Toimeentulotuki, kuinka kauan hakemuksen käsittely "saa" kestää?
Kelaan laitettu hakemus 14.10., Kela ohjannut hakemuksen eteenpäin kunnalle, sieltä ei ole vielä mitään kuulunut.
Kelasta tuli kielteinen päätös perjantaina koska kela ei ota huomioon huonekaluja hakemuksessa.
Kommentit (25)
Minä yllätyin suuresti, kun myöntyvä päätös asumistuen vuositarkastukseen tuli jo viikon sisällä. Ei ne varmaan edes jaksaneet katsoa sen tarkemmin ja länttäsivät leiman.
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin suuresti, kun myöntyvä päätös asumistuen vuositarkastukseen tuli jo viikon sisällä. Ei ne varmaan edes jaksaneet katsoa sen tarkemmin ja länttäsivät leiman.
Nykyään painetaan enteriä, ei läntätä leimaa. :-D
Rikkaat varkaat kirjoitti:
Maksaako sossu väärin laskutetutun vesilaskun? Kuka selvittää laskun oikeellisuuden? Laskuttaja itse? Pelkään että yhdeltä nyhjätty satasia liikaa. No kyllähän ne kunnon ihmisetkin tekee rikoksia, ei yllätä. Ja hyvin toimeentulevat. Oikein harrastus heille.
Oikeastikos sinä kuvittelet että sossulla on aikaa kenenkään vesilaskuja selvitellä? Jos se on älytön, sitä ei korvata. Selvitelköön asiakas asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ostais esim.sänkyä kirpparilta kun voi olla luteita, eikä missään nimessä saa ottaa roskiin menevää sänkyä. Sängyt on kalliita. Eikä niitä kovin usein myydä esim.fb:ssä. Pyydä apua vaikka seurakunnalta. Pakkohan ihmisen on huonekaluja saada, vai pitääkö lattialla nukkua.
Ssaako seurakunnalta ihkauuden sängyn, jossa ei varmasti ole luteita?
En minäkään.
Ilmeisesti kaikki kommentoijat asuu isossa kaupungissa missä tavara liikkuu hyvin.
Täällä ei ole kierrätyksessä kuin ihan järkyttävän vanhoja kuluneita huonekaluja.
Ja kuten aiemmin kirjoitin niin olen asunut valmiiksi kalustetussa asunnossa aiemmin, nyt ollut ilman asuntoa.