Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon mietit kuolemaa?

Vierailija
01.11.2022 |

Onko se ajatuksena pelottava, helpottava vai jopa onnea tuottava?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä palstaa lukiessa. Jotkut on niin hauskoja, et mä kuolen nauruun tai joskus toivon sitä provoilijalle.

Vierailija
2/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Se on lopulta ainoa asia, jonka kohtaan varmuudella. Sen miettiminen tuottaa mielihyvää; se on loppu, unohdus, tiedottomuus jossa saan vihdoin levätä - olla olematta. Olen elämässäni kohdannut silkkaa paskaa ja kärsimystä. Kuvottavia, pahoja ihmisiä, sairauksia, hylkäämistä, hyväksikäyttöä. En mitään aitoa tai pysyvää - hyväksynnästä puhumattakaan. Kuolema on minun ystäväni, rakkaani. Se joka lopettaa tämän kauheuden, jonka syliin väsyneenä ja kidutettuna painaudun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se pelottaa. Haluun elää.

Vierailija
4/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni itzemurha pitäisi olla vaihtoehtona siinä missä kaikki muutkin. Miksi pitäisi alistua maksamaan ylisuuria maksuja muiden päätösten takia?

Vierailija
5/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan enää. Siinä kolmen kympin nurkilla oli joku ihme vaihe. Nyt on ikää 40+ ja tiedän, että puolet on jo mennyt. Jokainen kuolee kuitenkin. Tulee omalle kohdalle sitten kun on tullakseen.

Vierailija
6/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä on tullut ajateltua enemmän ja tuskin se tästä ainakaan helpottaa vuosien myötä. Nyt lähinnä vanhempien takia, jotka happanee ihan silmissä ja tajuan, ettei he ehkä elä enää kuin kymmenisen vuotta jos oikein paska tsägä. Oikeastaan olisi onnenpotku jos menisin ennen heitä.

Vierailija
7/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua se pelottaa. Haluun elää.

No sitten kannattaa elää eikä pelätä.

Vierailija
8/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä. Rukoilen vanhempieni kuolemaa ja voin kuolla heti heidän perään. Isäni on rikollinen siksi toivon hänen kuolemaa. On 73-vuotias.

Vierailija
9/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi paljon. Siihenhän me kaikki päädymme. Sanotaanko näin, että tunnen positiivista uteliaisuutta.

Vierailija
10/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri lainkaan enää. Olen jo "käynyt kättelemässä Kuolemaa" eli ollut vain muutaman minuutin päässä elämäni päättymisestä. Onneksi sattui sairaalassa osaavaa porukkaa paikalle ja vaikka 90% siihen mun saamaani sairaskohtaukseen kuoleekin (50% ennen sairaalaan pääsyä ja 40% sairaalassa), kuuluin niihin 10%:iin, jotka eivät  kuolleet. Mulle tuo valtimorepeämä massiivivisine sisäisine verenvuotoineen oli uuden ajanlaskuni alku. Ensi kuussa täytän 10 vuotta. En ajattele kuolemaa vaan nautin jokaisesta päivästä, jonka saan vielä elää.

Vierailija
11/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.Olen kerran jo lähtenyt...

Vierailija
12/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän itse asiassa.  Joskus pelkään lapseni kuolevan

Vierailija
13/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaa työssäni kuolemaa aikalailla, sinänsä se on ihan tuttu. Tärkeimpiä läheisiä vielä sen lisäksi kuollut viime aikoina. Kyllä, mietin kuolemaa paljon. Suhtaudun siihen uteliaisuudella ja odotankin sitä, mutta elämä täytyy elää loppuun, ei voi kiirehtiä kuolemaan.

Vierailija
14/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon tällön.. Ennen se vähän pelotti. Mut henkisen kasvamisen myötä mä oon alkanut suhtautumaan siihen vähän eri näkökulmasta.. Oon myös alkanut uskomaan, että meidän tietosuus saattaa jatkaa matkaa johonkin korkeampaan paikkaan. En odota kyseistä asiaa innolla tai ylistä sitä, mutta uskon että se on hyväksi jossainvaiheessa, musta kenenkään ei pitäisi kestää loputtomiin täällä.

Vierailija
15/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten poismennessä kuolemaa on tullut pohdittua paljonkin. En sanoisi pelkääväni kuolemaa, mietin, että millainen se oma lähdön hetki sitten on kun sen aika on. 40-vuotiaana tiedostan, että yli puolivälin elämää tässä mennään.

Vierailija
16/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on vapautus. Ilolla sitä odotan.

Vierailija
17/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin (siis joku 3 vuotta sitten) en ajatellut lainkaan, mutta tätä nykyä se kyllä vähintään käy mielessä aivan päivittäin.

En pelkää, enkä ole helpottunutkaan vaan jotenkin aivan sama. Ainoastaan sitä toivon, että se tulee nopeasti eli jopa niin etten ehdi tajuta. Kamalinta olisi jäädä muiden armoille ja/tai hiipua hitaasti pois.

Vierailija
18/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisten poismennessä kuolemaa on tullut pohdittua paljonkin. En sanoisi pelkääväni kuolemaa, mietin, että millainen se oma lähdön hetki sitten on kun sen aika on. 40-vuotiaana tiedostan, että yli puolivälin elämää tässä mennään.

Tuon ymmärtäminen on aika pysäyttävä hetki. Justhan sitä oli nuori jolla on koko elämä edessä ja hups vaan sitä onkin todennäköisesti enemmän elettynä kuin edessäpäin.

Ja että se jäljelläkin oleva elämä tulee olemaan tavallaan sitä pelkkää alamäkeä ja luopumista sekä erilaista iän tuomaa kremppaa ja terveysmurhetta.

Vierailija
19/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vain vanhempien kuolemaa, jotka jo iäkkäitä. Tosin isän kuolema tuskin paljon hetkauttaisi muuten kuin äidin puolesta, ollut aina etäiset välit. Perintöverot pelottaa erityisesti.

Vierailija
20/21 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ahdistunut ja elämäntilanne on mitä on. Melkein päivittäin mietin, miten voisin kuolla ja olisiko minusta päättämään päiväni. Joskus voi mennä vähän aikaa ilman näitä mietteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän