Vastasyntyneen adoptioon antaminen?
Eli minkälainen prosessi olisi tiedossa? Tiedän että pelastakaa lapset ry:hyn pitäisi kai olla ensimmäisenä yhteydessä, mutta onko jollain tietoa asiasta tarkemmin. Kotimaiset adoptiot ovat harvinaisia, mutta jos vaan jollain on antaa käytännön asioihin vinkkejä... Esim kuinka pian lapsi viedään uuteen kotiin? Tiedän sen verran että synnytyksestä on 8 vkon harkinta-aika, mutta en tiedä päteekö se tässä tapauksessa, että adoptio ei ollut mielessä ennen synnytystä.
Syitä en tähän ala selittelemään, kaipaan vaan käytännön tietoja, kiitos.
Kommentit (5)
eli google
http : //www . tukiasema . net / keskustelu / show .a sp?id=31213&c=6&p=5&pm=1
Adoptiossa on tosiaan se 8vk:n harkinta-aika ja sinä aikana lapsi on lastenkodissa ellet itse pidä hänestä huolta. Voit alussa imettää lasta sairaalassa normaalisti ja jatkossakin pumpata maitoa tai käydä häntä imettäässä siellä lastenkodissa. Tätä suositellaan tietysti, jotta sinunkin mielipide mahdollisesti muuttuisi.
Mutta siellä sairaalassa sitä lasta ei kukaan ota sinulta pois ellet itse tahdo katkaista siteitä!!! Ja jos jaksat/haluat saat häntä käydä katsomassa tai saat itse hoitaa, ihan miltä itsestäsi tuntuu.
Avioliitossa syntyneen lapsen adoptioon antamiseen tarvitaan tietysti miehen lupa.
Jo ennen synnytystä saat apua psykologin kanssa juttelusta ja varmasti synnytyksen jälkeen tarvitset sitä vielä enemmän.
Voimia sinulle =D
pelastakaa lapset ry:hyn?
Mitä sinä täältä vielä kyselet?
Sinä voit vaikka viedä lapsen sosiaaliviranomaisille jotka hoitavat jatkon.
Sanoin jo odotusaikana neuvolassa, että en aio lasta pitää. Hirveän hyvin en muista, kuinka asiat menivät.
Mä en kuitenkaan enää synnytyssalin jälkeen lastani nähnyt, en nimittäin itse halunnut.
Joskus mietin, kuinka lapsellani menee. Uskoisin kuitenkin, että hyvin, koska Suomessa niin tarkkaan syynätään adoptiovanhemmat.
Paljon tsemppiä sinulle! Ei varmasti ole helppo ratkaisu, kun ottaa huomioon yhteiskunnan paineet!
Sairaalasta otetaan yhteyttä sosiaalipuolelle ja pariskuntaan, jotka odottavat adoptiolasta. Käytännössä he saavat vauvan suoraan sairaalasta.