Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin elävät ja asuvat, syöttekö ruokanne ruokapöydän ääressä?

Vierailija
01.11.2022 |

Itse elän ja asun yksin. Syön evääni tietokoneen ääressä. Ruokapöytää en ole koskaan omistanut.
Nykyisessä asunnossa on keittiö melko suuri, ilmeisesti tuonne olisi ollut tarkoitus laitella ruokapöytä.
Mutta eipä siinä ole järkeä jos siinä yksin istua möllöttää.
M37

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti syön ruokapöydän ääressä. tietokoneen ääressä en halua syödä, koska riski, että tärvelen kalliit apuvälineeni, on sen verran suuri.

Apua, mä oon elänyt vaarallista elämää jo 30 vuotta!

Vierailija
62/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruokapöydän ääressä, se on myös tietokonepöytäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen yksin, niin kyllä syön ruokapöydän ääressä. Itse asiassa päivittelen mielessäni, miten hitsissä mun ruokailuni viekin niin paljon tilaa, vaikka on iso pöytä ja vain oma ruokani siinä. Kun pitää olla kirja, kirjan sivua auki pitävä... joku, esim. kännykkä. Sitten kaikki ne ruokatarvikkeet, vihanneslautanen, ruokalautanen, mahdollisesti voirasia tai leipälautanen. Serla-paperiteline. Valloitan sellaiset metrin verran ruokapöytää, ihmettelen tätä itsekin ja pännii, kun on niin paljon tavaraa ja pitää ylettyä niihin kaikkiin. Kirjan sijaan joskus saattaa olla tabletti, josta luen e-kirjaa, tai harvemmin vain kännykkä, jolla selaan nettiä.

Vierailija
64/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, yleensä syön sohvalla telkkaria katsellessa. Se on vaan julmetun tylsää kökkiä yksin pöydän ääressä syömässä. Mulla on kyllä 4 hengen pöytä keittiössä mutta syön siinä vain kun on vieraita. Askartelupöytänä käytän sitä useammin.

Ohis:

Ainut kerta kun olen onnistunut laihduttamaan oli se, jolloin laitoin itselleni säännön, että saan syödä vain ruokapöydän ääressä tekemättä mitään muuta samalla. Tämä koski myös herkkuja.

Se on tosiaan niin tylsää, että mieluummin jätin kaiken ylimääräisen syömättä. Ei todellakaan tehnyt mieli puputtaa esim. karkkia yksin ruokapöydässä ilman mitään älylaitetta, kirjaa, lehteä tai telkkaria.

Vierailija
65/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tulee syötyä tv:tä katsoessa.

Vierailija
66/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joskus keittiön kiinteän pöydän ääressä, joskus patjalla istuen.

Vierailija
67/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yksin asuvallakin olla vaikka 10 hengen pöytä jonka päässä voi itsekseen ylhäisesti istua

Vierailija
68/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydällä on lähinnä imaisjakelumainoksia ja vaatteita. Syön sängyssä läppäriä selaten. Toisaalta kyllä enimmäkseen syön ruokiani vain työpaikalla ja ilalla ehkä leivän tai jonkun hedelmän ja viikonloppuna olen lähes aina vanhempieni luona käymässä. Todella vähän tulee omassa asunnossa syötyä mitään. 90%syön sängyllä. M34

Vierailija
69/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te sohvalla ja sängyssä syöjät voisitte päivittää painoindeksinne tänne, sillä tunnetusti television tai muun tekemisen ohessa ateriointi lihottaa, ja ne pöydän ääressä syövät oletettavasti eivät taistele liikakilojensa kanssa. 

Vierailija
70/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te sohvalla ja sängyssä syöjät voisitte päivittää painoindeksinne tänne, sillä tunnetusti television tai muun tekemisen ohessa ateriointi lihottaa, ja ne pöydän ääressä syövät oletettavasti eivät taistele liikakilojensa kanssa. 

Yksin asun, ei ruokapöytää. Kaikki tulee sohvalla maatessa syötyä. BMI 21.

Vierailija
71/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan kaksistaan. 6 hengen ruokapöytä missä syödään vain jouluaattona. Muuten syödään sohvalla.

Tässähän kysyttiin yksin asuvilta

Vierailija
72/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain silloin, kun se on siisteyden ym.kannalta välttämätöntä. Yleensä syön sohvassa telkkaria katsoen. Aiemmin myös tietokoneella, jos tein koneella jtn hommia.

Jopa oma lapsi on valittanut mulle, että "äiti, sun pitäisi syödä pöydän ääressä!"

Se on sohvalla.

Vierailija
73/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mutta yksin kotona ollessani - yleensä etäpäivänä syön suoraan kattilasta. Tänään ruokapöydän ääressä, mutta joskus koneella töitä tehden.

Vierailija
74/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä joten ruokapöytä toimii myös tietokonepöytänä. Syön siinä ja katselen vaikka Youtubea samalla. Joskus, vähän syötävästä ruoasta riippuen, syön sohvalla ja katson telkkaria samalla. Jouluna kun panostan ruoanlaittoon enemmän niin siirrän läppärin pöydältä pois ja keskityn kunnolla nauttimaan ateriasta.

Vierailija
75/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI laskurilla 17,99. On vähän sydänsuruja, joten muutama kilo on kadonnut.

66

Vierailija
76/96 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Sängyssä syöminen kuulostaa hankalalta ja epäsiistiltä. En ikinä harrasta moista.

Vierailija
77/96 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miks syödä sohvalla (muuta kuin leffaherkkuja tms. naposteltavaa), jos omistaa kerta ruokapöydän. Mun mielestä on raskasta raahautua sohvalle täyden ruokalautasen ja lasin kanssa. Koita siinä sitten nauttia .. ja pelätä sotkevasi sohvan ja maton samalla. Jippii! Itse oon tottunu ruokapöytään. Sen äärellä on helppo syödä, se on keittiössä kaiken tarvittavan lähellä, eikä sotkeminen aiheuta samalla lailla päänvaivaa. Katon usein YouTubea samalla tai kuuntelen radioita. Ei mun mielestä syöminen tarvii telkkaria tai tietokonetta kaverikseen.

Eikö ihmiset oikeesti osaa edes syödä enää ilman viihdettä tai jatkuvaa tekemistä?

(Osa ystävistä harrastaa tota sohvalla syöntiä, niin joutuu sillon siihen tyytymään.)

Vierailija
78/96 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön seisten suoraan kattilasta, joskus laitan kertokäyttölautaselle salaatit erikseen.

Jauheliha Makaroonipataa nammmm..

Vierailija
79/96 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarekkeen ääressä yleensä arkena syön.  Koitan silti keskittyä nimenomaan syömiseen, hitaaasti ja nautiskellen, ilman lehtiä tai älylaitteita. Olen huomannut että se on vatsalleni parempi eikä myöskään tule syötyä liikaa. Viikonloppuisin jos kokkailen pitkän kaavan kautta jotain erikoisempaa niin silloin yleensä myös katan pöydän. Nuorempana saatoin syödä sohvalla, työpöydän ääressä tai lappaa eväät naamariin suoraan kattilasta keittiössä seisoskellen, milloin mitenkin ja yleensä samalla lehteä tai nettiä selaten tai töitä tehden, mutta nykyään yritän rauhoittaa ruokailuhetken ja keskittyä pelkästään siihen.

M40 

Vierailija
80/96 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ruokapöytä, mutta syön lähes poikkeuksetta ruuan työpöydän ääressä. Joskus hemmottelen itseäni ja katson samalla läppäristä ohjelmaa, mutta tämä yleensä tapahtuu viikonloppu iltana.

Kun kärsin pahasta unettomuudesta, syön usein aamuyöstä jogurttia tai vastaavaa murutonta ruokaa sängyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän