Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei työtä, ei rahaa, ei rakkautta

Vierailija
01.11.2022 |

"Ei ole mitenkään itsestään selvää, että kaikki nuoret ovat valmiit laittamaan hynttyitä yhteen, jos ja kun samalla on otettava toisesta taloudellinen vastuu."
"POHJOISMAISESSA sosiaaliturva-ajattelussa on ollut kantavana ajatuksena yksilöperusteisuus, mutta poikkeuksen siihen tekee asumistuen lisäksi toimeentulotuki, jonka varassa ovat kaikkein huono-osaisimmat."
"Tutkitusti työttömyys lisää eron todennäköisyyttä ja naisen työttömyys alentaa jopa pariskuntien hedelmällisyyttä. Kannattaisiko meidän luopua puolisoiden elatusvelvollisuudesta?"
Rosa Meriläisellä on hyvä kysymys. Osaatteko vastata?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009170533.html

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perssettä myymällä on työ ja rahaa.

Miehillä varmaankin näin.

Vierailija
2/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elätti = holhottava

Kuka sellaisen parisuhteen haluaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssia vaan elämään. Siinä saa sekä rikkaat että köyhät läheisyyttä.

Vierailija
4/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkkoja ollaan, rakkaus ei edellytä samassa taloudessa asumista. Mutta toki, jso toiveena on perustaa perhe tai haluaa kaikki yöt nukkua toisen vieressä, silloin on ihan ymmärrettävää haluta asua yhdessä. Tuon artikkelin kommenteissa joku kirjoitti, että onkin aika tavallista, että puoliso valitaan samasta tuloluokasta kuin mistä ollaan itse. Köyhä köyhän, keskituloinen keskituloisen ja rikas rikkaan. 

Vierailija
5/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, miehellä pitää olla työpaikka jotta voin tehdä lapsen hänen kanssaan. Itse myös haluan käydä töissä, lapsi antsaitsee kaksi vanhempaa jotka ovat työelämässä mukana. Oli palkka sitten alhainen 800€ tai korkea 1800€ lapsen vanhemman on työtä tehtävä.

Vierailija
6/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitäisi. Hain työkyvyttömyyseläkettä ja jos siitä tulee hylky niin saan vain työmarkkinatuen. Ero tulee taatusti jos tilanne jatkuu vähänkin pitempään koska en todellakaan halua että puoliso joutuu minua elättämään koko loppuikäni. Se taas on aivan eri asia jos kyse on väliaikaisesta tilanteesta.

Vierailija
7/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonkin on ratkaisuna perustulo. Silloin ei tarvitse Kelaan tehdä selvityksiä asumisistaan tai puolison tuloista. 

Vierailija
8/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen puoliso ei haluaisi rakkaansa säilyvän hengissä???

Vierailija
9/9 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohonkin on ratkaisuna perustulo. Silloin ei tarvitse Kelaan tehdä selvityksiä asumisistaan tai puolison tuloista. 

Ja sinä sitten pärjäät sillä 300 eurolla, johon valtiolla on varaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän