Miten labrakoevastaukset saa toimitettua Kelaan?
Hei Suuret Tietäjät,
Minun pitäisi lähettää Kelaan sairaspäivärahahakemuksen liitteeksi kunnallisella puolella otettujen labrakokeiden tulokset.
Kirjauduin Maisaan ja otin kuvakaappaukset, mutta tajusin että niissä ei näy mun nimi eikä hetu. Löysin tulostettavan version, mutta siinä se nimi ja hetu on niin ylhäällä ettei ne näy kuvakaappauksessa.
Sanoin tästä äsken sairaanhoitajalle, joka ihmetteli, että pitääkö ne itse laittaa. Sanoin, etten tiedä. Näin ymmärsin Kelan viestistä.
Kysyin vielä labrahoitajalta, että tietääkö hän, meneekö vastaukset täältä suoraan Kelaan, mutta hän ei tiennyt.
Koska terveydenhoitoalan ammattilaiset eivät tätä tiedä, ainoa toivoni on tämä palsta:
Ratkaiskaa tämä.
Kertokaa myös, miten saan Mehiläisessä otetut röntgenkuvat HUSsille. Lähetin ne jo kuvakaappauksina lääkärin sähköpostiin jonka löysin netistä, täysin salaamattomina hetuineen päivineen, mutta hän ei vastannut joten en tiedä menivätkö oikeaan paikkaan.
Se siitä tietoturvasta.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt kelaan tarvitse laittaa verikoetuloksia???
Ne pyysi viestillä Kelan sivuilla. Niille ei kelvannut eka B-lausunto. Pyysin lääkäriltä uuden. Sen toimitin ottamalla valokuvat siitä, mutta labrakoetulosten kanssa on hankalaa.
Tulostat sen tulostettavan version itsellesi pdf-tiedostoksi (print to pdf) ja lähetät sen kelaan, etkä edes yritä säätää mitään kuvakaappauksia.
Ja jos olet mehiläisessä antanut luvan tallentaa kuvat kantaan ja sitten husissa myös tiedonsiirtoluvan, ne röntgenkuvat menee automaattisesti lääkärille husissa.
Voi hyvä tavaton. Ei lääkäri tee mitään sähköpostiin laitetuilla kuvakaappauksilla. Vieläpä johokin netistä löydettyyn osoitteeseen laitetulla. Mitään asioita ei hoideta sähköpostilla tietoturvasyistä. Oletko niitä ihmisiä, jotka jakelevat pankkitunnuksensakin kaikille epämääräisille huijareille?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee, itseltä mm. Kela vaatinut kuntoutustuen ehtona labratuloksia maksa-arvoista ja huumeseuloja, vaikka en ole koskaan käyttänyt huumeita. Kelan mukaan "normaali masennussairauden hoitokäytäntö."
Lähetin omakela-viestillä. Kuvakaappauksen voi ottaa kahdessa osassa eli puolikkaasta sivusta kerrallaan, jos ei koko sivu mahdu kerralla. Itsellä ei kyllä tainnut edes näkyä hetu niissä tuloksissa, kelpasi silti kelalle.
Kyllä kela halusi minun verensokeriseurannat, hain erityiskorvausta pistettävään lääkkeeseen.
Itse tein niin että otin valokuvan ja lähetin sen liitteenä.
Ota kuva sinäkin tuloksista.