Teiniltä irtoaa hiuksia tukoittain
Kommentit (32)
-anemia
-joki puutos
-Koronan jälkeen voi olla hiustenlähtöä puolen vuoden sisällä.
Stressiä. Ihan normaalia tässä yhteiskunnassa. Lääkkeitä lärviin ja matka jatkuu.
Kannattaa mittauttaa ferritiini, vaikka hemoglobiini olisi riittävän hyvä.
Työkaverilta lähti kaikki karvat koronarokotteesta. Lääkärit sanoivat että harvinainen sivuvaikutus.
Enkä ole siis rokote vastainen, eikä ole tää työkaverikaan, vaikka näin kävi.
Yhen kaverin teini-ikäiseltä tytöltä alkoi joskus lähteä tukkaa ja syyksi selvisi tiukka ruokavalio. Oli itse sen valinnut varmaankin ideologisista syistä. Asia korjaantui, kun ruokavalio muuttui monipuolisemmaksi.
Tyttö vai poika? Joillain pojilla voi lähteä hiukset perinnöllisistä syistä hyvin varhainkin.
Voi olla niinkin, että siinä vain hiusten normaalista uudistusmisesta kyse. Näin on joku kampaaja meitsille sanonut, että kausittain hiuksia voi ihan normaaleista syistä irrota. Tosin aloittaja kirjoitti että tukoittain irtoaa...
Mutta tietysti syynä voi olla jokin vitamiinin tai hivenaineen puutostila tai jokin sairaus.
Tulehdus päänahassa? Vesi ja shampoo kuivattaa päänahkaa? Stressi, vitamiinien puutos, D-vitamiinin puutos?
Mulla lähti puolet koronan jälkeen. Ei ole rokotteita.
Kilpirauhasen vajaatoiminnassakin tukkaa lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä
Kyllä jos stytostaatteja saa ei muuten, syöpä ei vie hiuksia eikä vie sädehoitokaan. Voi olla pälvikaljua, lääkäri on oikea osoite.
En kyllä lähtisi arvailemaan, jos niitä oikeasti paljon lähtee, vaan menisin viipymättä erikoislääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminnassakin tukkaa lähtee.
Pojallani oli näin. Tyttärellä oli pienenä pälvikalju. Syy ei selvinnyt, mutta epäilen että suvussani esiintyvällä atooppisuudella oli osuutta asiaan.
Itselläni on myöhemmin diagnosoitu atooppiset keuhkot ja monilla on ollut atooppinen iho.
Minulla alkoi noin pari kuukautta koronatartunnan jälkeen lähteä hiukset. Hiustenlähtöä kesti kolmisen kuukautta.
Korona? ja stressi oli mulla syynä.
Raskaana tai käyttää huimausaineita.
Stressi tai voi toki olla pälvikaljukin, kannattaisi käydä ihotautilääkärillä.