Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniltä irtoaa hiuksia tukoittain

Vierailija
01.11.2022 |

Missä voi olla vika?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puute äkkiä apteekkiin rautatabletteja ja pinaattia ostamaan taitaa olla pinaatti pitsaakin.

Vierailija
22/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy pillerit kannattaa hankkia tosi nuorena jo ne vähentää vuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole muutaman kuukauden sisään sairastettu koronaa niin aloittaisin ferritiini + crp mittauksella. Rauta kannattaa aina mitata ennen kuin aloittaa rauta-tabletit. Esim synlab tai puhti tekee kohtuuhintaisia ferritiini-testejä.

Vierailija
24/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinace kirjoitti:

Raudan puute äkkiä apteekkiin rautatabletteja ja pinaattia ostamaan taitaa olla pinaatti pitsaakin.

Rautaa ei kannata syödä ilman että labroissa on puutos todettu. Aiheuttaa sydänongelmia jos syö turhaan.

Vierailija
25/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on anemia ja hiukset lähtee isoina tuppoina. Verikoe.

Vierailija
26/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriö eli anoreksia.

Vaikka syömishäiriöt on vakava asia en tykkää yhtään tästä joidenkin tavasta laittaa kaikki teinityttöjen oireilut syömishäiriöepäilyn alle. Omaa oireiluani vähäteltiin teininä (väsymys, laihtuminen, ruokahalun väheneminen yms) ja pistettiin mielialaoireiluksi ja teini-iän oikutteluksi. Kunnes hups kas, löytyikin keliakia.

Vierailija
27/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuten minä teiniajoista lähtien niin syömishäiriö. Mulla ei oo hiukset kasvaneet ylä-asteen jälkeen. Just ja just kasvaa mut putoaa ennen kuin kertyy.

Vierailija
28/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta putosi kanssa varmaan puolet hiuksista pois päästä ihan yllättäen. Epäilen sairastaneeni koronan pari kk sitä ennen, vaikka kotitesti oli negatiivinen. Kaikki oireet sopi koronaan.

Muita vaihtoehtoja: kilpirauhanen ja rauta. Vähintään hemoglobiini kannattaa katsoa ja kysyä teiniltä, onko jotain muita oireita.

Vierailija
30/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkiseuraus on joillain hiustenlähtöä.

Myös kaikki hormonitasapainon muutokset voivat aikaansaada sitä, jotkut taudit myös. Se on aikapelottavaa, kun hiuksia lähtee paljon, joten jos selvää syytä ei ole tiedossa, ehkä menisin lääkärille verikokeisiin.

Vierailija
31/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puute, tai sitten n. 6kk sitten koettu iso stressi, järkytys tai trauma. 

Vierailija
32/32 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia/bulimia? Itsellä oli tämä syy teininä. Kukaan ei edes tajunnut mun anoreksiaa koska olin sen verran  ylipainoinen ettei 15 kilon tippuminen niin kovin paljoa näkynyt. Välillä oli päivä etten syönyt yhtään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme