Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika kävi amiksen autopuolella, työllistyi heti ja nyt saa parempaa palkkaa kuin minä jolla on täydet ikälisät

Vierailija
01.11.2022 |

Oli ihan hyvä että poika meni amikseen, vaikka vähän pelkäsin että onko se opetus ihan surkeaa. Hän kävi autonasentajaksi ja viihtyi opinnoissa. Opettaja sanoi minulle että poika on luokan paras ja järjesti tälle myös kesätöitä. Armeijan jälkeen poika meni töihin ja nyt on 24-vuotias ja tienaa enemmän kuin minä hoitajana kaikilla ikälisillä. Olen hyvilläni. Suunnitelmissa olisi aloittaa insinöörinopinnot parin vuoden sisällä. Tämmöinen hyvän olon tarina näin tiistaille, olkaa hyvä.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko sanaakaan,ne ei tienaa juuri mitään.

Lisäksi korjaamojen kannattavuus on surkea.Automyynti voi kannattaakin.

Erikoinen näkökulma. Huonot korjaamot eivät kannata. Hyvät kannattaa ja niillä hyvillä on varaa maksaa hyvää liksaa. Enemmän meillä korjaaja tienaa (reilusti päälle 3000 bruttona päivätyöstä) kuin minä amkin käyneenä.

Autoliikkeiden taloustietoja on paljon netissä.Jos mukana on automyynti,se kannattaa.Pelkät korjaamot tekevät Kelaraha-tason tuloksia.Jo 1980-luvun parhaina vuosina huoltokorjaamot valittivat huonoa kannattavuutta.

Vierailija
62/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja totesi että kiva kun alalle lähtee muitakin kuin 6 keskiarvolla olevia jokkis/mopo poikia. Vaikea kuulemma löytää niitä jotka tekevät ja kykenevät tekemään vaativampiakin hommia.

Ei ole enää kuin aivan perus öljyn- ja renkaanvaihdot noiden perus jonnenjen repertuaarissa. Nykyään pitää olla maahantuojan kurssit joka merkille ja järjestelmälle käytynä, että niihin saa edes koskea. Osaajista ja tekijöistä on aina pula, ja se näkyy myös palkkauksessa. Nenänkaivelijat ja röökipaikalla notkujat on sitten erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poika ei mennyt suoraan opiskelemaan insinööriksi? Olisi vieläkin parempi palkka, jos ja kun se on onnellisuuden ainoa mittari.

Ei ollut kiinnostunut lukiosta, keskiarvo oli siinä 7,5. Joten meni amikseen. On ollut kiinnostunut tekniikasta aina, joten autopuoli sopi hänelle. Koulu meni hyvin ja opettaja huomasi tämän ja auttoi töidenkin suhteen. Armeijassa oli autopuolella vuoden. Nyt on ollut töissä se verran, että haluaa kehittyä enemmän ja aikoo hakea ammattikorkeaan. Kyllä amiksessa opetusta saa hyvinkin jos on itse innostunut. Onneksi ehti käydä juuri ennen koronaa.

Ei kun se oli liian tyhmä päästäkseen lukioon.

Lukiosta ei välttämättä ole monelle nuorelle mitään hyötyä, joutuu opiskelemaan 3 vuotta "turhaan".

Toki yleissivistys on aina hyväksi, mutta jos ei meinaa jatkaa sen jälkeen, niin ei välttämättä kannata.

Amis parempi vaihtoehto näille.

Amiksen papereilla on helpompi päästä amkkiin. Huonoilla lukion papereilla ei välttämättä pääse.

Vierailija
64/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poika ei mennyt suoraan opiskelemaan insinööriksi? Olisi vieläkin parempi palkka, jos ja kun se on onnellisuuden ainoa mittari.

Ei ollut kiinnostunut lukiosta, keskiarvo oli siinä 7,5. Joten meni amikseen. On ollut kiinnostunut tekniikasta aina, joten autopuoli sopi hänelle. Koulu meni hyvin ja opettaja huomasi tämän ja auttoi töidenkin suhteen. Armeijassa oli autopuolella vuoden. Nyt on ollut töissä se verran, että haluaa kehittyä enemmän ja aikoo hakea ammattikorkeaan. Kyllä amiksessa opetusta saa hyvinkin jos on itse innostunut. Onneksi ehti käydä juuri ennen koronaa.

Ei kun se oli liian tyhmä päästäkseen lukioon.

Lukiosta ei välttämättä ole monelle nuorelle mitään hyötyä, joutuu opiskelemaan 3 vuotta "turhaan".

Toki yleissivistys on aina hyväksi, mutta jos ei meinaa jatkaa sen jälkeen, niin ei välttämättä kannata.

Amis parempi vaihtoehto näille.

Amiksen papereilla on helpompi päästä amkkiin. Huonoilla lukion papereilla ei välttämättä pääse.

Autotekniikan amk-insinööri ja ajoneuvoasentaja tekee erilaisia töitä, eikä vuosien kokemus ajoneuvoasentajan työstä auta yhtään katsastusinsinööriä/inssiajotutkintojen vastaanottajainssiä joita autotekniikan amk-insinööreistä tulee.

Vierailija
65/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana poika. Saat olla ylpeä.

Omani myös valmistui merkonomiksi mutta huitelee ja hohhailee pätkätöissä/ Kelan rahoilla- jotka vaatimattomat kun asuu kotona.

Paha mieli ja kateellinen olen, myönnän.

Parhaani olen tehnyt kasvatuksessa( yksin) ja tunnen epäonnistuneeni.

Poikaa ei haittaa. On sosiaalinen ja onnellinen. Urheilee ym.

Ehkä tämä tästä vielä...kuitenkin vasta 19.

Miksei se mee armeijaan?

Vierailija
66/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajalinna, Terveystalo, Mehiläinen. Kurssit ja osingot kasvaa, amiksen käyneelle lähihoitaja raukalle maksetaan palkkaa 2200-verot.

Lisiä max 400e/kk tuohon vuorotyön haitoista. Lapset yksin kotona illat, viikonloput. Mitään et voi harrastaa etkä ostaa.

Yövuoro kestää aamu seiskaan.

Eipä ole ihme ettei kukaan enää opiskele hoitajaksi.

Taidankin kokeilla oisko minusta autonkorjaajaksi. Kevyempi työ, ei väkivaltaa, eritteitä ja työtä tehdään ihmisten aikaan paremmalla palkalla.

Kiitos ap ideasta!

Vierailija
67/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihlajalinna, Terveystalo, Mehiläinen. Kurssit ja osingot kasvaa, amiksen käyneelle lähihoitaja raukalle maksetaan palkkaa 2200-verot.

Lisiä max 400e/kk tuohon vuorotyön haitoista. Lapset yksin kotona illat, viikonloput. Mitään et voi harrastaa etkä ostaa.

Yövuoro kestää aamu seiskaan.

Eipä ole ihme ettei kukaan enää opiskele hoitajaksi.

Taidankin kokeilla oisko minusta autonkorjaajaksi. Kevyempi työ, ei väkivaltaa, eritteitä ja työtä tehdään ihmisten aikaan paremmalla palkalla.

Kiitos ap ideasta!

Ei sielläkään automaattisesti makseta kovempaa palkkaa joka lampaalle ja kahvilla notkujalle. Pitää kyetä tuottamaan yritykselle tulosta ja osata vaatia kohtuullinen korvaus.

Vierailija
68/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut ns. pitkän linjan kautta kaupallisia aineita. Välillä olin työssä, mm. kirjanpitäjänä. Ainakin itse koin, että saan kauppiksen jatko-opinnoista enemmän irti kuin suoraan lukiosta tullut, joka opiskeli kaiken ulkoa, kunnes voimavarat ehtyvät. Sain erinomaiset arvosanat ja varmasti hallitsin opiskelemani asiat. Matematiikka ja kielet vaativat toki työtä ilman lukiopohjaa.

Totta kai olisin käynyt lukion, jos en olisi asunut korvessa, jossa moisesta ylellisyydestä ei vähävarainen voinut haaveillakaan vuosikymmeniä sitten :D

Vierailija
69/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi suorittaa korkeakoulu- ja yliopistotutkintoja ainakaan työllistyäkseen. Miksi kaikki väheksyvät omaa duunariammattiaan ja miksi muut ihmiset eivät arvosta tavallisia ammatti-ihmisiä. Ilman heitä kuolemme pa.....kaamme alta aikayksikön. Kaikki on vissiin itsestään selvää.

Vierailija
70/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani opiskeli kuljetusalaa ja oli siitä tosi innostunut ja koulu sujui loistavasti. Ei tarvinnut edes töitä hakea vaan harjoittelupaikasta soitettiin ja tarjottiin töitä, kun valmistui. Puoli vuotta jaksoi ja nyt lopetti. Unelmat romahtivat nopeasti, kun päivät olivat jotain 12-tuntisia ja alkoivat keskellä  yötä. Ei kerta kaikkiaan vaan jaksanut. Tosi taitava on autoja laittamaan, joten kyllä itsekin nyt ajattelen, että olisipa mennyt autopuolta opiskelemaan :(

Vierailija
71/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani opiskeli kuljetusalaa ja oli siitä tosi innostunut ja koulu sujui loistavasti. Ei tarvinnut edes töitä hakea vaan harjoittelupaikasta soitettiin ja tarjottiin töitä, kun valmistui. Puoli vuotta jaksoi ja nyt lopetti. Unelmat romahtivat nopeasti, kun päivät olivat jotain 12-tuntisia ja alkoivat keskellä  yötä. Ei kerta kaikkiaan vaan jaksanut. Tosi taitava on autoja laittamaan, joten kyllä itsekin nyt ajattelen, että olisipa mennyt autopuolta opiskelemaan :(

No, sittenhän se varmaankin etsii sellaisen paikan, jossa voi tehdä itselleen paremmin sopivia työaikoja? Minkälaisen luuserin sinä olet tähän maahan kasvattanut?

Vierailija
72/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olisin käynyt lukion, jos en olisi asunut korvessa, jossa moisesta ylellisyydestä ei vähävarainen voinut haaveillakaan vuosikymmeniä sitten :D

Hiihdin kouluun kesät talvet?

Vierailija
73/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltainen ala. Siksi.