Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika kävi amiksen autopuolella, työllistyi heti ja nyt saa parempaa palkkaa kuin minä jolla on täydet ikälisät

Vierailija
01.11.2022 |

Oli ihan hyvä että poika meni amikseen, vaikka vähän pelkäsin että onko se opetus ihan surkeaa. Hän kävi autonasentajaksi ja viihtyi opinnoissa. Opettaja sanoi minulle että poika on luokan paras ja järjesti tälle myös kesätöitä. Armeijan jälkeen poika meni töihin ja nyt on 24-vuotias ja tienaa enemmän kuin minä hoitajana kaikilla ikälisillä. Olen hyvilläni. Suunnitelmissa olisi aloittaa insinöörinopinnot parin vuoden sisällä. Tämmöinen hyvän olon tarina näin tiistaille, olkaa hyvä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. :) Kyllähän näitä onnistumisia lukee mielellään. Hyvin tehty siellä! <3

Vierailija
22/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poika ei mennyt suoraan opiskelemaan insinööriksi? Olisi vieläkin parempi palkka, jos ja kun se on onnellisuuden ainoa mittari.

Olis pitänyt olla lukio alla?

Ei olis.

Pelkillä peruskoulun papereilla ei mennä ammattikorkeakouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava homma, tosi hienoa! Meillä melkein samanlainen tilanne, ala vaan eri. Toinen perustutkinto suoritteilla ja vakityöpaikka tulossa. Voidaan olla ylpeitä lapsistamme.

Vierailija
24/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen. Mukavaa että poikasi löysi itselleen sopivan alan noin helposti.

Vierailija
25/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi työkaveri jäi eläkkeelle vähän aikaa sitten. Hän ei koskaan käynyt peruskoulua korkeampaa tutkintoa. Eteni urallaan firmassa suuren yksikön päälliköksi ja usean sadan hengen esimieheksi. Skarppi ja terävä kuin mikä ja juoksi vielä maratonin vähän ennen eläköitymistään.

Että ei se akateeminen ura tai insinöörin tutkinto ole hyvän uran tae (auttaa toki kyllä). Tärkeintä on löytää se itselle sopiva polku, niin sillä menestyy parhaiten. :)

Vierailija
26/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia opiskelu- ja urapolkuja.

Monet eivät vaan halua sitä ymmärtää näköjään.

Vierailija
27/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yksi työkaveri jäi eläkkeelle vähän aikaa sitten. Hän ei koskaan käynyt peruskoulua korkeampaa tutkintoa. Eteni urallaan firmassa suuren yksikön päälliköksi ja usean sadan hengen esimieheksi. Skarppi ja terävä kuin mikä ja juoksi vielä maratonin vähän ennen eläköitymistään.

Että ei se akateeminen ura tai insinöörin tutkinto ole hyvän uran tae (auttaa toki kyllä). Tärkeintä on löytää se itselle sopiva polku, niin sillä menestyy parhaiten. :)

Työkaverisi oli ilmeisesti syntynyt 50-luvun lopulla tai 60-luvun alussa, peruskoulua ei tuolle ikäluokalle vielä ollut. Asiat olivat kovin toisin tuolloin. Kielitaidosta ja kansainvälisyydestä ei tarvinnut huolehtia.

Vierailija
28/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuo palkka tullaan miinustamaan toimeentulotuesta. 10 vuoden päästä poikasi on koditon ja sinä, sinä olet äitinä syypää hänen epäonnistumiseensa.

Vierailija
29/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika oli 9 luokan tet harjoittelussa autokorjaamon hommissa (kotona harrastanut niitä isän kanssa). Tuumasivat harjoittelun aikana että sais viikon kesätyön päälle kun hommat sujuu. No työt jatkui ja jatkui kunnes viikkoa ennen lukion alkua pomo komensi pitämään edes viikon loman.

Lukioa vuosi mutta ei ollut pojan juttu ja vaihtoi amikseen autopuolelle. Kaikki lomat ja harjoittelut on ollut alan hommissa palkalla tuolla tet paikassa. On amiksessa luokkansa parhaita. Opetus on ollut parempaa kuin odotettiin mutta ei hyvää. Onneksi kotona isä opettaa ja työpaikalla opetetaan kanssa.

Työnantaja totesi että kiva kun alalle lähtee muitakin kuin 6 keskiarvolla olevia jokkis/mopo poikia. Vaikea kuulemma löytää niitä jotka tekevät ja kykenevät tekemään vaativampiakin hommia.

Vierailija
30/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislaiset panee tykimmin

Vierailija
31/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poika ei mennyt suoraan opiskelemaan insinööriksi? Olisi vieläkin parempi palkka, jos ja kun se on onnellisuuden ainoa mittari.

Varmaan siksi, että halusi oppia alan OIKEASTI.

Tämä se on kaikessa. Halu oppimiseen pitää olla, sen jälkeen homma sujuu kyllä. 

Vierailija
32/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana poika. Saat olla ylpeä.

Omani myös valmistui merkonomiksi mutta huitelee ja hohhailee pätkätöissä/ Kelan rahoilla- jotka vaatimattomat kun asuu kotona.

Paha mieli ja kateellinen olen, myönnän.

Parhaani olen tehnyt kasvatuksessa( yksin) ja tunnen epäonnistuneeni.

Poikaa ei haittaa. On sosiaalinen ja onnellinen. Urheilee ym.

Ehkä tämä tästä vielä...kuitenkin vasta 19.

Vierailija
33/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että nuoret lähtevät amikseen ja myöhemmin AMK:hon jos kiinnostus riittää.

Jotkuthan tässä maassa on noita verovaroilla roikkuvia yliopiston huuhaa-väkeä elätettävä.

Vierailija
34/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nyt nähdään. Autojen korjaaminen on yhteiskunnassamme arvokkaammaksi miellettyä työtä kuin ihmisten korjaaminen, eli sairaitten hoitaminen.

Vierailija
35/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs amista taas dissataan, ihmiset on kiinnostuneita eri asioista, hyviä koulutuksia eri asioihin sekä amis, että lukio. Jos yliopisto suunnitelmissa niin sitten se lukio, mutta jos ap:n reipasta poikaa se ei kiinnosta muutenkaan, niin sittenhän valinta ollut oikea.

Vierailija
36/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei kaikki ymmärräkkään, kuinka helpottavaa se on välittävälle vanhemmalle, että oma nuori aikuinen lapsi työllistyy ja saa sellaista palkkaa, millä pärjää hyvin. 

Vierailija
37/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kävit amiksen hoitsupuolella ja olet kunnalla töissä, siksi huonompi palkka.

Vierailija
38/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverisi oli ilmeisesti syntynyt 50-luvun lopulla tai 60-luvun alussa, peruskoulua ei tuolle ikäluokalle vielä ollut. Asiat olivat kovin toisin tuolloin. Kielitaidosta ja kansainvälisyydestä ei tarvinnut huolehtia.

Joo, hän puhuikin kansakoulusta. Edes amista tai vastaavaa ei käynyt. Työpaikka sitten koulutti ja opetti ja oli kova itse oppimaan. Ei vaan viihtynyt kirjojen parissa koskaan. Itse olen käynyt nykymuotoisen peruskoulun ja lukion ennen kuin se muuttui luokattomaksi (pun intended, heehee) ja siitä AMK --> Yliopisto linjalle. Myönnän kyllä heti, että minusta ei olisi niihin hommiin jota työtoverini teki. Viihdyn paremmin näppiksen takana, mutta muistan työkaveriani lämmöllä. :)

Vierailija
39/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nyt nähdään. Autojen korjaaminen on yhteiskunnassamme arvokkaammaksi miellettyä työtä kuin ihmisten korjaaminen, eli sairaitten hoitaminen.

Eri alojen ammattilaisia tarvitaan. Vaikka  markkinatalous säätää palkat, on turha asettaa ammattilaisia

arvojärjestykseen palkan perusteella. Ambulanssejakin pitää korjata ja huoltaa, samoin paloautoja.

Bussit ja autot, joilla sairaanhoitajat ja perushoitajat matkaavat töihinsä, on myös pidettävä 

turvallisessa käyttökunnossa. 

Vierailija
40/73 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan,ne ei tienaa juuri mitään.