Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen näky, kaksi noin 10vuotiasta osti lIdlistä paistopisteen herkkuja ja energiajuomaa

Vierailija
01.11.2022 |

Teki mieli kysyä eikö äiti keittänyt kaurapuuroa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä näin yhtenä aamuna hemmetin pullukan  pikkutytön jolla oli napatoppi avoimen hupparin alla ja maha roikkui sieltä, lyllersi paisto-pisteen luo ja otti kolme kinkkucroisanttia. Myöhemmin ajoin saman tytön ohi liikennevaloissa ja joi limsaa maha hyllyen. Mietin tietävätkö vanhemmat mitä lapsi tekee koulumatkoilla?Vai ovatko itse samanlaisia lylleröitä?

Mitä väliä sillä on? Lapsi ei ole sinun, joten anna ostaa mitä ostaa, ja hänen vanhempansa olkoot millaisia ovat. Mikään ei ole sinulta pois, paitsi näköjään käytöstavat

Vierailija
22/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on sellaista että mulle on kaupattu lasten toimesta ihan lenkkireissulla vaikka mitä jotta saataisiin ilmeisesti herkkurahaa. Korostan että kaupatut asiat ovat hyvin pieniä asioita mutta se on ollut sellainen jännä ilmiö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näkeehän tuon millaisia läskejä kakaroistakin on tullut. Surullista, mutta näillä mennään.

Vierailija
24/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistopisteellä voisi olla ihan hyvin terveellisempiä vaihtoehtoja, jostain syystä sinne työnnetään rasvaisemmat, ei kai se lasten vika ole. Energiajuoman sijaan olisi mahdollista ottaa maitokaakao, mehu tai pieni kola, kolassa silti kofeiinia varmaan enemmän.

Ei olekkaan lasten vika vaan lasten vanhempien vika.

Vierailija
25/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä näin yhtenä aamuna hemmetin pullukan  pikkutytön jolla oli napatoppi avoimen hupparin alla ja maha roikkui sieltä, lyllersi paisto-pisteen luo ja otti kolme kinkkucroisanttia. Myöhemmin ajoin saman tytön ohi liikennevaloissa ja joi limsaa maha hyllyen. Mietin tietävätkö vanhemmat mitä lapsi tekee koulumatkoilla?Vai ovatko itse samanlaisia lylleröitä?

Mitä väliä sillä on? Lapsi ei ole sinun, joten anna ostaa mitä ostaa, ja hänen vanhempansa olkoot millaisia ovat. Mikään ei ole sinulta pois, paitsi näköjään käytöstavat

Tuollaiset pikkupallerot kuormittavat yhä enemmän terveyspalveluita ja pahempaan suuntaan ollaan menossa

Vierailija
26/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistopisteellä voisi olla ihan hyvin terveellisempiä vaihtoehtoja, jostain syystä sinne työnnetään rasvaisemmat, ei kai se lasten vika ole. Energiajuoman sijaan olisi mahdollista ottaa maitokaakao, mehu tai pieni kola, kolassa silti kofeiinia varmaan enemmän.

Näillä lapsilla ei ollut vanhemmat mukana, miten se on vanhempien vika? Kymmenenvuotias jo tietää hyvinkin mikä on hyvää ja miten kaupassa asioidaan. 

Energiajuomat pitää lainsäädännöllä kieltää lapsilta. Niin kauan kun se on yksittäisten kauppiaiden asia, löytyy aina joku kauppa joka myy, ja sinnehän ne tenavat menee. Se kofeiinin määrä energiajuomassa on suorastaan vaarallinen lapselle (jos useamman juo ja miksei joisi, kun se on hyvää)

Vierailija
27/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä annetaanko kotona ruokaa, vaan siitä että lapset usein jättävät koulussa lounaan syömättä ja  ostavat höttöruokia sen sijaan( näpistelyn lisäksi). Siitä puhutaan kouluissa paljon ja miksi jotkut koulut sopivat lähikauppiaan kanssa, ettei oppilaita päästetä kauppaan saati myydä mitään koulupäivinä.  Oppilaat saavat myös rangaistuksen, jos jäävät kiinni. 

MInä en näkemiäsi lapsia säälisi. Luvattomilla teillä

Vierailija
28/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset ovat sellaisen lapsen aivot aikuisena joka kasvuiässä mättää sisuksiinsa kaikkea roskaa. Tulevia dementikkoja kuusikymppisenä. No, eipähän ole minun ongelmani.

Vierailija
29/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne muksut sai ostettua sitä energiajuomaa? Vai onko ostoikärajaa laskettu?

Aika  harva myyjä kieltäytyy myymästä,ikävä kyllä.

Ei se ole myyjästä kiinni, vaan kaupan omista säännöistä. Mikään laki ei kiellä energijuoman myymistä, vaikka taaperolle, mutta jotkut kaupat, eniten kauppiasvetoiset K-kaupat, ovat itse asettaneet ikärajan energiajuomille. Että älä syytä myyjää, kun et näköjään asiasta edes mitään tiedä.

Vierailija
30/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat megaläskit joilla diabetes alle 30 vuotiaana ja puolet hampaista irronneet, mikäpäs siinä

Vierailija
31/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on kasvatuksesta ja sitä kautta tottumuksista kiinni, eikä mistään kauppojen säännöistä.

Vierailija
32/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh, kaurapuuroa🤢 kerran pieraiset syömisen jälkeen niin jälleen kiljuva nälkä. Noi paistopistecroissantitkin pitää nälkää paremmin 😆 mutta tuosta energiajuomasta olen samaa mieltä, ihan turhia kaloreita.

Vierailija
33/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että äiti nimenomaan tyrkytti sitä kaurapuuroa :D

Hakivat sitten parempaa aamupalaa.

Jep, onhan se ihan naurun arvoista, kun lapset ostavat epäterveellistä. Muakin oikein naurattaa. Eihän meidän tarvi välittää muista kuin omista lapsista, jos niistäkään.

Vierailija
34/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi nimenomaan keittää

Nimenomaan. Minulle tulee aina järjetön nälkä todella äkkiä, jos syön aamiaiseksi kaurapuuroa. En tajua sen hehkutusta.

Parempi sitten vaan hörppiä kahvia aamupalaksi.

Näin minä ainakin teen. Ei ole tullut nälkä ennen kello kahta iltapäivällä - ja nykyisin kun olen ketogeenisella niin ei tule nälkä ollenkaan, vaan voin syödä juuri silloin kun itselle sopii.

Mutta jos syön vähänkään jotain hiilaripitoista, saati sokerista, tulee heti uudelleen nälkä. Johtuu verensokerin heittelystä sellainen näläntunne, ei eneregiavajeesta.

Vierailija
35/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä kun luulin, että istuisivat sillan alla tiedottomana piikki käsivarressa, olisivat sodassa loukkaantuneita rampoja tai jonkun pedarin uhreina. Se olisi surullinen näky.

Tuo mainitsemasi on lähinnä tervettä toimintaa.

Vierailija
36/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä lapsilla ei ollut vanhemmat mukana, miten se on vanhempien vika? Kymmenenvuotias jo tietää hyvinkin mikä on hyvää ja miten kaupassa asioidaan. 

Energiajuomat pitää lainsäädännöllä kieltää lapsilta. Niin kauan kun se on yksittäisten kauppiaiden asia, löytyy aina joku kauppa joka myy, ja sinnehän ne tenavat menee. Se kofeiinin määrä energiajuomassa on suorastaan vaarallinen lapselle (jos useamman juo ja miksei joisi, kun se on hyvää)

No kyllähän se vaikuttaa millainen kotikasvatus on. Ja kyllähän sen nyt näkee millaisesta perheestä nämä ES:ssää lipittävät jannut ovat.

Vierailija
37/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että äiti nimenomaan tyrkytti sitä kaurapuuroa :D

Hakivat sitten parempaa aamupalaa.

Tämähän se on. Meillä poika hakee joka päivä ruokaa koulun vieressä olevasta kaupasta. On myös ylipainoinen.

Vierailija
38/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisittepä nuo lapsukaiset esimerkiksi kirjastossa. Tulevat koulupäivän päätyttyä tietokoneille pelaamaan, yksi päivä oli kahdella noin 10-vuotiaalla pojalla 6-pack sokerista Pepsiä, kaksi jumbo-kokoista karkkipussia, Pringles-purkki... Ja tämän kaiken vetivät siinä alle kahdessa tunnissa. Samoin monet lapset käyvät aamulla kirjaston viereisessä kaupassa (huomaan kun itse haen päivän eväät), mukaan osuu sokerista limsaa, tuorepaistosta kaikenmaailman munkkeja ja pullia, karkkipusseja... Se on oikeasti huolestuttava näky. Ja kun nämä mussukat eivät todellakaan ole mitään urheilijoita. Veikkaanpa, että on kansanterveydellinen kriisi tulossa tulevaisuudessa...

Niin, ja roskat tosiaan eivät osaa roskiin vaikka muksut istuisivat kirjaimellisesti aivan roskakorin vieressä. Käärepapereita ynnä muita jemmaillaan hyllyjen ja kirjojen väliin, jätetään sohvatyynyjen väliin, heitellään pitkin lattioita...

- Kirjastonhoitaja

Vierailija
39/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisittepä nuo lapsukaiset esimerkiksi kirjastossa. Tulevat koulupäivän päätyttyä tietokoneille pelaamaan, yksi päivä oli kahdella noin 10-vuotiaalla pojalla 6-pack sokerista Pepsiä, kaksi jumbo-kokoista karkkipussia, Pringles-purkki... Ja tämän kaiken vetivät siinä alle kahdessa tunnissa. Samoin monet lapset käyvät aamulla kirjaston viereisessä kaupassa (huomaan kun itse haen päivän eväät), mukaan osuu sokerista limsaa, tuorepaistosta kaikenmaailman munkkeja ja pullia, karkkipusseja... Se on oikeasti huolestuttava näky. Ja kun nämä mussukat eivät todellakaan ole mitään urheilijoita. Veikkaanpa, että on kansanterveydellinen kriisi tulossa tulevaisuudessa...

Niin, ja roskat tosiaan eivät osaa roskiin vaikka muksut istuisivat kirjaimellisesti aivan roskakorin vieressä. Käärepapereita ynnä muita jemmaillaan hyllyjen ja kirjojen väliin, jätetään sohvatyynyjen väliin, heitellään pitkin lattioita...

- Kirjastonhoitaja

Se sokeriton limsa ei ole sen parempaa, joten turha alleviivata.

Vierailija
40/45 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nykyään enää jotain puuroa syö.