Mitä ruokaa teette useimmin päivälliseksi kun hinnat nousseet?
Mitkä on kolme useimmiten tehtyä ruokaa jota valmistat?
Ite syön perunoita ja uunilenkkiä 5 kertaa viikossa. Hyvää ja halpaa.
Kommentit (74)
Kannaa ja kalijaa, puuroa ja bannaania
Teen samoja, mitä olen tehnyt jo vuosia. Uunilohta tai silakkapihvejä, kanalaatikkoa, pinaattikeittoa.
Ihan samaa kuin ennenkin. Töissä käymällä saa rahaa
Naattia ja makkaraa pääasiassa. Halvinta euron jauho lötköä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo käytön ruoan hinnasta valittaminen. Suomessa ei ole mitään hätää tällä hetkellä. Korvien välissä on.
Rahankäyttö sovelluksista (esim. Nordeawallet) pystyy herkästi seuraamaan paljonko rahaa on mennyt/menee mihinkin.
Käytännössä on aika kurjaa kun säästää ruokakaupassa (=ostaa "huonompaa" mitä aiemmin) mutta kauppalasku senkun kasvaa.
Ja huonolla tarkoitan nyt terveellisempää, en mitään hifistelyä vaan tyyliin vähemmän kasviksia/enemmän perunaa että maha täyttyy edullisemmalla.
Tortilla idag, entrecote igår, skaldjur i förrgår och New York steak dagen innan. Det varierar från dag till dag enligt humör, hunger och plats.
Hemlagat blir gott, hälsosamt och förmånligt. Dagens tortillor (4 st) med stekt broilerbröst och grönsaker med färsk mynta i gräddfil samt sesamolja blev väl och kosta något i stil med 1 €/person + dryck.
Pitäs taas tietää mikä on budjetti kullakin kun näitä alapeukutuksia tulee.
Tämä saa varmaan alapeutuksia mutta ihan tosissaan josku oon elänyt kolmosoluella, banaanilla, mehulla,maidolla ja paahtoleivällä. Tosin levikettä on ollut.
Viikonloppuna tein kasvislasagnea, osan pakastin. Salaattia on aina, laitan siihen mitä sattuu olemaan, kartanon salaattia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, sipulia, fetaa, porkkanaa, mozzarellaa, päärynää, viinirypäleitä, paprikaa, you name it. (Ei tietenkään kaikkia samaan aikaan). Tänään paistoin parsakaalia, perunoita ja he-ma-paa, pari kananmunaa sekaan. Leivoin valkosipuli- juustopatonkeja. Noin tunti sitten kävin ostamassa suklaanameja :)
Elän tt- tuella, pakastin on pelkkä lokero, ei ole mitään jäätävää kuiva-ainehamstrausvarastoa, ostan mitä tarvitsen. Bonuksena on 35-kiloinen koira joka, kas kummaa, syö sekin.
Ruoan hinta on noussut, kyllä, ei ole vaikuttanut elämääni muutoin kuin ärsyttämällä. Olen pieniruokainen ja ihan hyvin tässä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä saa varmaan alapeutuksia mutta ihan tosissaan josku oon elänyt kolmosoluella, banaanilla, mehulla,maidolla ja paahtoleivällä. Tosin levikettä on ollut.
Missä levikkeellä käyt tienaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä levikkeellä käyt tienaamassa?
TYömarkkinatuella. Terv kolmosolutkaljottelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikkoa tein tänään. Riittää moneksi päiväksi. Onneksi tykkään.
Kaalilaatikkoa teen myös usein ja suunnittelin että tekisin jonain viikonloppuna kaalikääryleitäkin
Sama täällä, rakastan kaaliruokia. Myös keitetyt ruusukaalit on herkullisia ja edullisia, kun ostaa pakasteena ne.
Kaikkea mitä voi tehdä hellalla, crock potissa tai leivinuunissa. Sähköuunissa hauduttelu on nyt pannassa.
En ole niin ehtinyt välittämään hinnannousuista, kun työpäivät on yhtä pitkiä kuin ennenkin, ja lapsiperheen illat täynnä vanhempainiltoja, vasuja, hopseja ja harrastuksia ja kaverisynttäreitä sun muita kinkereitä. Eli kanapastaa, tonnikalapastaa, jauhelihakastiketta ja pastaa, kuten tähänkin asti. Kunhan on vartissa valmista.
Eipä tuota palkkaa ehdi muuhunkaan tuhlaamaan. Viikonloput menee siivotessa, koska arkena ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea mitä voi tehdä hellalla, crock potissa tai leivinuunissa. Sähköuunissa hauduttelu on nyt pannassa.
Mikä mahtaa olla crock pot ja miten se valmistaa ruokaa?
Punalaputettua makaroonia ja punalaputettua maitoa. Sähkönsäästösyistä jätän makrut keittämättä. Meneehän se terveillä hampailla kynttilänvalossa. 👍
Itse nyysin perunapelloilta hylättyjä ja pudonneita perunoja. Muutama pakkasyö jo ollut, niin ovat valmiiksi pehmeitä , ei tarvitse keittää. Sit keräilen autoteiltä alle jääneitä oravia, kissoja ym. lihaa. Lottovoitto on jänis. Tuoreemmat tapaukset kypsennän autoni moottorin päällä kun töistä tulen. (30km ajomatka, jonka varrelta usein löytyy). Vanhempia mureampia raatoja ei tarvitse kypsentää.
Eilen tein (tai oikeastaan mies teki) lasagnettea soijarouheesta. Halpaa, ruokaisaa ja hyvää!
Kaalilaatikkoa oli meilläkin 3 päivää
Tänään tein makkarastroganoffia ja riisiä oli hyvää.
Makaroonilaatikkoa syö monta päivää