Joudun muuttamaan tehostettuun palveluasumiseen kun täytän 18, neuvoja?
En haluais mutta sossu ei esitellyt muita vaihtoehtoja ja lähes pakotti mut tähän vaihtoehtoon. Oon n. 3kk päästä täyttämässä 18...
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Nuorille on ainakin Sekasin-chat, jossa voi jutella luotettavan henkilön kanssa.
Oon jutellu siellä monesti enkä koe siitä olevan hyötyä.
Rehellisesti miettisin ensin miten olisin joutunut tällaiseen tilanteeseen ja siten tehden valintoja jotka veisivät minua parempaan suuntaan tilanteesta.
Oikotietä onneen ei ole olemassa mutta pitkän matkan valinnoilla pääsee pitkälle.
Kai sillä jokin syy taustalla on miksi sinne olet menossa. Mitä voisit tehdä itsellesi paremmin että siellä ei tarvitsisi koko elämää olla?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti miettisin ensin miten olisin joutunut tällaiseen tilanteeseen ja siten tehden valintoja jotka veisivät minua parempaan suuntaan tilanteesta.
Oikotietä onneen ei ole olemassa mutta pitkän matkan valinnoilla pääsee pitkälle.
Kai sillä jokin syy taustalla on miksi sinne olet menossa. Mitä voisit tehdä itsellesi paremmin että siellä ei tarvitsisi koko elämää olla?
en käytä päihteitä mut mulla on nepsy- ja mielenterveysongelmia.
ei kyseisessä paikassa voikaan olla enempää kun 2 vuotta.
https://www.aspa.fi/tehostettu-palveluasuminen/mita-tehostettu-palvelua…
Kysyt neuvoa joo ja teet niinkuin pyydetään, elät säällisesti ja koitat olla töppäämättä. Kyllä se siitä. Rahan kanssa ole tarkkana! ÄLÄ lainaa kenellekään mitään! Parempi niin. Et saa rahoja koskaan takasin!
Vierailija kirjoitti:
https://www.aspa.fi/tehostettu-palveluasuminen/mita-tehostettu-palvelua…
Kysyt neuvoa joo ja teet niinkuin pyydetään, elät säällisesti ja koitat olla töppäämättä. Kyllä se siitä. Rahan kanssa ole tarkkana! ÄLÄ lainaa kenellekään mitään! Parempi niin. Et saa rahoja koskaan takasin!
joo. kiitos :)
Sehän on ihan hyvä juttu. Ei kaikki terveetkään nuoret ole valmiita omillaan asumaan.
Kaverin mielenterveysongelmaiselle nuorelle näytettiin alkoholistien asuntolaa seuraavaksi majapaikaksi, kun täytti laitoksessa 18 vuotta.
Aivan järkyttäviä vaihtoehtoja voi ollakin. Toki kaveri lapsensa luokseen otti, vaikka yksiössä sitten elelivätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä jokin syy taustalla on miksi sinne olet menossa. Mitä voisit tehdä itsellesi paremmin että siellä ei tarvitsisi koko elämää olla?en käytä päihteitä mut mulla on nepsy- ja mielenterveysongelmia.
ei kyseisessä paikassa voikaan olla enempää kun 2 vuotta.
Jospa tämä on jotain mikä kannattaa mennä läpi jotta ote elämästä löytyisi. Kannustan ottamaan vastuun omasta hyvinvoinnista ja valinnoista jo nyt niin kärpänen ei muutu härkäseksi. Karkuun juoksemalla ei päädy kun umpikujaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin mielenterveysongelmaiselle nuorelle näytettiin alkoholistien asuntolaa seuraavaksi majapaikaksi, kun täytti laitoksessa 18 vuotta.
Aivan järkyttäviä vaihtoehtoja voi ollakin. Toki kaveri lapsensa luokseen otti, vaikka yksiössä sitten elelivätkin.
tää mitä sossu suositteli ei oo päihdeongelmaisten paikka mut itteäkin tuo kyllä huolestuttaa
kellään henkilökohtaista kokemusta ?
Miksi et voi asua vanhemmilla, kun et selvästi ole valmis muuttamaan pois?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ei halua mua sinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sä nyt asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sä nyt asut?
Lastensuojelulaitoksessa
Oletko holhouksen alainen vai miksi et täysi-ikäisenä saa itse päättää asumismuotoasi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko holhouksen alainen vai miksi et täysi-ikäisenä saa itse päättää asumismuotoasi?
En tietääkseni ole. Sossu ei vaan tue mua muihin vaihtoehtoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sä nyt asut?
Lastensuojelulaitoksessa
Ok. Eli sitten sun täytyy varmaan tehdä niin kun sossut sanoo. Kahden vuoden asumisharjottelu menee nopeesti. Tsemppiä sulle.
Nuorille on ainakin Sekasin-chat, jossa voi jutella luotettavan henkilön kanssa.