Joudun muuttamaan tehostettuun palveluasumiseen kun täytän 18, neuvoja?
En haluais mutta sossu ei esitellyt muita vaihtoehtoja ja lähes pakotti mut tähän vaihtoehtoon. Oon n. 3kk päästä täyttämässä 18...
Kommentit (30)
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko holhouksen alainen vai miksi et täysi-ikäisenä saa itse päättää asumismuotoasi?
En tietääkseni ole. Sossu ei vaan tue mua muihin vaihtoehtoihin
Miten niin ei tue?! Haet haluamasi asunnon, teet asumistukihakemukset ja toimeentulotukihakemukset, viet laskut sossuun. Ehkä tuo on se syy, miksi yrittävät saada sut johonki tukiasuntoon, ellet itse osaa huolehtia itsellesi asuntoa yms. asioita. Pitää osoittaa pystyvänsä huolehtimaan omista asioistaan eikä vaan odottaa, että joku muu sen tekisi.
Mulla on vaikeuksia ihan päivittäisissä tekemisissä joten tuskinpa pystyisin tuohon.
Noniin, ei vuokra-asuntoa niin vaan saa. On paljon hakijoita, pitäs olla työpaikka, tuloja...
Hae Satolta. Ja kaikki laskut, vuokravakuus (jos on), asumistukihakemus Kelaan. Haet kaiken mahdollisen esim. Kodin perustamisraha, jos sitä vielä myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Huisii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko holhouksen alainen vai miksi et täysi-ikäisenä saa itse päättää asumismuotoasi?
En tietääkseni ole. Sossu ei vaan tue mua muihin vaihtoehtoihin
Miten niin ei tue?! Haet haluamasi asunnon, teet asumistukihakemukset ja toimeentulotukihakemukset, viet laskut sossuun. Ehkä tuo on se syy, miksi yrittävät saada sut johonki tukiasuntoon, ellet itse osaa huolehtia itsellesi asuntoa yms. asioita. Pitää osoittaa pystyvänsä huolehtimaan omista asioistaan eikä vaan odottaa, että joku muu sen tekisi.
Mulla on vaikeuksia ihan päivittäisissä tekemisissä joten tuskinpa pystyisin tuohon.
Sitten olet menossa ihan oikeaan paikkaan . Hienoa että pääset palveluasumiseen! Kaikki ei pääse vaikka tarve olisi.
Joku antoi aiemmin hyviä neuvoja : noudata sääntöjä, älä lainaa rahaa kenellekään , pidä kiinni rutiineista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi asua vanhemmilla, kun et selvästi ole valmis muuttamaan pois?
Vanhemmat ei halua mua sinne
Oletko väkivaltainen?
Vierailija kirjoitti:
Opiskeletko?
Olen lukiossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeletko?
Olen lukiossa
No ei lukioaikana vielä kannata omilleen muuttaa. Keskity opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeletko?
Olen lukiossa
Mun on pakko muuttaa pois laitoksesta kun täytän 18.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeletko?
Olen lukiossa
Mun on pakko muuttaa pois laitoksesta kun täytän 18.
Kannattaa ehdottomasti ottaa vastaan tuo tuetun asumisen paikka ja keskittyä opintoihin.Toivotaan, että saat tuen avulla asiasi ja terveytesi parissa vuodessa järjestykseen. Tsemppiä!