Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder kulttuuri

31.10.2022 |

Miksi nainen aloittaa keskustelun Tinderissä, esim sanomalla "Moi" (?) Sen jälkee ku vastaan ja lisään vaikka "Miten on päivä mennyt", nainen vaan vastaa kysymykseen "hyvin väsyttää". Sen jälkee kysyn viel jotai esim, mistä sun hieno rantakuva on otettu, tulee taas vastaus max parilla sanalla,mutta ei keskustele vastavuoroisesti. Näitä todella usein nykyään. Tuntuu et muutenki joutuu yhä useimmin haastattelee pitääkseen keskustelua yllä(?)

Odottaako kyseiset naiset, et hoidan kaiken ja on mielellää kuitenkin kyydissä mukana, vai mikä homma?

Liikaa keskustelukumppaneita, eikä sen takia jakseta nähdä lainkaa vaivaa?

t. Hämmästynyt, ihan fiksu ja hyvännäköinen mies.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se keskustelun avaus sitten pitäisi olla, jos normaali tervehdys ei kelpaa? Menevätkö ihmiset live-elämässäkin ensimmäisenä lataamaan jonkun pitkän monologin toisen niskaan kun näkevät kaupungilla?

Miten ois ihan vaan tervehdys + joku lause joka antaa keskustelulle suunnan ja vie sitä eteenpäin?

Vierailija
82/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut niin miehille kuin naisille yksi hyvä ohje. Eli älä mätsää tekstittömiä.

Ihminen joka ei panosta edes yhtä lausetta profiiliinsa ei varmaan ole innostunut panostamaan myöskään syntyvään suhteeseen. Keskustelua kaipaavalle löytyy kyllä heitäkin, joilla sana on hallussa. Ihan yhtä hyvännäköisiä, mutta on muutakin sisältöä kuin pari kaksi kesää sitten otettua bilekuvaa ja naamaselfie.

No ei se nyt ihan näinkään mene. Tuskailin, että mitä kirjoittaisin profiilitekstiini, niin ystäväni, joka on naimisissa tinderissä tavatun miehen kanssa, vaan lausahti, että ei sun siihen mitään tarvi laittaa. Laitat vaan koulutuksen, työn ja hyvät kuvat. Hänelläkään ei kuulema ollut tekstiä ja löysi siis hyvinkin tasokkaan miehen ja molemmat kyllä panostavat suhteeseensa.

Se profiili on käytännössä julkinen, kun näkyy tuhansille tinder-käyttäjille (itsellänikin tuli useita työtuttuja jne. vastaan siellä). En todellakaan ala avaamaan mitään henkilökohtaisia asioita itsestäni sellaiseen. Kahden kesken voin kirjoitella ja tavatessa tietysti jutella enemmän.

Olen ollut vuosia sitten tinderissä ja mulla oli silloin periaate, etten paljasta profiilissani mitään ylimääräistä itsestäni. Kuvat toki oli ja niillä tuli hyvin tykkäyksiä.

Nyt olen miettinyt uudelleen tinderiin menemistä, mutta ilman kuvia ja tekstiin panostaen. Olen suht hyvännäköinen hoikka nainen, ulkonäköni tuskin olisi pettymys. Kuitenkin olen sellaisessa työssä, jossa kiusallisia tilanteita tulisi väkisin, jos omalla naamallani menisin sovellukseen. Mietin vaan onko kuvattomana mitään järkeä mennä sinne vai saako niin pelkästään kaikkein rumimmilta miehiltä tykkäyksiä.

...tosin nyt aloin miettimään onko tinderissä nykyään ominaisuus, että vain ne voivat nähdä profiilini, joista olen itse tykännyt...? Sellainen voisi periaatteessa toimia, niin voisin olla omalla naamalla

Maksullisena palveluna kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut niin miehille kuin naisille yksi hyvä ohje. Eli älä mätsää tekstittömiä.

Ihminen joka ei panosta edes yhtä lausetta profiiliinsa ei varmaan ole innostunut panostamaan myöskään syntyvään suhteeseen. Keskustelua kaipaavalle löytyy kyllä heitäkin, joilla sana on hallussa. Ihan yhtä hyvännäköisiä, mutta on muutakin sisältöä kuin pari kaksi kesää sitten otettua bilekuvaa ja naamaselfie.

No ei se nyt ihan näinkään mene. Tuskailin, että mitä kirjoittaisin profiilitekstiini, niin ystäväni, joka on naimisissa tinderissä tavatun miehen kanssa, vaan lausahti, että ei sun siihen mitään tarvi laittaa. Laitat vaan koulutuksen, työn ja hyvät kuvat. Hänelläkään ei kuulema ollut tekstiä ja löysi siis hyvinkin tasokkaan miehen ja molemmat kyllä panostavat suhteeseensa.

Se profiili on käytännössä julkinen, kun näkyy tuhansille tinder-käyttäjille (itsellänikin tuli useita työtuttuja jne. vastaan siellä). En todellakaan ala avaamaan mitään henkilökohtaisia asioita itsestäni sellaiseen. Kahden kesken voin kirjoitella ja tavatessa tietysti jutella enemmän.

Olen ollut vuosia sitten tinderissä ja mulla oli silloin periaate, etten paljasta profiilissani mitään ylimääräistä itsestäni. Kuvat toki oli ja niillä tuli hyvin tykkäyksiä.

Nyt olen miettinyt uudelleen tinderiin menemistä, mutta ilman kuvia ja tekstiin panostaen. Olen suht hyvännäköinen hoikka nainen, ulkonäköni tuskin olisi pettymys. Kuitenkin olen sellaisessa työssä, jossa kiusallisia tilanteita tulisi väkisin, jos omalla naamallani menisin sovellukseen. Mietin vaan onko kuvattomana mitään järkeä mennä sinne vai saako niin pelkästään kaikkein rumimmilta miehiltä tykkäyksiä.

Miksi menisi kuvattomana deittisovellukseen, joka perustuu pitkälti kuviin ja ulkonäköön?

Vierailija
84/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa miettinyt Tinderin käyttöä pitkäaikaisen parisuhteen hakemiseen. Mitä olen juttuja kuullut ja näitä palstoja lukenut, niin aika nopeasti edessä on ilmeisesti deittailuähky, jos yrittää liian paljon treffejä kädä lyhyessä ajassa. Mitä neuvoja teillä on jos otan vaikka puolen vuoden tavoitteen. Paljonko jaksaa käydä paikanpäällä  treffeillä? Miten kannattaisi rytmittää, että pysyy virkeänä. En tiedä kuulostaako tämä liikaa suorittamiselta, mutta en haluaisi ajaa itseäni piippuun.

Ei sieltä taida kukaan tänäpäivänä päästä treffeille. Mulla ei ainakaan ole ollut vientiä sen jälkeen kun täytin 23...

N25

Vierailija
85/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menisi kuvattomana deittisovellukseen, joka perustuu pitkälti kuviin ja ulkonäköön?

Siksi, koska monella on nykyään niin huippusalainen työ, ettei sen vuoksi muka voida olla omalla pärställä deittailemassa. :D Mutta tekosyyhän tuokin on, ei vain kehdata omaa naamaa näyttää esim. tinskussa, vaikka suunnilleen kaikki on siellä.

Mutta se oli kyllä hyvä uudistus tinderiin, että sovellukselle voi antaa pääsyn oman puhelimen yhteystietoihin, minkä jälkeen näitä "ikäviä sattumia" ei pitäisi enää päästä tämän jälkeen syntymään. Tämän toiminnon voi valita profiilin luonnin yhteydessä ja on myös maksuton.

Vierailija
86/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan vastannut miesten pelkkiin "moi" tms. viesteihin, koska ei se keskustelu siitä oikeasti sen kummemmaksi muuttunut. Uskoisin saman koskevan myös moi-naisia. Yleisesti ottaen keskustelukykyiset ihmiset ovat harvassa ja ei kannata alkaa väkisin keskustelua puristamaan haastattelulla. 

Et koskaan vastannut, mutta tiedät ettei keskustelu siitä kummemmaksi muuttunut? Joopa joo.

Muutenkaan ei ole kovin järkevää jumittua liikaa johonkin aloitustyyliin ja vetää siitä jotain vuosisadan johtopäätöksiä. Ihmisillä on erilaisia tyylejä ja koskaan ei tiedä mikä johtaa mihinkin.

Ymmärrät varmaan, että en ollut ensimmäistä kertaa nettipalvelussa etsimässä seuraa ja kokemukseni mukaan moi-ihmisistä ei saa sellaista juttuseuraa kuin toivon löytäväni.

Vierailija
87/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska monella on nykyään niin huippusalainen työ, ettei sen vuoksi muka voida olla omalla pärställä deittailemassa. :D Mutta tekosyyhän tuokin on, ei vain kehdata omaa naamaa näyttää esim. tinskussa, vaikka suunnilleen kaikki on siellä.

Mutta se oli kyllä hyvä uudistus tinderiin, että sovellukselle voi antaa pääsyn oman puhelimen yhteystietoihin, minkä jälkeen näitä "ikäviä sattumia" ei pitäisi enää päästä tämän jälkeen syntymään. Tämän toiminnon voi valita profiilin luonnin yhteydessä ja on myös maksuton.

Mulla ei ole mitään huippusalaista työtä mutta en mielellään aspana halua että asiakkaat tietää mun olevan haku päällä.

Vierailija
88/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...tosin nyt aloin miettimään onko tinderissä nykyään ominaisuus, että vain ne voivat nähdä profiilini, joista olen itse tykännyt...? Sellainen voisi periaatteessa toimia, niin voisin olla omalla naamalla

Maksullisena palveluna kyllä.

Okei, no niinpä tietysti. En kyllä tiedä viittiskö rahojaan tuollaiseen käyttää.

Vierailija
89/115 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä ei kyllä moni nainen oikein vastaa ja ihmettelen suuresti. Itse kyllä miehenä vastaan naisille ja myös ehdotan näkemistä mutta silloin nainen juurikin hiljenee

90/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ei kyllä moni nainen oikein vastaa ja ihmettelen suuresti. Itse kyllä miehenä vastaan naisille ja myös ehdotan näkemistä mutta silloin

Et oo tarpeeksi komea ja mielenkiintoinen.

Vierailija
91/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa miettinyt Tinderin käyttöä pitkäaikaisen parisuhteen hakemiseen. Mitä olen juttuja kuullut ja näitä palstoja lukenut, niin aika nopeasti edessä on ilmeisesti deittailuähky, jos yrittää liian paljon treffejä kädä lyhyessä ajassa. Mitä neuvoja teillä on jos otan vaikka puolen vuoden tavoitteen. Paljonko jaksaa käydä paikanpäällä  treffeillä? Miten kannattaisi rytmittää, että pysyy virkeänä. En tiedä kuulostaako tämä liikaa suorittamiselta, mutta en haluaisi ajaa itseäni piippuun.

Ei sieltä taida kukaan tänäpäivänä päästä treffeille. Mulla ei ainakaan ole ollut vientiä sen jälkeen kun täytin 23...

N25

Höpöhöpö. Kaikki yli 30-vuotiaana pariutuneet ystäväni on löytäneet kumppaninsa tinderistä. Päin vastoin  vanhempana ei oikein muualla ole luontevaa alkaa mitään ehdottelemaan, kun monet on jo varattuja jne. Muutenkaan työelämässä ei ole oikein soveliasta alkaa ehdottelemaan jollekin työtutulle tms. jotain samaan tapaan, kuin 20+ ikäisenä opiskelijabileissä oli hyvinkin luontevaa. Muutenkin vanhemmiten monella on jo vakiintuneet piirit (työt, harrastukset jne., eli ei ehkä tapaa samaan tapaan uusia ihmisiä kuin 20-30-vuotiaana).

Eli mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän sitä tinderiä tähän hommaan tarvitsee, kun luonnollisia tilanteita tavata uusia ihmisiä sillä mielellä tulee vähemmän.

Vierailija
92/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Höpöhöpö. Kaikki yli 30-vuotiaana pariutuneet ystäväni on löytäneet kumppaninsa tinderistä. Päin vastoin  vanhempana ei oikein muualla ole luontevaa alkaa mitään ehdottelemaan, kun monet on jo varattuja jne. Muutenkaan työelämässä ei ole oikein soveliasta alkaa ehdottelemaan jollekin työtutulle tms. jotain samaan tapaan, kuin 20+ ikäisenä opiskelijabileissä oli hyvinkin luontevaa. Muutenkin vanhemmiten monella on jo vakiintuneet piirit (työt, harrastukset jne., eli ei ehkä tapaa samaan tapaan uusia ihmisiä kuin 20-30-vuotiaana).

Eli mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän sitä tinderiä tähän hommaan tarvitsee, kun luonnollisia tilanteita tavata uusia ihmisiä sillä mielellä tulee vähemmän.

No ei mulla vaan ole siellä vientiä enää ja vieläpä pk seudulla asun . Mulla on ihan kivoja kuvia. Kaikki kuvat ei ole selfieitä vaan on myös esim luontokuvia. Eipä musta tosin livenäkään kiinnostuta. Mistä voisi johtua?

N25

Vierailija
93/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

No ei mulla vaan ole siellä vientiä enää ja vieläpä pk seudulla asun . Mulla on ihan kivoja kuvia. Kaikki kuvat ei ole selfieitä vaan on myös esim luontokuvia. Eipä musta tosin livenäkään kiinnostuta. Mistä voisi johtua?

N25

Vierailija
94/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latasin vähän aikaa sitten tinderin ekaa kertaa eron jälkeen. Svaippailin hetken vaan ja heti oli kymmeniä mätsejä. Aloin juttelemaan parille. Ennen kuin he ehtivät vastata, muut tulivat juttelemaan minulle ja heidän kanssa lähti juttu liikkeelle. En osaa keskustella siellä kovin monen kanssa samaan aikaan, koska haluan panostaa niihin, joiden kanssa juttelen. Harmitti huomata, että muutamat mielenkiintoiset tyypit oli poistaneet minut, kun en ollut vastannut muutamaan päivään tästä syystä. Jos juttu ei olisi jatkunut niiden kanssa, joiden kanssa aloin ensin juttelemaan enemmän, olisin halunnut jatkaa juttua näiden minut poistaneiden kanssa. En ymmärrä sitäkään, miksi pitää poistaa mielenkiintoinen mätsi (näin oletan kun alkoivat minulle juttelemaan innolla) jos se ei heti vastaa mitä haittaa siitä on että siellä roikkuu niitä vanhoja keskusteluja/mätsejä, joiden kanssa joskus juttu saattaakin taas lähteä.

T. N30

Joo sen olen huomannut tuolla pari kertaa piipahtaessa, niin miehet poistavat matchinsä ja viestinsä heti jos ei pariin päivään vastaa.

Minä kun olen vain miettinyt onko minusta lähtemään treffeille enää, enkä ole vain jaksanut jutella, niin siinäpä ovat kaikonneet.

No, kaipa se heidänkin mielenkiinnostaan juuri minuun kertoo, että jospa väistin luodin.

Ehkä nämä olivat vain niitä joilla oli kiire panemaan, ei muuta haluta tämmöisestä vanhasta akasta.

No tota tota. Sä et reagoi pariin päivään, etkä pidä sitä epäkohteliaana? Nyt sä kyllä pistit kaiken syyn miehille, etkä selvästi edes oo tullut ajatelleeksi, että toi pari päivää voi jonkun mielestä olla pitkä. 

Kun olin Tinderissä, ja kerran oli vähän ylikuormitettu viikko, vastasin kaikille alle vuorokaudessa. Sanoin, että anteeksi, on oikeesti hankala viikko enkä juuri nyt pysty, mutta haluan keskustella kanssasi ensi viikolla. 

Se sopi kaikille. Ja siitä se mieskin sitten löytyi.

n 43

No ei se nyt mikään palvelutiski ole, vaan siellä on erilaisia ihmisiä jotka elävät omaa elämäänsä erilaisissa olosuhteissa ja aikatauluissa. Jos tuntemattoman ihmisen vastausnopeudesta(hitaudesta) loukkaantuu henkilökohtaisesti, niin ei ole kaikki ihan kotona.

M46

Jos on tinderissä, niin ei ole kyllä ihan kaikki kotona

Joo, kyllä täytyy kaikki Tinderin kautta syntyneet avioliitotkin nollata ja lapset ottaa huostaan.

Vierailija
95/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se keskustelun avaus sitten pitäisi olla, jos normaali tervehdys ei kelpaa? Menevätkö ihmiset live-elämässäkin ensimmäisenä lataamaan jonkun pitkän monologin toisen niskaan kun näkevät kaupungilla?

Miten ois ihan vaan tervehdys + joku lause joka antaa keskustelulle suunnan ja vie sitä eteenpäin?

Se alkuhan on joka tapauksessa kömpelö, koska ei ole mitään käsitystä siitä vastapuolesta. Katson itse aina vähän sitä moita pidemmälle, että alkaako löytyä yhteinen sävel vai ei. Viikossa ehkä alkaa saada asiasta jotain käsitystä että onko toisella aikaa sinulle ja alkaako keskustelu soljua luontevasti, vai onko se tökkimistä. Mutta kukin tavallaan kaiketi.

Vierailija
96/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan vastannut miesten pelkkiin "moi" tms. viesteihin, koska ei se keskustelu siitä oikeasti sen kummemmaksi muuttunut. Uskoisin saman koskevan myös moi-naisia. Yleisesti ottaen keskustelukykyiset ihmiset ovat harvassa ja ei kannata alkaa väkisin keskustelua puristamaan haastattelulla. 

Et koskaan vastannut, mutta tiedät ettei keskustelu siitä kummemmaksi muuttunut? Joopa joo.

Muutenkaan ei ole kovin järkevää jumittua liikaa johonkin aloitustyyliin ja vetää siitä jotain vuosisadan johtopäätöksiä. Ihmisillä on erilaisia tyylejä ja koskaan ei tiedä mikä johtaa mihinkin.

Ymmärrät varmaan, että en ollut ensimmäistä kertaa nettipalvelussa etsimässä seuraa ja kokemukseni mukaan moi-ihmisistä ei saa sellaista juttuseuraa kuin toivon löytäväni.

Luotan sanaasi että sinulla on tieteellisesti merkittävä otanta, josta voi kiistatta vetää tämän johtopäätöksen.

Vierailija
97/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ei kyllä moni nainen oikein vastaa ja ihmettelen suuresti. Itse kyllä miehenä vastaan naisille ja myös ehdotan näkemistä mutta silloin nainen juurikin hiljenee

Täytyy muistaa, että merkittävä osa Tinderin naisista on siellä vain buustaamassa egoaan huomiota keräämällä. Oikeasti ihmisen tapaaminen ja tutustuminen on heille kaukainen ja pelottava ajatus.

Vierailija
98/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumille miehille on hauska naureskella tinderissä. 😃

N25

Vierailija
99/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään huippusalaista työtä mutta en mielellään aspana halua että asiakkaat tietää mun olevan haku päällä.

Kyllä siellä on ihmisiä monista eri ammattikunnista.

Jos joku asiakas nyt tulisi sanomaan sinulle, että "näin sut muuten tinderissä"

Niin vastaisin itse vain "niin? Mitä sitten?".

Sitä tosin itse mietin, kun siellä profiili oli, että on sellaiset kuvat joita voisi esitellä vaikka työpaikallaan.

Vierailija
100/115 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on ihmisiä monista eri ammattikunnista.

Jos joku asiakas nyt tulisi sanomaan sinulle, että "näin sut muuten tinderissä"

Niin vastaisin itse vain "niin? Mitä sitten?".

Sitä tosin itse mietin, kun siellä profiili oli, että on sellaiset kuvat joita voisi esitellä vaikka työpaikallaan.

Mulla on lapsia ja olen työelämässä pitänyt aika omana tietonani sen, etten ole parisuhteessa. Vaikuttaisi suhtautumiseen, kun tietäisivät, että olen arjessa yh (lapset isällä joka toisen viikonlopun). Nyt kun eivät tiedä, kukaan ei kyseenalaista kontribuutiotani. Jos joku on kysynyt suoraan, en ole valehdellut, mutta suurin osa ei tiedä ja olettaa mun olevan parisuhteessa, kun on lapsiakin. Pidän muutenkin työn ja vapaa-ajan aika erillään (en ajallisesti, eli toki hoidan sairasta lasta ja teen töitä samalla tai teen töitä iltaisin lasten mentyä nukkumaan jne.), mutta siis persoonana erillään, eli en puhu yksityiselämästäni töissä, enkä töistä ystävilleni. :)

Mutta jo tinderissä olo on siis paha, puhumattakaan että alkaisin johonkin profiilitekstiin jauhamaan, että on lapsia ja haluan sitä ja tätä mieheltä jne. En tosiaan. Ei sillä, ihan hyvän tyypin löysin viimeksikin lyhyessä ajassa, vaikka ei ollutkaan tekstiä ollenkaan (kirjoittelen aika avoimesti sitten keskustelussa). Se suhde nyt kyllä sitten loppui kuitenkin, että taas pitäisi mennä tinderiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi