Tinder kulttuuri
Miksi nainen aloittaa keskustelun Tinderissä, esim sanomalla "Moi" (?) Sen jälkee ku vastaan ja lisään vaikka "Miten on päivä mennyt", nainen vaan vastaa kysymykseen "hyvin väsyttää". Sen jälkee kysyn viel jotai esim, mistä sun hieno rantakuva on otettu, tulee taas vastaus max parilla sanalla,mutta ei keskustele vastavuoroisesti. Näitä todella usein nykyään. Tuntuu et muutenki joutuu yhä useimmin haastattelee pitääkseen keskustelua yllä(?)
Odottaako kyseiset naiset, et hoidan kaiken ja on mielellää kuitenkin kyydissä mukana, vai mikä homma?
Liikaa keskustelukumppaneita, eikä sen takia jakseta nähdä lainkaa vaivaa?
t. Hämmästynyt, ihan fiksu ja hyvännäköinen mies.
Kommentit (115)
Vai score laskee...voi elämä. Ei tule tuolle parisuhdetta koskaan.
Mä en koskaan vastannut miesten pelkkiin "moi" tms. viesteihin, koska ei se keskustelu siitä oikeasti sen kummemmaksi muuttunut. Uskoisin saman koskevan myös moi-naisia. Yleisesti ottaen keskustelukykyiset ihmiset ovat harvassa ja ei kannata alkaa väkisin keskustelua puristamaan haastattelulla.
Vierailija kirjoitti:
Latasin vähän aikaa sitten tinderin ekaa kertaa eron jälkeen. Svaippailin hetken vaan ja heti oli kymmeniä mätsejä. Aloin juttelemaan parille. Ennen kuin he ehtivät vastata, muut tulivat juttelemaan minulle ja heidän kanssa lähti juttu liikkeelle. En osaa keskustella siellä kovin monen kanssa samaan aikaan, koska haluan panostaa niihin, joiden kanssa juttelen. Harmitti huomata, että muutamat mielenkiintoiset tyypit oli poistaneet minut, kun en ollut vastannut muutamaan päivään tästä syystä. Jos juttu ei olisi jatkunut niiden kanssa, joiden kanssa aloin ensin juttelemaan enemmän, olisin halunnut jatkaa juttua näiden minut poistaneiden kanssa. En ymmärrä sitäkään, miksi pitää poistaa mielenkiintoinen mätsi (näin oletan kun alkoivat minulle juttelemaan innolla) jos se ei heti vastaa mitä haittaa siitä on että siellä roikkuu niitä vanhoja keskusteluja/mätsejä, joiden kanssa joskus juttu saattaakin taas lähteä.
T. N30
Minulle on käynyt samaa naisten kanssa. Olen aika tarkka kenen kanssa mätsäilen, joten ihan turhaan en tykkäystä laita. Olen kuitenkin hidastahtinen, enkä välttämättä ala heti jutella vaikka mätsi tuleekin. Jotkut ottavat ilmeisesti nokkiinsa ja poituvat, jos ei heti samantien ala pommittaa viesteillä. Vaikka voihan syitä olla muitakin, ehkä he löysivät jonkun muun samaan aikaan tai jotakin.
Minulla sellainen kokemus että yleensä miehistä vaikea saada mitään irti ja alkaa tuntua "kuulustelulta" kun kysyn jotain ja vastataan tyyliin yhdellä sanalla ja sitten usein keskustelu unohtuu ja siksi siirryn juttelemaan seuraavalle. Sitten on myös sellaisia että heti pitäisi juosta näkemään täysin vieras ihminen, usein vielä suututaan jos ei suostu. Kysymällä selviää sitten kaikenlaisia asioita, joita ei todellakaan selviäisi jos juoksisi heti näkemään joka ihmisen. Parempi ensin kysyä kysymyksiä ja selvittää minkälainen ihminen on, mistä pitää jne. Näitä asioita ei välttämättä saa selville jos menee näkemään heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latasin vähän aikaa sitten tinderin ekaa kertaa eron jälkeen. Svaippailin hetken vaan ja heti oli kymmeniä mätsejä. Aloin juttelemaan parille. Ennen kuin he ehtivät vastata, muut tulivat juttelemaan minulle ja heidän kanssa lähti juttu liikkeelle. En osaa keskustella siellä kovin monen kanssa samaan aikaan, koska haluan panostaa niihin, joiden kanssa juttelen. Harmitti huomata, että muutamat mielenkiintoiset tyypit oli poistaneet minut, kun en ollut vastannut muutamaan päivään tästä syystä. Jos juttu ei olisi jatkunut niiden kanssa, joiden kanssa aloin ensin juttelemaan enemmän, olisin halunnut jatkaa juttua näiden minut poistaneiden kanssa. En ymmärrä sitäkään, miksi pitää poistaa mielenkiintoinen mätsi (näin oletan kun alkoivat minulle juttelemaan innolla) jos se ei heti vastaa mitä haittaa siitä on että siellä roikkuu niitä vanhoja keskusteluja/mätsejä, joiden kanssa joskus juttu saattaakin taas lähteä.
T. N30
Joo sen olen huomannut tuolla pari kertaa piipahtaessa, niin miehet poistavat matchinsä ja viestinsä heti jos ei pariin päivään vastaa.
Minä kun olen vain miettinyt onko minusta lähtemään treffeille enää, enkä ole vain jaksanut jutella, niin siinäpä ovat kaikonneet.
No, kaipa se heidänkin mielenkiinnostaan juuri minuun kertoo, että jospa väistin luodin.
Ehkä nämä olivat vain niitä joilla oli kiire panemaan, ei muuta haluta tämmöisestä vanhasta akasta.No tota tota. Sä et reagoi pariin päivään, etkä pidä sitä epäkohteliaana? Nyt sä kyllä pistit kaiken syyn miehille, etkä selvästi edes oo tullut ajatelleeksi, että toi pari päivää voi jonkun mielestä olla pitkä.
Kun olin Tinderissä, ja kerran oli vähän ylikuormitettu viikko, vastasin kaikille alle vuorokaudessa. Sanoin, että anteeksi, on oikeesti hankala viikko enkä juuri nyt pysty, mutta haluan keskustella kanssasi ensi viikolla.
Se sopi kaikille. Ja siitä se mieskin sitten löytyi.
n 43
No ei se nyt mikään palvelutiski ole, vaan siellä on erilaisia ihmisiä jotka elävät omaa elämäänsä erilaisissa olosuhteissa ja aikatauluissa. Jos tuntemattoman ihmisen vastausnopeudesta(hitaudesta) loukkaantuu henkilökohtaisesti, niin ei ole kaikki ihan kotona.
M46
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan vastannut miesten pelkkiin "moi" tms. viesteihin, koska ei se keskustelu siitä oikeasti sen kummemmaksi muuttunut. Uskoisin saman koskevan myös moi-naisia. Yleisesti ottaen keskustelukykyiset ihmiset ovat harvassa ja ei kannata alkaa väkisin keskustelua puristamaan haastattelulla.
Tämä juuri. Tästä on ihan turha alkaa tekemään mitään sukupuolten välistä taistoa, koska keskustelukykyiset ja kirjoitustaitoiset ihmiset ovat harvassa. Itse myös skippaan hyvin nopeasti sellaiset miehet, joiden kanssa keskustelu ei suju. Minä haen hyvää keskusteluseuraa, joten miksi nähdä vaivaa, jos toiselta ei juttu irtoa?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10879 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N30
Joo sen olen huomannut tuolla pari kertaa piipahtaessa, niin miehet poistavat matchinsä ja viestinsä heti jos ei pariin päivään vastaa.
Minä kun olen vain miettinyt onko minusta lähtemään treffeille enää, enkä ole vain jaksanut jutella, niin siinäpä ovat kaikonneet.
No, kaipa se heidänkin mielenkiinnostaan juuri minuun kertoo, että jospa väistin luodin.
Ehkä nämä olivat vain niitä joilla oli kiire panemaan, ei muuta haluta tämmöisestä vanhasta akasta.No tota tota. Sä et reagoi pariin päivään, etkä pidä sitä epäkohteliaana? Nyt sä kyllä pistit kaiken syyn miehille, etkä selvästi edes oo tullut ajatelleeksi, että toi pari päivää voi jonkun mielestä olla pitkä.
Kun olin Tinderissä, ja kerran oli vähän ylikuormitettu viikko, vastasin kaikille alle vuorokaudessa. Sanoin, että anteeksi, on oikeesti hankala viikko enkä juuri nyt pysty, mutta haluan keskustella kanssasi ensi viikolla.
n 43
Juuri näin, fiksu nainen. :)
Antaa miehelle heti täysin eri kuvan, ku jaksaa nähdä vaivaa edes sen 5 sec.Matchien poistamisesta, sitä tekee myös naiset. Ymmärrän sen hyvin. Mielellää hallitsee sitä kokonaisuutta ja pitää vaikka 5-10 mielenkiintoista ja potentiaalista ihmistä lähellä. Antaa myös tietynlaista mielenrauhaa (esim pääsin yli huonoista ja välinpitämättömistä matcheista, mistä on saattanut joku jopa ensin innostua). Sama periaate vaikka kassanhallinnassa pörssissä. Huonot osakkeet pois. Okei, vertauksena huono 😄, mutta pointtina.
t. ap
Minä taas en koskaan poista matchia, jonka kanssa en ole vielä jutellut. En voi mistään tietää onko "huono osake" kyseessä, ihmisillä kun voi olla vaikka minkälainen syy siihen että ei juuri silloin aloita keskustelua. Eikä sen matchin säilyttämisestä ole minulle mitään haittaa.
Toisaalta minua ei haittaa se jos joku hätähousu poistaa minut vain siksi että emme ole jutelleet X ajan sisällä. Etsin ihmistä, joka ei suhtaudu muihin ihmisiin näin laskelmoivasti, mutta ymmärrän että toisenlaisiakin ihmisiä on ja saa ollakin. Tärkeintä, että samankaltaiset löytävät toisensa!
Tämä juuri, ei se puhelin paina yhtään enempää vaikka se mätsi siellä lojuukin. Se voi olla vaikka unelmiesi kumppani joka tuhannesta eri syystä ei vielä ole aloittanut viestittelyä. Mutta jos on hätä poistella niin on kai hätä poistella.
Vierailija kirjoitti:
Et koskaan vastannut, mutta tiedät ettei keskustelu siitä kummemmaksi muuttunut? Joopa joo.
Muutenkaan ei ole kovin järkevää jumittua liikaa johonkin aloitustyyliin ja vetää siitä jotain vuosisadan johtopäätöksiä. Ihmisillä on erilaisia tyylejä ja koskaan ei tiedä mikä johtaa mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sellainen kokemus että yleensä miehistä vaikea saada mitään irti ja alkaa tuntua "kuulustelulta" kun kysyn jotain ja vastataan tyyliin yhdellä sanalla ja sitten usein keskustelu unohtuu ja siksi siirryn juttelemaan seuraavalle. Sitten on myös sellaisia että heti pitäisi juosta näkemään täysin vieras ihminen, usein vielä suututaan jos ei suostu. Kysymällä selviää sitten kaikenlaisia asioita, joita ei todellakaan selviäisi jos juoksisi heti näkemään joka ihmisen. Parempi ensin kysyä kysymyksiä ja selvittää minkälainen ihminen on, mistä pitää jne. Näitä asioita ei välttämättä saa selville jos menee näkemään heti.
Äh, liian monta pettymystä takana siitä että viestittelyvaiheessa ollut ihan mahtavaa ja sitten livenä lässähtääkin kun ei ole kemiaa. Näkemään vaan mahdollisimman pian, niin ei hukata aikaa eikä ehdi rakennella pilvilinnoja turhaan. Tietysti on hyvä jos profiilista löytyy kaikki perusasiat ettei niitä tarvitse erikseen kysellä.
Minä en vastaa, jos keskustelunavaus on pelkkä moi. Kokemuksesta tiedän, että juttu ei lähde sen paremmin vetämään jatkossakaan. Jos ei ole muuta sanottavaa, niin enpä jaksa aikaani haaskata moisiin tapauksiin.
Tätä minä ihmettelen tinderissä, samoin todella moni naispuolinen kaverini: miehet eivät vastaa, jos nainen koittaa avata keskustelua. Eli jos nainen laittaa ensin viestin ja tekee aloitteen, niin mies ei vastaa mitään. Miksi matchaatte, jos ette sitten olekaan kiinnostuneita?
Samaa tapahtuu varmaan toisinkin päin, mutta tätä en itse kyllä tajua. Älkää laittako niitä tykkäyksiä sellaisille, josta ette aidosti ole kiinnostuneita. Niin turhaa.
Olen kanssa miettinyt Tinderin käyttöä pitkäaikaisen parisuhteen hakemiseen. Mitä olen juttuja kuullut ja näitä palstoja lukenut, niin aika nopeasti edessä on ilmeisesti deittailuähky, jos yrittää liian paljon treffejä kädä lyhyessä ajassa. Mitä neuvoja teillä on jos otan vaikka puolen vuoden tavoitteen. Paljonko jaksaa käydä paikanpäällä treffeillä? Miten kannattaisi rytmittää, että pysyy virkeänä. En tiedä kuulostaako tämä liikaa suorittamiselta, mutta en haluaisi ajaa itseäni piippuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa miettinyt Tinderin käyttöä pitkäaikaisen parisuhteen hakemiseen. Mitä olen juttuja kuullut ja näitä palstoja lukenut, niin aika nopeasti edessä on ilmeisesti deittailuähky, jos yrittää liian paljon treffejä kädä lyhyessä ajassa. Mitä neuvoja teillä on jos otan vaikka puolen vuoden tavoitteen. Paljonko jaksaa käydä paikanpäällä treffeillä? Miten kannattaisi rytmittää, että pysyy virkeänä. En tiedä kuulostaako tämä liikaa suorittamiselta, mutta en haluaisi ajaa itseäni piippuun.
Eiköhän tuo ole yksilöllistä. Toiset jaksaa painaa vaikka puoli vuotta useammillakin treffeillä päivässä, kun toiselle kerran kuussa on maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan, että moi moi ja poistan mätsin.
Mitä se tarkoittaa kun joku avaa keskustelun kirjoittamalla wau? 🤷🏼
Mitä se keskustelun avaus sitten pitäisi olla, jos normaali tervehdys ei kelpaa? Menevätkö ihmiset live-elämässäkin ensimmäisenä lataamaan jonkun pitkän monologin toisen niskaan kun näkevät kaupungilla?
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin kannata hukata ajatustakaan.
Pelkkä moi tarkoittaa, että olet max varalla.
Mätsin purku ja eteenpäin.
En ole tinferissä, mutta kokeilin mielenkiinnosta yhtään toista deittisivua.
Tuli paljon viestejä heti rekisteröidyttyäni. Vaan monta viestiä tuli jo, kun en ollut ehtinyt laittaa profiiliini kuin ikäni ja maakunnan jossa asun. Ei siis edes kuvaa näiden lisäksi.
Ylipäätään kaikista saamistani viesteistä tulee olo, että niitä spämmätään jokaiselle. En vaan näe järkeä lähteä aloittamaan niiden pohjalta keskustelua, koska en halua olla se "kuka tahansa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N30
n 43
No ei se nyt mikään palvelutiski ole, vaan siellä on erilaisia ihmisiä jotka elävät omaa elämäänsä erilaisissa olosuhteissa ja aikatauluissa. Jos tuntemattoman ihmisen vastausnopeudesta(hitaudesta) loukkaantuu henkilökohtaisesti, niin ei ole kaikki ihan kotona.
M46
Jos on tinderissä, niin ei ole kyllä ihan kaikki kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut niin miehille kuin naisille yksi hyvä ohje. Eli älä mätsää tekstittömiä.
Ihminen joka ei panosta edes yhtä lausetta profiiliinsa ei varmaan ole innostunut panostamaan myöskään syntyvään suhteeseen. Keskustelua kaipaavalle löytyy kyllä heitäkin, joilla sana on hallussa. Ihan yhtä hyvännäköisiä, mutta on muutakin sisältöä kuin pari kaksi kesää sitten otettua bilekuvaa ja naamaselfie.
No ei se nyt ihan näinkään mene. Tuskailin, että mitä kirjoittaisin profiilitekstiini, niin ystäväni, joka on naimisissa tinderissä tavatun miehen kanssa, vaan lausahti, että ei sun siihen mitään tarvi laittaa. Laitat vaan koulutuksen, työn ja hyvät kuvat. Hänelläkään ei kuulema ollut tekstiä ja löysi siis hyvinkin tasokkaan miehen ja molemmat kyllä panostavat suhteeseensa.
Se profiili on käytännössä julkinen, kun näkyy tuhansille tinder-käyttäjille (itsellänikin tuli useita työtuttuja jne. vastaan siellä). En todellakaan ala avaamaan mitään henkilökohtaisia asioita itsestäni sellaiseen. Kahden kesken voin kirjoitella ja tavatessa tietysti jutella enemmän.
Olen ollut vuosia sitten tinderissä ja mulla oli silloin periaate, etten paljasta profiilissani mitään ylimääräistä itsestäni. Kuvat toki oli ja niillä tuli hyvin tykkäyksiä.
Nyt olen miettinyt uudelleen tinderiin menemistä, mutta ilman kuvia ja tekstiin panostaen. Olen suht hyvännäköinen hoikka nainen, ulkonäköni tuskin olisi pettymys. Kuitenkin olen sellaisessa työssä, jossa kiusallisia tilanteita tulisi väkisin, jos omalla naamallani menisin sovellukseen. Mietin vaan onko kuvattomana mitään järkeä mennä sinne vai saako niin pelkästään kaikkein rumimmilta miehiltä tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut niin miehille kuin naisille yksi hyvä ohje. Eli älä mätsää tekstittömiä.
Ihminen joka ei panosta edes yhtä lausetta profiiliinsa ei varmaan ole innostunut panostamaan myöskään syntyvään suhteeseen. Keskustelua kaipaavalle löytyy kyllä heitäkin, joilla sana on hallussa. Ihan yhtä hyvännäköisiä, mutta on muutakin sisältöä kuin pari kaksi kesää sitten otettua bilekuvaa ja naamaselfie.
No ei se nyt ihan näinkään mene. Tuskailin, että mitä kirjoittaisin profiilitekstiini, niin ystäväni, joka on naimisissa tinderissä tavatun miehen kanssa, vaan lausahti, että ei sun siihen mitään tarvi laittaa. Laitat vaan koulutuksen, työn ja hyvät kuvat. Hänelläkään ei kuulema ollut tekstiä ja löysi siis hyvinkin tasokkaan miehen ja molemmat kyllä panostavat suhteeseensa.
Se profiili on käytännössä julkinen, kun näkyy tuhansille tinder-käyttäjille (itsellänikin tuli useita työtuttuja jne. vastaan siellä). En todellakaan ala avaamaan mitään henkilökohtaisia asioita itsestäni sellaiseen. Kahden kesken voin kirjoitella ja tavatessa tietysti jutella enemmän.
Olen ollut vuosia sitten tinderissä ja mulla oli silloin periaate, etten paljasta profiilissani mitään ylimääräistä itsestäni. Kuvat toki oli ja niillä tuli hyvin tykkäyksiä.
Nyt olen miettinyt uudelleen tinderiin menemistä, mutta ilman kuvia ja tekstiin panostaen. Olen suht hyvännäköinen hoikka nainen, ulkonäköni tuskin olisi pettymys. Kuitenkin olen sellaisessa työssä, jossa kiusallisia tilanteita tulisi väkisin, jos omalla naamallani menisin sovellukseen. Mietin vaan onko kuvattomana mitään järkeä mennä sinne vai saako niin pelkästään kaikkein rumimmilta miehiltä tykkäyksiä.
...tosin nyt aloin miettimään onko tinderissä nykyään ominaisuus, että vain ne voivat nähdä profiilini, joista olen itse tykännyt...? Sellainen voisi periaatteessa toimia, niin voisin olla omalla naamalla
Huhhuh. Noita rätkimisiä sitten saa naisena väistellä siellä tinderissä. Ei kyllä yhtään houkuta avata ko. sovellusta, kun tosiaan monilla miehillä siellä ei todellakaan ole tavoitteena löytää yhtä sopivaa, vaan mieluummin vähintään 10 ja kortsun käyttökin on ilmeisesti monelle 40v miehelle vaivalloista (viimeksi kun olin sinkku n. 20-vuotiaana, en muista että kenellekään olisi ollut vaikeaa).