Avainten ja työvälineiden palautus työsuhteen loppuessa, jota edeltää loma
Pidän kertyneet lomat pois työsuhteen lopuksi. Olen siis loman ajan edelleen työsuhteessa. Milloin minun kuuluu palauttaa avaimet, puhelin jne?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisenä työpäivänä.
Ennen lomaa vai loman lopussa? Työsuhdehan jatkuu lomalla.
Lomalla olet lomalla, joten avaimet ja työvälineet on luontevinta palauttaa lomalle lähtiessä.
Toki voit sopia työnantajan kanssa, että käyt lomalla ne viemässä. Mutta mitä sinä niillä teet, kun OLET LOMALLA! Jos joku soittelis työasioissa, sanot olevasi lomalla... Eli eli ja vielä kerran eli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisenä työpäivänä.
Ennen lomaa vai loman lopussa? Työsuhdehan jatkuu lomalla.
Lomalla olet lomalla, joten avaimet ja työvälineet on luontevinta palauttaa lomalle lähtiessä.
Toki voit sopia työnantajan kanssa, että käyt lomalla ne viemässä. Mutta mitä sinä niillä teet, kun OLET LOMALLA! Jos joku soittelis työasioissa, sanot olevasi lomalla... Eli eli ja vielä kerran eli!
Tässähän voi olla tilanne, että lomailija haluaa esim käyttää työsuhdepuhelintaan mahdollisimman pitkään, henkilökohtaisista syistä, et työntekoon. Jos saa uudessakin paikassa moisen edun, eikä halua loman ajaksi ostaa omaa puhelinta.
Itse ehdottaisin että tuon loman viimeisenä päivänä, eli kun olet viimeistä päivää työsuhteessa. Jos et käytä puhelinta myös henkilökohtaisiin asioihin niin sitten palauttaisin kaikki lomalle jäädessä.