Avainten ja työvälineiden palautus työsuhteen loppuessa, jota edeltää loma
Pidän kertyneet lomat pois työsuhteen lopuksi. Olen siis loman ajan edelleen työsuhteessa. Milloin minun kuuluu palauttaa avaimet, puhelin jne?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Viimeisenä työpäivänä.
Ennen lomaa vai loman lopussa? Työsuhdehan jatkuu lomalla.
palautat silloin kun olet viimeistä kertaa fyysisesti paikalla.
Varmaan sovittavissa esihenkilön kanssa, itsekin olen samassa tilanteessa ensi vuoden alussa. Sairaslomatkin vielä pitämättä 🤣
Oletko jo tosiaan niin vanha, että et ymmärrä lukemaasikaan. Viimeisenä työpäivänä ei tietenkään tarkoita tässä tapauksessa viimeistä lomapäivääsi, koska se on lomapäivä eikä missään nimessä työpäivä!
Vaihtelee työpaikkojen kesken eli kysy esimieheltä.
Sovit asian esimiehesi kanssa, tietysti.
En kysy esihenkilön mielipidettä, vaan sitä mitä laki sanoo.
Tämä sovitaan esihenkilön kanssa. Työvelvoite saattaa päättyä jo ennen työsuhteen päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sovitaan esihenkilön kanssa. Työvelvoite saattaa päättyä jo ennen työsuhteen päättymistä.
Ei ole mitään sellaista. Pidän vain lomat.
Vierailija kirjoitti:
järjen käyttö ei ole kiellettyä. jos olet varma ettet enää käy työpaikalla, niin työhön liittyvät tavarat voi jättää kun lähtee lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
järjen käyttö ei ole kiellettyä. jos olet varma ettet enää käy työpaikalla, niin työhön liittyvät tavarat voi jättää kun lähtee lomalle.
Mutta jos en ole varma, niin voin pitää avaimet työsuhteen loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni laissa ei ole tätä asiaa määritelty mitenkään.
Asia sovitaan esimiehen kanssa ja yleensä luovutus on viimeinen työpäivä, eli ennen kuin jäät lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sovittavissa esihenkilön kanssa, itsekin olen samassa tilanteessa ensi vuoden alussa. Sairaslomatkin vielä pitämättä 🤣
Ai jahah, näitä virkamiehiä, joilla on sl-oikeus täydellä palkalla 60 vrk/kalenterivuosi. Ex-työpaikalla oli näitä riesoja, jotka ottivat ylimääräistä lomaa hyvin pienestä syystä saikuttamalla, vaikka vuosilomaoikeuskin oli liki 2 kk.
Aloittaja hakee ilmeisesti sitä, että saako pitää avaimet ja tarvikkeet loman loppuun asti?
Näinhän saisi varmaan hankaloitettua seuraavan tekijän työtä, jos työnantajalle ei ole "ylimääräisiä" avaimia ja tarvikkeita.
hei aloittaja, ainahan voit sanoa hukanneesi kaiken "voi kun pitikin käydä näin, että pitikin sattua" ja pidät avaimen itselläsi, että voit käydä jälkikäteen tekemässä jäynää ja ryöstöretkiä ex.työpaikalle
jos ap tekee töitä joissa on pääsy yrityksen tietoihin ja yrityksessä on hoidettu asianmukaisesti järjestelmän ylläpito, niin loman alkaessa viedään kaikki oikeudet käyttää järjestelmiä.
Muista palauttaa myös kaikki varastamasi tavarat.
No mitä ne siellä työpaikalla sanoo?
Viimeisenä työpäivänä.