Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muka rattaiden kanssa saa mennä liukuportaita?

Vierailija
31.10.2022 |

Olen monta kertaa aiemminkin mennyt, mutta tänään vartija tuli sanomaan että ei liukuportaisiin rattaiden kanssa. Kysyin että miksi, ei kuulemma ole sallittua.

Onko tämä yleinenkin käytäntö?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pamputtiko?

Vierailija
2/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin yleinen käytäntö. Rattaat ja vaunut kieltävä symboli löytyy kaikkien liukuportaiden päästä, tai ainakin pitäisi löytyä. Jos portaat pysähtyvät äkisti, rattaat ja vaunut voivat kaatua tai vieriä portaat alas vaarantaen niin lapsen kuin muutkin portaiden käyttäjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, turvallisuus edellä. Näinhän se on aina ollut.

Vierailija
4/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse välitä lapsesi turvallisuudesta, niin hyvä että edes vartija välittää. 

Vierailija
5/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali käytäntö. Rattaiden kaikkia pyöriä ei saa tukevalle alustalle, niin on liian iso keikahdus vaara. Enkä kyllä ikinä oo nähny ketään rattaiden kanssa liukuportaissa (ja kokemukset perustuu isoihin kaupunkeihin).

Vierailija
6/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sallittu. Siinä voi käydä huonosti. Hissit on sitä varten.

Vierailija
7/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa kauppakeskuksissa on tangot estämässä rattaiden pääsyä liukuportaisiin ja niissä on kieltomerkit.

Turvallisuuskysymys, sähläreitä riittää ja jos jostain syystä ote irtoaisi rattaista, kävisi huonosti. Meillä oli wanhat avorattaat, mistä liukuportaan porras tönäisi metallisen tavarakorin irti alaspäin mennessä ja se taas löi jarrut päälle. Ensimmäisellä kerralla säikäytti, kun rattaat eivät kulkeneetkaan normaalisti liukuportaista poistuessa. Eikä tehnyt tuota kaikissa liukuportaissa, vain muutamissa.

Vierailija
8/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin yleinen käytäntö. Rattaat ja vaunut kieltävä symboli löytyy kaikkien liukuportaiden päästä, tai ainakin pitäisi löytyä. Jos portaat pysähtyvät äkisti, rattaat ja vaunut voivat kaatua tai vieriä portaat alas vaarantaen niin lapsen kuin muutkin portaiden käyttäjät.

Joo, ja asteroidi voi osua päähän.

Miten ne vaunut voivat lähteä vierimään, kun työntäjä on alapuolella?

Vierailija
9/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään se että se olisi sille rattaissa olevalle epäturvallista, vaan se, että se on vaaranpaikka myös muille portaita käyttäville. Ei kukaan halua rattaita niskaansa.

Tokihan tämä ei monia kiinnosta, koska minä ja minun pershetelmäni.

Vierailija
10/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä kusiseen metron hissiin, kun voi mennä autolla?

Vierailija
11/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt aina ja koskaan ei ole sanottu. Olen mennyt metron pitkät liukuportaatkin. Tarkkana saa olla, että liikkuu erityisen turvallisella tavalla kiinni pitäen  varmalla tavalla.

Rattaiden on oltava huomattavasti kapeammat kuin liukuportaiden. Ostin kapeaa mallia kunnon renkailla, enkä mitään taitettavia kevytrattaita. Mahtuvat myös vanhanmalliseen ratikkaan, mikä lienee tiukin tilanne Helsingissä rattaiden kanssa. Ennen ostoa kävin mittaamassa keskiovien leveyden.

Vierailija
12/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Vaikka ei olisi erikseen kielletty, niin en kyllä uskaltaisi mennä liukuportaisiin rattailla lapsi kyydissä. Mitäs luulisit lapsellesi käyvän, jos otteesi lipeää? Entä itsellesi ja muille liukuportaissa olijoille? Vaikka itse uskot pystyväsi pitämään kiinni, niin joskus rattaat voivat tehdä tenän tai joku rynnijä kaataa sinut ja rattaat.

Vierailija
13/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten näin tyypin joka runnoi rattaat liukuportaisiin siitä estotolpankin yli. Olivat vielä menossa alaspäin ja rattaat keikkui keskellä portaita kahden pyörän varassa. Portaiden alapäässä tukkivat koko alastulon kun ei saanutkaan kärryjään taas kulkemaan. Takana tulevien ihmisten piti väistellä tätä älykköä.

Vierailija
14/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus menee, mutta jos jotain sattuu niin se on sitten sun oma vika eikä liukuportaiden omistajan saati rakentajan.

Kieltotarra toimii siis vastuuvapautuksena.

Vierailija
15/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosia sitten aina rattaita liukuportaissa. Usean lapsen kokemuksella ikinä mitään vaaratilannetta tullut. Kerran rappuset pysähty ja joku kantoi vain vaunut ylös. Nykysin saa mitään tehdä kaikkeen kuolee. Kyllä siellä rappusissa voi joku juoppokin tai joku kampurajalka kierähtää alas.

Vierailija
16/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus menee, mutta jos jotain sattuu niin se on sitten sun oma vika eikä liukuportaiden omistajan saati rakentajan.

Mua ei ihan hirveästi lohduta, että se on jonkun idiootin omaa syytä, jos siltä pääsee vaunut irti ja minä tai joku mun rakas vammautuu. Pitäisi olla laki, että jos joku rikkoo lakia ja aiheuttaa tuhoa muille ihmisille tai asioille tämän takia, sille lainrikkojalle tehtäisiin sama.

Vierailija
17/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ihan hirveästi lohduta, että se on jonkun idiootin omaa syytä, jos siltä pääsee vaunut irti ja minä tai joku mun rakas vammautuu. Pitäisi olla laki, että jos joku rikkoo lakia ja aiheuttaa tuhoa muille ihmisille tai asioille tämän takia, sille lainrikkojalle tehtäisiin sama.

Kuka on rikkonut lakia?

Vierailija
18/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin aika sitten näin tyypin joka runnoi rattaat liukuportaisiin siitä estotolpankin yli. Olivat vielä menossa alaspäin ja rattaat keikkui keskellä portaita kahden pyörän varassa. Portaiden alapäässä tukkivat koko alastulon kun ei saanutkaan kärryjään taas kulkemaan. Takana tulevien ihmisten piti väistellä tätä älykköä.

Tyyppiesimerkki huonosta suunnittelusta. Pitäisi olla laskeutuva estetolppa, joka olisi ylhäällä vain liukuportaisiin mennessä. (Jos niitä portaisiin menon esteitä välttämättä halutaan.)

Vierailija
19/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole sallittu." - sopiva perustelu lampaille.

Tunnetko sä itsesi lampaaksi kun toistat aina tota samaa? Ei kovin omaperäistä.

Vierailija
20/27 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko siis oikeudenmukaisena, että sä kompastut liukuportaissa ja vammauttaa jonkun lapsen, niin sama tullaan tekemään sun lapselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi