Saadaanko me tätä meidän maaseudulla olevaa omakotitaloa koskaan myytyä? Nyt mennyt puoli vuotta ja pientä
kiinnostusta ollut. Talo on rakennettu 90-luvulla. On isot pellot ja maat.
Kommentit (44)
Onko myös isot pellot ja maat myynnissä?
Jos olisin menossa maalle, niin missään tapauksessa en ostaisi tilaa, johon ei kuulu metsää/peltoa.
Ensinnäkin: metsästä polttopuut ja pellolle lampaat ja hevoset.
Ymmärrän joo jos maalle haluaa mennä ihan vaan omakotitaloon asumaan, mutta missä harrastat??
Minulle kelpaisi tilasi jos olisin juuri nyt ostohousut jalassa. Harmi ettei vielä pariin vuoteen ole oman ranchin etsintä ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myin minun helsinkiläiskaksioni neljässä tunnissa ja sain vieläpä 20 000 yli mitä pyysin.
Minä myin omakotitaloni kahdessa viikossa, maalta 6 500 asukkaan kaupungista. Kaksi viikkoa meni kun ostajat taisteli toisiaan vastaan hinnassa, nostivat tarjoustaan vuoronperään, sain voittoa 48 000 €, sähkölämmitys, puuhella ja varaava takka, sauna myös lämpiää puilla.
Kaksio ei ole ihmisasunto, se on läävä.
Kaksio on kyllä yhdelle ihmiselle varsin hyvä asunto. Etenkin, jos se sijaitsee hyvällä paikalla.
Keittiön parkettien ylistys vähän naurattaa. Tähän mennessä kaikissa kodeisssani on ollut parketti ja se myös keittiössä, en tiennyt että se on jotenkin hienoa 😄.
Tsemppiä ap! Voisiko tilan pilkkoa niin, että olisi talo ja iso tontti ympärillä, ja sitten ne pellot erikseen? Tai irrottaa edes osa pelloista, vuokrata ne ja myydä loput? Missäpäin Suomea tila on? Toivottavasti markkinat vilkastuvat ensi keväänä taas.
Hinta realistiseksi ilman tunnelisää tai oletusta että saa voittoa.
Älä ole huolissasi, olen nyt myynyt yksiötä helsingissä kolme vuotta ja ei näytä menevän vaikka lupasin yhdelle jo 0 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin menossa maalle, niin missään tapauksessa en ostaisi tilaa, johon ei kuulu metsää/peltoa.
Ymmärrän joo jos maalle haluaa mennä ihan vaan omakotitaloon asumaan, mutta missä harrastat??
Minulle kelpaisi tilasi jos olisin juuri nyt ostohousut jalassa. Harmi ettei vielä pariin vuoteen ole oman ranchin etsintä ajankohtaista.
Tätä ei kaupungissa asuvat tosiaan käsitä että maaseudulla pitää itse omistaa harrastuspaikkansa, eikä ole mitään valmiina, ei katuvaloja eikä edes polkua, ja toisen maan käyttämistä katsotaan vähän nyreästi.
Vierailija kirjoitti:
Laita linkki etuoveen? :)
Ei voi laittaa, kun talo on Porvoossa Mielikuvituksen kylässä.
Omakotitalo, jossa on asuttu koko ajan ja siinä on isot pellot (tukikelpoiset?) ja maat (metsät?) menee kyllä kaupaksi jos oikeasti on sellaista myymässä.
Tässä tapauksessa luulen, että jotain kaupunkilaista elementtiläävässä kyrsii kovasti ja koko myyntitarina on vain keksittyä pazkaa.
Vierailija kirjoitti:
Talo on hyvässä kunnossa. On parkettilattiat jopa keittiössä. Ei mitään elämisen jälkiä. Ja ei voi myydä peltoja ja maata erikseen t.ap
Miksei?
Tosiaan aivan mahdoton sanoa ilman LINKKIÄ myynti-ilmoitukseen. Toisen mielestä "tosi hyvässä kunnossa", voi olla ihan jotain muuta. Listat vähän rempallaan, lattiassa kolhuja, keittiön kaapit 10 vuotta vanhat...
Erittele talo ja pellot. Vuokraa pellot. Myy talo.
Kyllä ne voi erotella erillisiksi. Tai miksi ei? Viranomaiseen yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo on hyvässä kunnossa. On parkettilattiat jopa keittiössä. Ei mitään elämisen jälkiä. Ja ei voi myydä peltoja ja maata erikseen t.ap
Onko hinta kohdillaan.
On! 100 000 euroa yli hintapyynnön.
Ap
Asun melkein maalla ja naapuri yrittänyt myydä taloaan 4 vuotta. Ei kukaan maalle halua kovin helposti. Talon pitäisi olla aika täysin remontitu jotta joku kiinnostuisi edes.
Itse olen katsonut edullista taloa niin sanotusti korvesta. Useimmat hylkään, koska talo sijaitsee postimerkin kokoisella maaläntillä, joka riittää kaupungissa, jossa kaiken voi ostaa läheltä. Jos sinne korpeen muuttaa, niin pitää olla maata kasvimaalle/marjapensaille/hedelmäpuille ja metsää polttopuiden hankkimiseksi. Ehkä tärkeintä kuitenkin on ettei naapuri aja varpaiden ylitse kun astuu ovesta ulos. Kaikki määräalana myytävät korpitalot skippaan, koska se tarkoittaa ylimääräisiä kuluja. Usein se määräala lohkotaan ihmemuotoon, jossa suurin osa tontista jää tieoikeuden alle.
Ehkä joku ostaa talon maalta ja ainoa tarkoitus on asua, mutta silloin on edullisempaa asua kaupungissa. Jopa kesämökin ostaisin vain riittävän isolla tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä myin minun helsinkiläiskaksioni neljässä tunnissa ja sain vieläpä 20 000 yli mitä pyysin.
No huh. Montako viikkoa joiduit päivytämään täällä että vihdoin tuli oikea ketju johon pääsit pätemään.
Se täyteen hintaan ostanut voikin sitten varatua 40% alennukseen myydessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi? Pelloille on kai monessa paikassa kysyntää, eivätkä peltojen ostajat tarvitse taloa. Eikä keskiverto talon ostaja tarvitse tai halua niitä peltoja.
Kukaan ei osta peltoa kauempaa koska sitä joutuu hoitamaan työkoneilla, mutta metsämaa toki käy etäämmälläkin.
Ei pidä paikkaansa. Ainakin Etelä-Pohjanmaalla ostetaan/vuokrataan peltoja kauempaakin. Missä talonne sijaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei kaupungissa asuvat tosiaan käsitä että maaseudulla pitää itse omistaa harrastuspaikkansa, eikä ole mitään valmiina, ei katuvaloja eikä edes polkua, ja toisen maan käyttämistä katsotaan vähän nyreästi.
Siis anteeksi mitä? Joo, ymmärrän eläinharrastajat. Jos haluaa oman hevonsen, niin omalla maalla, totta kai. Mutta kuka ihme väittää, että kalastaus, metsäsätys, marjastus, vaellus, hiihtäminen jne. tapahtuisi omalla maalla? Puolet elämästäni maalla asuneena on ymmärrä.
ja niitä polkuja nyt löytyy ihan jokapaikasta, mutten ymmärrä mihin muuhun niitä tarvitsee, kuin polkujuoksuun.
Vierailija kirjoitti:
Erittele talo ja pellot. Vuokraa pellot. Myy talo.
Kyllä ne voi erotella erillisiksi. Tai miksi ei? Viranomaiseen yhteys.
Juuri näin. Pellot ovat sijoitus, olettaen että ovat edes suhteellisen hyvässä kunnossa.
Minä myin omakotitaloni kahdessa viikossa, maalta 6 500 asukkaan kaupungista. Kaksi viikkoa meni kun ostajat taisteli toisiaan vastaan hinnassa, nostivat tarjoustaan vuoronperään, sain voittoa 48 000 €, sähkölämmitys, puuhella ja varaava takka, sauna myös lämpiää puilla.
Kaksio ei ole ihmisasunto, se on läävä.