Mistä johtuu sellanen hengenahdistus, missä on tosi syvät ja isot huokailevat hengitykset?
Siis hetken aikaa on hyvä olla, mutta muutaman minuutin välein tulee ahdistus, ja tulee sellanen tosi syvään hapen vetämisen tarve, ja isoja HUOKAUKSIA? Ei kuulosta miltään astmakohtaukselta? EIkös siinä vingu hengitys , en ole kuullut koskaan mut luulen näin? VOiko tää silti olla joku astma? Siis tosi syvät ja huokailevat hengitykset, tuntuu ettei saa pohjaan asti vedettyä riittävästi ainakaan happea? Nyt joku ekspertti auttakaa pliis.
Aamulla oli pakko nousta ylös sängystä kun yritin jatkaa unia, muta oli pakko kokoajn nousta istumaan vuoteesta että sai hapen menemään syvälle. Ei ole esim. muita koronan oireita, oisko kuumeeton keuhkokuume sit? Embolia?
Matala syke, matala verenpaine, kalpea iho. Ei flunssaa, ei kuumetta, ei yskää ikinä. EI limaa, yms.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Sydänongelmia.
itekin kyllä epäilen, mutta mitä sellaista? mut eikö sillon oisi kipuja? Rasva-arvot suunnilleen nippanappa viitteissä.
keukosairaudet ja esim.sydämmen vajaatoiminta voi aiheuttaa sellaista huokailevaa hengitystä.
Mulla tuota tekee stressi/ahdistus. Sydänkin on aikoinaan tän vuoksi tutkittu ja mitään vikaa ei löytynyt. Sittemmin olen oppinut tunnistamaan tämän stressioireeksi. Just ennen syyslomaa mulla oli päiväkausia tuollaisia oireita, mutta kummasti ne lakkasi kun jäin lomalle.
Edellisten lisäksi voi olla myös rintaranka ja niska-hartiaseutu jumissa. Käy omt-fysioterapeutilla. Itse sain lähes masennuslääkityksen syvien hengenvetojen/ huokailun takia ennen kuin kaverini vinkkasi syyn voivan olla fyysinen.
Stressi ja huolet heijastuu helposti yläselkään, niskaan, hartioihin ja rintaan jumittaen niitä etkä saa hengitettyä vapaasti. Tästä johtuu tarve aika ajoin vetää voimalla henkeä sisään.
Kun on stressiä niin jumiudun ja huomaan huokailevani. Se on merkkinä, että alapas venyttelemään ja tekemään avaavia liikkeitä sekä selvittämään mitä stressille voi tehdä.
Minulla on samat oireet. Outoa on se, että keuhkojen vetäminen täyteen ilmaa ei auta, vaan tuntuu siltä, että ilma ei "imeydy" ollenkaan. Vain makuulle meneminen eli jalkojen ja pään saaminen samalle tasolle auttaa jo parissa minuutissa.
Minut on äskettäin kuvattu ja ronkittu perusteellisesti. Fyysistä vikaa ei löyy mistään. Elämäntilanteeni onn kuitenkin sellainen, että vähemmän tottunut ihminen menisi sen vuoksi järjiltään. Minusta ei tunnu siltä, että olisin erityisen ahdistunut, mutta kai minä sitten olen.
Sama täällä, ollut keväästä saakka. Kilpirauhas- ja rauta-arvotkin tutkittu.
Huokailu jatkuu, happi ei riitä entiseen malliin, eikä mitään selitystä ole löytynyt.
Cheyne-Stokesin hengitys.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cheyne%E2%80%93Stokes_respiration
Itselläni oli tuota sydämen vajaatoiminnan yhteydessä. Se tuntui tosi oudolta, kun välillä oli pakko hengittää syvään ja välillä pinnallisesti, vaikka yritin vastustaa sitä ja hengittää normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli tuota sydämen vajaatoiminnan yhteydessä. Se tuntui tosi oudolta, kun välillä oli pakko hengittää syvään ja välillä pinnallisesti, vaikka yritin vastustaa sitä ja hengittää normaalisti.
oisko mulla syd.vajaatoiminta, syke on 47 ja happisaturaatio vaihtele 97-99, sormipulssioksimetrillä?
Aika oudon hidas syke. Oliko sulla? Onko se merkki vajaatoiminnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oisko mulla syd.vajaatoiminta, syke on 47 ja happisaturaatio vaihtele 97-99, sormipulssioksimetrillä?
Aika oudon hidas syke. Oliko sulla? Onko se merkki vajaatoiminnasta?
Minulla oli päinvastoin korkea syke, jotain 115, happisaturaatio alimmillaan 94 -95. Vajaatoiminnassa sydän yrittää ensin kompensoida heikkoa pumppaustehoa lyömällä nopeammin, myöhemmässä vaiheessa sydän ei enää jaksa ja syke hidastuu. Mutta jos sinulla olisi vaikea sydämen vajaatoiminta, siitä olisi muitakin oireita, kuten nesteturvotusta.
Mulla tuota kun rintarangassa fasettilukkoja.
Olo on kuin kala kuivalla maalla. Syväänhengittäminen jää vajaaksi.
Lihavuus?