Miksi narsistin kaveri on tosi lojaali narsistille
Mutta tämä kaveri ei ole yhtä lojaali kenellekään toiselle hänen ystäville.
Kommentit (37)
Pelkää narsistin kostoa. Joissakin tapauksissa voi ihailla narsistia. Narsisti on osannut kietoa henkilön pikkusormensa ympärille. Ehkä kokee hengenheimolaisuutta narsistiin. Who knows?
Mutta hän haluaa olla narsistin kanssa koko ajan. Ja juoruaa hänelle kaiken.
Voi olla että pelkää. Toinen vaihtoehto on, että kuvittelee olevansa narsistille jotenkin erityistapaus, mikä on ihan äärimmäistä harhaa. Ennemmin tai myöhemmin joutuu siihen narsistin grilliin. Osa toki alistuu siihenkin mukisematta, mutta suurin osa sentään tajuaa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hän haluaa olla narsistin kanssa koko ajan. Ja juoruaa hänelle kaiken.
Tämä on kyllä oksettava ihmistyyppi. Juuri tuo juoruaminen.. haluaa kertoa narsistille kaikki juorut mahdollisimman nopeasti, että saisi itse palkinnon.
Koska narsisteja ei ole olemassa ja vika on teissä itsessänne, jotka kokevat joutuneensa narsistin uhriksi.
Sitten hän koko ajan kehuu sitä narsistia ja minä vihaan sitä narsistia (yritti tehdä minun työelämästä hankalaa). Ja sitten kun ei saisi sanoa mitään pahaa tästä narsistista siis tämä hänen kaveri ei sitä salli.
Vierailija kirjoitti:
Koska narsisteja ei ole olemassa ja vika on teissä itsessänne, jotka kokevat joutuneensa narsistin uhriksi.
Kaikki työpaikan naiset ovat hänen uhreja. Vaan miehet eivät ymmärrä tätä koska tämä narsisti manipuloi.
Se dominoiva osapuoli tietää hänen heikot kohtansa ja osaa käyttää sitä hyväkseen. Antaa juuri sopivasti kaikkea, millä saa itselleen toisen pelonsekaisen uskollisuuden.
Kun ystävä joutuu koko ajan olemaan varpaillaan ja on epävarma, kumpi suhteessa todellisuudessa on se manipuloiva ja paha ihminen, tuntuu turvallisemmalta koettaa itse varmuudeksi olla korostetun hyvä ja lojaali.
Hän on omaksunut narsistin maailmankuvan. Muut ovat vähempiarvoisia, huonoja. Hän itse näkee olevansa lähes narsistin tasoa. Ajattelee että kun palvoo ja palvelee narsistia tarpeeksi, hän pääsee sille korkeimmalle pallille arvostelemaan ja kontrolloimaan muita.
Mikäli hän pääsee joskus narsistin kynsistä, hän tulee olemaan omasta mielestään suurin uhri jolla on ollut kaikista vaikeinta. Ei muista jälkikäteen kuinka on omatoimisesti toiminut muita vastaan, eikä näe että on itse miellyttänyt narsistia.
Huono itsetunto, ihailee ehkä narsistin kaikkivoipaisuutta ja näennäistä vahvuutta. Narsisti osaa kyllä vetää oikeista naruista kylmää-kuumaa-metodillaan.
Narsisti voi myös kiristää jollakin tosi henkilökohtaisella salaisuudella, jota kaveri ei tahdo julki.
Nähnyt myös vierestä mitä narsistin kosto tarkoittaa eikä tahdo samaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla miten olisit selvinnyt omassa lapsuudenperheessäni. Valheita, väkivaltaa, syytöksiä, välit poikki lähes kaikkiin sukulaisiin. Minäkin uskoin aikani, enää en usko, mutta pelko perhettä kohtaan on, vaikka emme ole tekemisissä. Minä sain huudot lapsena kun olin pienet ostokseni laskenut 10 senttiä väärin ja tämä puuttui vaihtorahoista, olin epärehellinen, pimittäjä ja ties mitä muuta. Isäni varasti rahaa useammalta tililtä, tuhansia euroja, mutta hän oli äidin mielestä vain väärinymmärretty ja pahassa pulassa. Äiti hoiti siskon lapset, muuhun ei aika riittänyt, ja sisko kävi töissä ja nosti kotihoidon tuet. T: Syntipukki
En tiedä, kun en tunne yhtäkään narsistia. Aika erikoista, jos sinun tuttavapiiriisi kuuluu heitä useampiakin, on se kuitenkin sen verran harvinainen persoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että pelkää. Toinen vaihtoehto on, että kuvittelee olevansa narsistille jotenkin erityistapaus, mikä on ihan äärimmäistä harhaa. Ennemmin tai myöhemmin joutuu siihen narsistin grilliin. Osa toki alistuu siihenkin mukisematta, mutta suurin osa sentään tajuaa lähteä.
Nämä erityistapaukset on jotenkin säälittäviä. Ne on myös kaikkein vaarallisimpia koska on täysin aivopesty. Luulevat suorittavansa jotain tärkeääkin tehtävää auttamalla narsistia tuhoamaan viattoman ihmisen.
Ehkä he ovat jossain hypnoottisessa tilassa (alkoholi) tai demonisten voimien manipuloimia. Ei vaan, on paljon sinisilmäisiä ihmisiä, moni esittää ja muut uskovat kaiken.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kun en tunne yhtäkään narsistia. Aika erikoista, jos sinun tuttavapiiriisi kuuluu heitä useampiakin, on se kuitenkin sen verran harvinainen persoonallisuushäiriö.
On kyllä erikoista, silti osallistuit keskusteluun narsisteista ja mitätöit ilmiön joten voi vain ihmetellä mielenkiintoa asiaasi. Olisitkohan sinä sitten se narsisti? Katsos kun minä en käytä huumeita, en matkustele enkä ole kiinnostunut neulomisesta ja en lainkaan osallistu niihin keskusteluihin. Nyt sinä olet täällä sitten huutelemassa ketjussa missä sanot että aiheesta ei ole mitään omaa kokemusta, joten sinä taidat olla se narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Se dominoiva osapuoli tietää hänen heikot kohtansa ja osaa käyttää sitä hyväkseen. Antaa juuri sopivasti kaikkea, millä saa itselleen toisen pelonsekaisen uskollisuuden.
Kun ystävä joutuu koko ajan olemaan varpaillaan ja on epävarma, kumpi suhteessa todellisuudessa on se manipuloiva ja paha ihminen, tuntuu turvallisemmalta koettaa itse varmuudeksi olla korostetun hyvä ja lojaali.
Juuri näin. Läheiseni hyppäsi suhteeseen, jossa kuvitteli käyttävänsä narsistia suojakilpenään ja välikappaleenaan. Kävikin toisin päin.
Narsisti ei usein näytä sitä pahinta puoltaan ystäviä kohtaan. On aina yksi henkilö joka saa sen pahimman kuran niskaan, kidutetaan, solvataan, mitätöidään, mustamaalataan. 1 lähde. Se on pääsääntöisesti aina puoliso. 2. Lähde eli ystävät antavat buustia narsistille ja tukevat kun narsisti uhriutuu ja kertoo kauhutarinoita miten on viaton uhri aina ja kaikessa ja puoliso peto. Narsisti kyllä jossain vaiheessa myös haavoittaa ystäviäänkin, mutta tekee sen selän takana tai jos tekee sen julki on valmis luopumaan tästä ystävästä koska löytänyt 'korvaavan lähteen aka. ystävän'.
Narsistin hoviin kuuluva ihailee narsistin vallankäyttöä ja kovuutta. On heikon itsetunnon ja identiteetin omaava ja ratsastaa narsistin näennäisellä vahvuudella joka tietysti sekin on äärimmäisen heikon itsetunnon peittelyä.
Hovi tarvitsee narsistin hyväksyntää ja narsisti hallitsee hoviaan hyväksymällä ja hylkäämällä eli pelolla. Oikeastihan narsisti on vaille rakkautta ja kohtaamista jäänyt, lapsuudessa monin tavoin kaltoinkohdeltu ihminen joka pyrkii hallitsemaan henkisellä väkivallalla jotta ei tulisi enää hallituksi ja satutetuksi niinkuin lapsuudessa.
Narsistit ovat vaarallisia ympäristölleen, pyrkivät tuhoamaan uhrinsa itsetunnon. Narsistisia piirteitä omaavia on paljon, patologisia narsisteja vähän.
Koska pelkää narsistin kostoa.