Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän ovella käyty kolmatta iltaa karkki vai kepponen -lapsia

Vierailija
30.10.2022 |

Alkoi pe iltana jatkuva pimpottelu ja yhä jatkuu, varmaan vielä huominen ainakin. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin osa jatkaa vielä pyhäinmiesten päivänä. On tämä nyt vähän rasittavaa. Meillä ei ole halloween koristeita pihassa. Minusta lapsille tulisi kertoa, että käy vain niissä taloissa, joissa on selkeästi halloween koristeita. Tää ei vaan toimi Suomessa.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jo toista iltaa soi ovikello! Mitäpä vi**ua! Täähän on aivan naurettavaa. Luulin että eilen oli se päivä kun kiertelevät, niin nyt näköjään tänään jatkuu. Koittaa nyt edes päättää yksi päivä tälle Amerikasta kopioidulle naurettavalle karkinkerjäyspäivälle.

Vierailija
42/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tykännyt, kun hienosti pukeutuneita lapsia on tullut ovelle ja olimme kyllä jo eilen varautuneet tähän.

Mutta alkaa mennä käpy, kun vanhemmat eivät opeta lapsilleen korrekteja aikoja milloin toisen ovelle voi mennä. Meillä on vauva, 2v ja 4v lapset jo nukkumassa. Silti juuri äsken meillä soi ovikello ja lauma lapsia oli keppostelemassa. Tähän aikaan? Huomenna on koulupäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, lauantai-iltana meillä soi ovikello kymmeneltä. Avauduin kyllä vähän keppostelijoille asiasta.

Vierailija
44/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olisi hyvä, että selkeästi sovittaisiin yksi päivä tuolle leikille. 

En vaan tiedä, että miten sellainen tapahtuu, kun perinteethän muokkautuu ajan kuluessa. Mutta ei varmasti kukaan nauti siitä että leikki jatkuu päivästä toiseen. 

On sovittu jo ja se on pääsiäinen. Muina päivinä kakarat saa vinkua karkkinsa vanhemmiltaan

Vierailija
45/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten pitäisi varmistaa oikea päivä, muuten se on monta päivää.

Mistä tämä varmistetaan? Pyhäinpäivä se ei ainakaan ole, se on kirkollinen kuolleiden muistelupäivä.

Vierailija
46/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on sinulle iso murhe niin asiasi ovat todella hyvin.

Vierailija
47/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen, lauantai-iltana meillä soi ovikello kymmeneltä. Avauduin kyllä vähän keppostelijoille asiasta.

Jestas! Miten tuohon aikaan kukaan kehtaa mennä pimpottelemaan muiden ovia? Ja olen ajatellut, että kyseessä on alle 12v lapset, jotka tätä harrastavat. Tuon ikäisten ei todellakaan kuulu kulkea tuolla pimeässä la iltana tuohon aikaan.

Vierailija
48/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan tykännyt, kun hienosti pukeutuneita lapsia on tullut ovelle ja olimme kyllä jo eilen varautuneet tähän.

Mutta alkaa mennä käpy, kun vanhemmat eivät opeta lapsilleen korrekteja aikoja milloin toisen ovelle voi mennä. Meillä on vauva, 2v ja 4v lapset jo nukkumassa. Silti juuri äsken meillä soi ovikello ja lauma lapsia oli keppostelemassa. Tähän aikaan? Huomenna on koulupäivä.

Kierros kuuluu tehdä pimeän aikaan. Laita kippo karkkia portaalle ja kyltti että älkää soittako ovikelloa.

Vierailija
49/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tulee surku, kun ei tämä ole meillä perinne. Älkä vanhemmat päästäkö lapsia pahoittamaan mieltään. 

Kivaa noilla on ollut. Kaikki on kuulemma olleet ystävällisiä. Tämä raivo on jälleen kerran vain täällä netissä.

Vierailija
50/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierros kuuluu tehdä pimeän aikaan. Laita kippo karkkia portaalle ja kyltti että älkää soittako ovikelloa.

Pimeää tulee jo 16-17 aikoihin. Seiskan jälkeen on turha mennä muiden oville. Lisäksi en usko, että ottaisivat vain yhtä karkkia. Ei nuo mitään ilmaisia ole, kun viikonlopun aikana on käynyt yli 50 lasta.

Vierailija
51/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeää tulee jo 16-17 aikoihin. Seiskan jälkeen on turha mennä muiden oville. Lisäksi en usko, että ottaisivat vain yhtä karkkia. Ei nuo mitään ilmaisia ole, kun viikonlopun aikana on käynyt yli 50 lasta.

Ei tule vielä pimeä noin aikaisin täällä etelässä.

Vierailija
52/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole samanlaista keskiluokan esikaupunkiasuinalueiden yhteisöllistä kulttuuria kuin Yhdysvalloissa.

Vierailija
53/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule vielä pimeä noin aikaisin täällä etelässä.

Onnittelut teille. Meillä Jyväskylässä käännettiin kelloja ja pimeää tulee tuohon aikaan.

Vierailija
54/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jo toista iltaa soi ovikello! Mitäpä vi**ua! Täähän on aivan naurettavaa. Luulin että eilen oli se päivä kun kiertelevät, niin nyt näköjään tänään jatkuu. Koittaa nyt edes päättää yksi päivä tälle Amerikasta kopioidulle naurettavalle karkinkerjäyspäivälle.

Mun ymmärtääkseni eilen lauantaina piti tapahtua kaikki halloween jutut. Sehän on samana päivänä kaikkialla missä sitä on alettu viettämään. Joissain maissa se on enempi sellainen yksi biletyspäivä  vain jossa pukeudutaan joihinkin gootti tai sellaisiin muihin synkkiin asioihin ja istutaan jossain baarissa. Tai Alankomaassa ilmenee hyvin pitkälti tuollaisena asuihin pukeutumisena ja biletyksenä.

Vierailija
55/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tykkään halloweenista. Suomalaiset juhlat on kaikki sitä että käydään haudoilla ja katsotaan tv:tä. Kiva tällainen vähän karnevaalityyppisempi juhla. Ihan täysillä kyllä koristelen ja joka vuosi enemmän. Tänä vuonna kävi tosi paljon hienosti pukeutuneita karkin pyytäjiä mikä on tosi hauskaa. 😊

Vierailija
56/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eiks sitä voitais sopia että lokakuun viimeinen lauantai.. ja päättää vaan että se kirjataan ensi vuoden kalentereihin. Ei täällä oikein sovi juhlapäiväksi se 31.10. kun on keskellä viikkoa välillä. Ja jos jenkkien juhlaa kopioidaan niin miksi sitä pitäisi viettää vasta pyhäinpäivänä.

Vierailija
57/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne söpömpiä kun aikuinen mies ovella örisemässä että se olis pullo tai puukko.

Vierailija
58/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole samanlaista keskiluokan esikaupunkiasuinalueiden yhteisöllistä kulttuuria kuin Yhdysvalloissa.

Tuskin sellaista tai muutakaan tuleekaan, nykyinen Marinin hallituskin politiikallaan vaan jakaa kansaa kun se tekee päätöksiä joita kaikki eivät tunnusta päätetyiksi ja odotetaan oikeaa hallitusta joka peruu niiden päättämät asiat. Suomi on kyllä niin pers reikä maa kuin olla ja voi kaikin puolin kuten olen ulkomaisille kontakteille muistanut useasti mainita.

Vierailija
59/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloweeniä kuuluu viettää huomenna. Täällä ei ole käyty. Hyvä niin. Ei ole suomalaisen juhla.

Vierailija
60/76 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais nää kerjuujuhlat hävitä kokonaan "perinteistä". Pääsiäinen, Halloween...käyköön tuttujen ovella, jos on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän