Ihan järkyttävää herätä töihin 5.30
Kärsii oma terveys ja hyvinvointi. Otan loparit heti ensi vuonna ja etsin työn, jossa on kohtuulliset ja inhimilliset työajat.
Kommentit (32)
No jos työt alkaa klo 08 ja sitä ennen pitää heittää lapset tarhaan tms niin ihan normaali heräämisaika tuo on.
Itsellä ei ole lapsia mutta matkaa töihin voi olla päivästä riippuen jopa 60km suuntaansa eli ajoissa toki herätään.
Mikä tässä on ihmeellistä? Jos herää väsyneenä, se tarkoittaa sitä, että ei ole nukkunut tarpeeksi. Eli aiemmin nukkumaan.
🇺🇦🇮🇱
100h/vkossa on sen arvoista että saa sen 5000e/kk josta muut ovat kateellisia. Eli 3500e käteen.
Kaffebulla kirjoitti:
No jos työt alkaa klo 08 ja sitä ennen pitää heittää lapset tarhaan tms niin ihan normaali heräämisaika tuo on.
Itsellä ei ole lapsia mutta matkaa töihin voi olla päivästä riippuen jopa 60km suuntaansa eli ajoissa toki herätään.
Mikä tässä on ihmeellistä? Jos herää väsyneenä, se tarkoittaa sitä, että ei ole nukkunut tarpeeksi. Eli aiemmin nukkumaan.
Mikä pakko se on hankkia työpaikka mahdollisimman kaukana kotoa?
Toihan on ihan normaali aika herätä töihin. Itse olen koko työelämä- ajan eli 20v herännyt arkisin tuohon aikaan töihin. Enkä ole sen takia lopareita miettinyt.
Ei todellakaan kannata varsinkin jos kyseessä joku matalapalkkapaskaduuni. Parempi vaan olla työttömänä kotona ja saa saman rahan käteen tekemättä mitään.
Jaa mä joudun heräämään 03.30 arkisin töihin. Noin myöhään herääminen tuntuisi lähes lomalta.
Keväällä herään jo 04.30 koska lähden aikaisin siikaa onkimaan meren rantaan. Muuten saan nukkua niin kauan kun haluan
Yövuorossa ei tarvi herätä aikaisin. Eikä nukkua öisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mikä tässä on ihmeellistä? Jos herää väsyneenä, se tarkoittaa sitä, että ei ole nukkunut tarpeeksi. Eli aiemmin nukkumaan.Mikä pakko se on hankkia työpaikka mahdollisimman kaukana kotoa?
Ihan kuin kaikilla olisi mahdollisuus valita. Työpaikka saattaa vaihtaa toimipaikkaa, ei ne ikuisesti pysy siinä, missä tsto sattui olemaan kun aloitit työt. Ja esimerkiksi moni perheellinen pienemmillä paikkakunnilla valitsee lapsille lyhyen koulu- tai hoitomatkan sen kustannuksella, että työmatka on jommalla kummalla tai molemmilla vanhemmista hieman pidempi.
Mulla oli muuten 110 km työmatkaa suuntaansa vielä muutama vuosi sitten. 60 km on ihan inhimillinen ja normaalikin työmatka nykypäivänä.
Mulla soi herätyskello kahdelta yöllä, ei haittaa ollenkaan.
Tuohan on normaali aamuherääminen. Itse olin työssä joka alkoi neljältä aamulla, klo 3.30 oli ihan ehdoton viimeinen heräämisaika että ehtii töihin. Se oli kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
100h/vkossa on sen arvoista että saa sen 5000e/kk josta muut ovat kateellisia. Eli 3500e käteen.
Ei ole sen arvoista. Itse vihaan hyväpalkkaista työtäni, olisin mieluummin matalapalkkaisessa paikassa, jossa täysipäiset ja normaalisti käyttäytyvät työkaverit kuin nykyisessä, jossa 38t/viikko, bruttopalkka 6200 €, ja vihaan joka sekuntia. Ei kannata rahan takia mielenterveyttään uhrata. Onneksi kohta pääsenkin pois tästä duunista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mä joudun heräämään 03.30 arkisin töihin. Noin myöhään herääminen tuntuisi lähes lomalta.
Pääsetkö jo kuitenkin kotiin ennen iltayhdeksää?
Hyi miten te kaikki heräätte noin aikasin.
Mulle ei vaan aikaiset aamuheräämiset sovi.
Olen hoitoalalla, joten täällä on varaa valita. Ja aion etsiä työn, joka alkaa aikaisintaan klo 8-9. Ap
Jep. Kun tulee iltavuorosta kotiin klo 22:30 ja herää klo 5:30 aamuvuoroon, niin tässä ei ole mitään ihmeellistä. Vuosia olen tätä tehnyt, kun hoitoalalla vuorot nyt on, mitä on. Ja vön voidaan näihin itse vaikuttaa. Ihme ulinaa kun 5:30 on ihan normaali herätys valtaosalle työssökäyvistä. Tai jää sit kotiin, mehän se sun lorviminen maksetaan. Tää maa on konkurssissa osittain juuri siksi, kun odotetaan että muut maksaa teidän laiskottelun.
Ihan normaali heräämisaika. Mun ei tarvisi noin aikaisin herätä, mutta haluan käydä suihkussa, laittautua ja juoda kahvit rauhassa. Vähintään puolitoista tuntia ennen lähtöä siis herätys.
Lapsen ollessa pieni, mä heräsin 5.00. Herätin lapsen 5.30 ja lapsi hoitoon 6.00. Työt alkoi 7.00 toisella paikkakunnalla. Ei ole autoa. Oli rankkaa aikaa. Olin yh.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ollessa pieni, mä heräsin 5.00. Herätin lapsen 5.30 ja lapsi hoitoon 6.00. Työt alkoi 7.00 toisella paikkakunnalla. Ei ole autoa. Oli rankkaa aikaa. Olin yh.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Siksi olenkin työtön että voin nukkua aamu kymmeneen tai puoleenpäivään.