Niin, miksi vain kokoomukselta tivataan säästökohteita?
Nyt Sanna luettelemaan leikkauslistaa, ettei kukaan luule, että kerrotaan vain jotta voisi mahtua kokoomuksen kanssa hallitukseen.
Petteri Orpo haastaa Marinia Ykkösaamu-haastattelusta Olisi kohtuullista kertoa, että mitä ovat ne rakenneuudistukset ja leikkauskohteet, jotka SDP:lle kävisivät
Kommentit (32)
Kokoomuksenhan se on taas tehtävä. Pistettävä suu säkkiä myöten Marin & co:n lainabileiden perään. Aina sama laulu. Vasemmisto törsää vastuuttomasti, oikeisto joutuu kiristämään nyörit.
Kokoomus vaatii hallitusta tekemään leikkauksia, joten tietysti Kokoomuksen on esitetettävä omakin leikkauslistansa.
kokoomukselta kysytään viher punikit menevät sala vihkaa toisten taskuille kun jäävät kiinni niin politrukit saarnaavat että eu määrää.
Tämä hallitus siirtää kaikki ikävät säästöt ja kunnon taloustoimet seuraavalle hallitukselle. Itse törsäävät ja ovat taas ajaneet Suomen velkahelvettiin. Kokoomus se joutuu tämänkin siivoamaan.
Jos Kokoomus jatkuvasti vaatii leikkauksia, sitten olisi suotavaa että he kertovat mistä pitää aloittaa. Sitä ne eivät kuitenkaan ennen vaaleja tee, koska kaikki tietävät jo että niiltä joilla on jo rahaa, ei leikata penniäkään ideologisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksenhan se on taas tehtävä. Pistettävä suu säkkiä myöten Marin & co:n lainabileiden perään. Aina sama laulu. Vasemmisto törsää vastuuttomasti, oikeisto joutuu kiristämään nyörit.
Lähetäämpäs leikkaamaan.
Pääomatulojen veronkiristys.
Puoluetukien leikkaus.
Työnantajien tukien leikkaus.
Näin aluksi, kelpaako tämä kokkareelle, vai pitääkö mennä työttömien lompsalle mieluummin?
Koska kaikki tietävät mitä sieltä sakkakaivosta aina tulee.
Köyhille kyykytystä ja kavereille etuja. Joka vuosi sama tarina.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus siirtää kaikki ikävät säästöt ja kunnon taloustoimet seuraavalle hallitukselle. Itse törsäävät ja ovat taas ajaneet Suomen velkahelvettiin. Kokoomus se joutuu tämänkin siivoamaan.
Josko selvittäisit itsellesi mitä tarkoittaa valtionvelka ja miten se eroaa kotitalousvelasta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus vaatii hallitusta tekemään leikkauksia, joten tietysti Kokoomuksen on esitetettävä omakin leikkauslistansa.
Itseasiassa mariini ja saarikko kokoomukselta leikkauksia vaati isoon ääneen kiljumalla. Itse nuo ei muuta ole saanut sanottua kuin ettei mikään ehdotetuista kelpaa + tietty omalla kaudellaan jättisumman velkaa kun ei broilerityttösille tullut mieleen mitään muutakaan tapaa hoitaa valtion raha-asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josko selvittäisit itsellesi mitä tarkoittaa valtionvelka ja miten se eroaa kotitalousvelasta.
Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mariini ja saarikko kokoomukselta leikkauksia vaati isoon ääneen kiljumalla. Itse nuo ei muuta ole saanut sanottua kuin ettei mikään ehdotetuista kelpaa + tietty omalla kaudellaan jättisumman velkaa kun ei broilerityttösille tullut mieleen mitään muutakaan tapaa hoitaa valtion raha-asioita.
Velkarahalla pidettiin Orpopojan kavereiden firmoja korona aikaan pystyssä, eipä silloin kokkareet olleet huolissaan velanotosta.
Vierailija kirjoitti:
Koska kokoomuslaiset ovat luontaisia alistajia - siksi!
Peukutin tätä sarkasmina mutta tosiaan miksei vihervasemmisto tivaa nyt sitten Sannalta niitä leikkauksia joita Sannan mukaan tarvitaan.
Koska kokoomus aikoo alentaa veroja miljardeilla kertomatta, miten rahoittaa veronalennukset. Muut puolueet eivät esitä vastaavaa. Kokoomus on jopa vihjannut, että tarvittaessa veronalennuksia voidaan rahoittaa velkarahalla.
Mikä on se kokoomuksen taikaseinästä, josta rahat otetaan? Miten yhdistetään miljardien veronalennukset siihen, että velkaantuminen loppuu kuten kokoomus vaatii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukutin tätä sarkasmina mutta tosiaan miksei vihervasemmisto tivaa nyt sitten Sannalta niitä leikkauksia joita Sannan mukaan tarvitaan.
Lähetetäänkö ne köyhältä kansanosalta leikatut terveydenhuoltoon varatut rahat Italiaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomi ole velkahelvetissä.
Vierailija kirjoitti:
Koska kokoomus aikoo alentaa veroja miljardeilla kertomatta, miten rahoittaa veronalennukset. Muut puolueet eivät esitä vastaavaa. Kokoomus on jopa vihjannut, että tarvittaessa veronalennuksia voidaan rahoittaa velkarahalla.
Mikä on se kokoomuksen taikaseinästä, josta rahat otetaan? Miten yhdistetään miljardien veronalennukset siihen, että velkaantuminen loppuu kuten kokoomus vaatii?
Ihan sama taikaseinä varmaan kuin mistä kaikki tämän hallituksen lisätuet köyhille on tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomi ole velkahelvetissä.
Miksi sitten kutsuisit tilannetta, missä pitää ottaa lainaa että voi maksaa aiempien lainojen korot?