Sähkökatkot, hissi ja vanhukset, hankala yhtälö
Missä mummot odottaa kotiin pääsyä. Tosin tiedän nuorempiakin, jotka ei portaista selviydy sairauden tai merkittävän ylipainon takia.
Kommentit (26)
Kun ajelin aamulla moottoritiellä, niin aina sadan tai kahdensadan metrin päässä on valonheittimet. Vievät varmasti hirveesti sähköä.
Tehtaitten pihoilla on kirkkaat valonheittimet, joilla valaisee vaikka kokonaisen kylän.
Nyt sitten on annettu käsitys, että kotitaloudet olisi niitä suurimpia kuluttajia.
Niinpä me sitten suljetaan vähävirtaiset lamput ja syödään ruokakin kylmänä, jotta pelastuttaisi sähkökatkoilta.
.
Olettekos lukeneet muuta kun vaan höyrynneet? Ei ne mahdolliset säästökatkot tule ilmoittamatta yllätyksenä.
Istukaa tiiviisti mammapalstalla täältä löytyy kaikki tiedotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja jos. Sitä ennen kuin kotitalouksilta lähtee sähköt, suljetaan kaikki isot sähkösyöpöt kuten jäähallit ja uimahallit. Ulkovalaistukset. Vapaa-ajan tilat joita ei ole pakko käyttää. Hengityslaitepotilaat siirretään laitoksiin, joiden sähkön saanti on turvattu. Suomessa ei ehkä ole paljon henkilöitä jotka tarvitsevat koko ajan hengityslaitetta, niissäkin on akku.
MIksi te pakastatte ruokaa? Kaupasta voi joka päivä ostaa ruokaa.
Ei minulla ole varaa joka päivä käydä kaupassa. Siksi säästän paljon pakkaseen mitä pystyn.
Ja siksi minua ei huoleta jos joku mummo istuu muutaman tunnin rapussa. Olen huolissani saanko ruokittua lapseni jos pakastin sulaa.
Parissa tunnissa? Onko sulla hellanpäälle kyhätty joku vaneri laatikko jossa kylmäkoneisto?
Voi ..vetti tätä hysteriaa.
Kotihoidossa työssä, ei millään saada lämmitettyä asiakkaille ruokia ajallaan. Aikataulut tiukkoja, 2h sähköttä sotkee kaiken. Jos lisänä pönttöihin ei tule vesi.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidossa työssä, ei millään saada lämmitettyä asiakkaille ruokia ajallaan. Aikataulut tiukkoja, 2h sähköttä sotkee kaiken. Jos lisänä pönttöihin ei tule vesi.
Pari tuntia myöhässä ruoka on todella vaarallista.
Ei minulla ole varaa joka päivä käydä kaupassa. Siksi säästän paljon pakkaseen mitä pystyn.
Ja siksi minua ei huoleta jos joku mummo istuu muutaman tunnin rapussa. Olen huolissani saanko ruokittua lapseni jos pakastin sulaa.