Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään 12v tyttö voi mielestänne hoitaa 3v veljeään yhteen menoon?

Vierailija
30.10.2022 |

Jääkaapissa olisi ruokaa jota lämmittää mikrossa ja poika osaa jo käydä potalla, että tyttö ei joudu ainakaan vaihtamaan hänelle vaippoja.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti miten se 12-vuotias osaisi toimia hätätilanteessa? Esim. jos pienempi lapsi olisi tukehtumassa johonkin.

Just, harvemmin niitä tukehtumistilanteita kuitenkaan sattuu.

Ennen muinoin 12-vuotias saattoi piikoa pienempää sisarusta vaikka koko työpäivän ajan. Riippuu tietysti sen vanhemman lapsen luonteesta. Mutta ei sitä sentään viikkokausiksi voi lapsia keskenään jättää. Ja aina voi soittaa...

Vierailija
22/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen aikaa kun vanhempi käy ruokakaupassa. max ½h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia.

Vierailija
24/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miten se 12-vuotias osaisi toimia hätätilanteessa? Esim. jos pienempi lapsi olisi tukehtumassa johonkin.

Just, harvemmin niitä tukehtumistilanteita kuitenkaan sattuu.

Ennen muinoin 12-vuotias saattoi piikoa pienempää sisarusta vaikka koko työpäivän ajan. Riippuu tietysti sen vanhemman lapsen luonteesta. Mutta ei sitä sentään viikkokausiksi voi lapsia keskenään jättää. Ja aina voi soittaa...

ei nyt kiinnosta mitkään ennen muinoin. ennen muinoin käytiin riukupaskalla metsästä. maailma on muuttunut. lapset ovat pidempään lapsia. ja se on oikein.

Vierailija
25/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin-pari

Vierailija
26/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kesätyön oli hoitaa 2vk kolmea nuorempaa lasta. Itse täytin sinä kesänä 13, lapset olivat 2kpl 4v ja 1kpl 6v. Hoitoaika 7-15.30. Aamupalan ja välipalat tein kaikille, lounas oli valmiina. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
27/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min, max. vartti.

Onneksi omat vanhemmat eivät olleet tumpeloita ja jättänyt meitä (10- ja 12-vuotiaita) yksin 3-vuotiaan kanssa.

Vierailija
28/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni aikuinen osaa toimia, jos lapsi on tukehtumaisillaan? Ei auta hätänumeroon soittaminen, kestää liian kauan.

Vierailija
29/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi samperi. Minä olen ollut 12 vuotiaana palkoillisena lapsenlikkana alle 3 vuotiaalle kokonaisen työpäivän kerrallaan.

Vierailija
30/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tuollainen 90-luvulla pienempiä sisaruksia hoitanut lapsi. Jo 80-luvun puolella olin 6-vuotiaana 2- ja 1-vuotiaiden veljien vahtina, kun äiti, isä ja vanhemmat veljet olivat lajittelemassa perunoita. Äiti kävi välillä huutamassa ovelta, onko kaikki hyvin. Sisaruksia tuli lisää ja vastuu kasvoi vuosien myötä.

Eihän tämä nyt kuitenkaan hyvänen aika sitä tarkoita, että tuo olisi mielestäni ok, vaikka kukaan ei kuollutkaan. Ärsyttää kun tuollaista toimintamallia edelleen jotkut pitää ihan normaalina.

Saman tien voitaisiin alkaa sitoa pieniä lapsia kiinni vaikkapa pöydän jalkaan. Sillä perusteella että noin tehtiin joskus ennenkin.

Vierailija
31/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tunti max kaksi.

Vierailija
32/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa eli lomamatkan ajan

Kuukauden lomakin sujuu jos on vaan pakkasessa riittävästi ruokaa.

Miksei kaksitoistavuotias osaa tehdä ruokaa ja käydä kaupassa?

Harva 12-vuotias osaa kokata terveelliset ja monipuoliset ruuat itselle ja sisarukselleen ja 12-vuotiaan kuuluu keskittyä koulunkäyntiin ja hauskanpitoon kavereiden kanssa eikä pienemmän sisaruksen huoltajana olemiseen.

Vierailija
33/33 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä lasten sukupuolella on tässä kysymyksessä?

12v tyttö jo melko älyllisesti kehittynyt jos vertaa 12v poikaan.

Tällä ei ole totuuspohjaa. Syynä tähän luuloon on se, että tytöiltä vaaditaan enemmän kuin pojilta. Ja tämä sitten näkyy siinä, että pojat/miehet lepsuilee yleensä vielä aikuisiässäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä