Onko misellivesi hyvää?
Itselle ihan uusi tuttavuus. Mietin kannattaako ostaa. En meikkaa, joten riittääkö tuo päivittäiseen puhdistukseen? Iho kuiva ja herkkä, onko nuo kovin tujuja? Ikää 40, jos sillä on väliä.
Kommentit (38)
Kuulemma irtoaa koko naama pikkuhiljaa.
Jos et meikkaa, niin ehkä et tarvitse misellivettä, vaan pesu vedellä ja miedolla kasvosaippualla riittää. Itse käytän misellivettä meikinpoistoon, on siihen kätevää, koska ei tarvita erikseen simämeikinpoistoainetta ja puhdistusemulsiota. Aamuisin ja meikittömien päivien iltoina pesen kasvot L'Occitanen saippualla.
Vierailija kirjoitti:
Jos et meikkaa, niin ehkä et tarvitse misellivettä, vaan pesu vedellä ja miedolla kasvosaippualla riittää. Itse käytän misellivettä meikinpoistoon, on siihen kätevää, koska ei tarvita erikseen simämeikinpoistoainetta ja puhdistusemulsiota. Aamuisin ja meikittömien päivien iltoina pesen kasvot L'Occitanen saippualla.
En ole löytänyt riittävän hyvää kasvosaippuaa, kaikki tuntuu kuivattavan liikaa. Siksi mietin misellivettä. Ap
Riittää varmasti kun ei meikkaa. Mulla myös kiristeli aina vesipesun jälkeen ja sen johdosta iho pukkasi talia enemmän. Kun siirryin misellivesiin, molemmat ongelmat ratkesivat. Myös herkälle iholle sopivia löytyy ja hyviä tuotteita on ihan marketissa esim. Garnier tai Nivea.
Ihan turhaa kemiallista kakkaa... Kaikkea ne akat tunkevatkin naamaansa.
Misellivesi maksaa halvimmillaan vitosen. Mikset vain kokeile sopiiko se sulla vai ei.
Miten puhdistat kasvosi nyt? Misellit irroittavat likaa ja pyyhkimällä mekaanisesti puhdistus tehostuu, sopii varmasti kevyesti likaantuneelle iholle.
Tuotteita on laidasta laitaan, toisissa on puhdistavampi / kuivattavampi koostumus eli kannattaa kokeilla muutamaa erilaista niin omalle iholle ja omiin tarpeisiin löytyisi paras vaihtoehto.
Itse olen tykännyt Niveasta, Garnier tuntui minusta kuivattavammalta. Omassa tuotteessani on hajusteita, ei välttämättä sovi kaikille.
Minä en löytänyt siitä ratkaisua. Ennen vanhaan pesin meikin siten, että kastelin ihan ensin pelkällä vedellä pumpulilaput ja painoin ne silmien päälle. Kosteus irrotti jo mukavasti meikkiä. Samoilla lapuilla pyyhin suurimman osan muusta meikistä naamasta pois. Sen jälkeen hieroin naamaan puhdistusemulsiota ja huuhtelin sen vekka. Ostin misellivettä. kastelin sillä laput ja painoin silmille. Suuri toive oli, että se ottaa meikin veks samalla tavalla kuin mainoksessa näytti tekevän. Pah: ottaa vain inan enemmän kuin vesi! Eli edelleen joudun pesemään puhdistusemulsiolla loput pois vanhaan tapaan. Maksan tästä rituaalista vain nyt enemmän, kun miselliinivesi ei tosiaankaan ole ilmaista toisin kuin hanavesi.
Vierailija kirjoitti:
Miten puhdistat kasvosi nyt? Misellit irroittavat likaa ja pyyhkimällä mekaanisesti puhdistus tehostuu, sopii varmasti kevyesti likaantuneelle iholle.
Tuotteita on laidasta laitaan, toisissa on puhdistavampi / kuivattavampi koostumus eli kannattaa kokeilla muutamaa erilaista niin omalle iholle ja omiin tarpeisiin löytyisi paras vaihtoehto.
Itse olen tykännyt Niveasta, Garnier tuntui minusta kuivattavammalta. Omassa tuotteessani on hajusteita, ei välttämättä sovi kaikille.
Minulla on useita erilaisia vaahtoavia kasvoputsareita ja pari erilaista öljyputsaria. Eli jokin niistä plus vesi. Vähän vaihdellen. Sen öljyputsarin joutuu yleensä pesemään kasvosaippualla eli vaahtoavalla putsarilla pois. Ap
Mulla kaikki misellivedet kuivattavat ihoa hulluna ja aine kirvelee silmissä eli silmämeikin poistoon se ei käy.
Voisin kuvitella että on ihan kätevää jossain mökki- tai eräolosuhteissa, joissa haluaa puhdistaa meikit ja vesipesu ei onnistu.
🇺🇦🇮🇱
En ole maistanut, mutta luulen että voi olla pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useita erilaisia vaahtoavia kasvoputsareita ja pari erilaista öljyputsaria. Eli jokin niistä plus vesi. Vähän vaihdellen. Sen öljyputsarin joutuu yleensä pesemään kasvosaippualla eli vaahtoavalla putsarilla pois. Ap
Mä olen kuivaihoinen, enkä pese millään vaahtoavalla pois - siitähän iho sitten taas kuivuu. Pyyhin vain kasvovedellä öljyputsarin.
Se tosiaan kirvelee silmiä aivan jumalattomasti. Jo se on viesti siitä, että ei voi olla turvallista tavaraa.
Miselli = saippuahitunen.
Idiooteille myydään veteen sekoitettua saippuaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Miselli = saippuahitunen.
Idiooteille myydään veteen sekoitettua saippuaa 😂
No niinhän se on. Tippa fairya vesipulloon niin siinä on misellivesi. 🙄
Jos iho on kovin kuiva, kannattaa käyttää meikin puhdistukseen perusvoidetta. Sitten viimeistely kasvovesellä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahtopuhdistus ei välttämättä ole kuivalle iholle paras vaihtoehto, riippuu toki paljon tuotteesta. Toisissa hellemmät vaahtoavat aineet, monesti vaahtoavuuden määrä korreloi kuivattavuuden kanssa.
Öljy kuivalle iholle varmasti hyvä jos haluaa kaksoispuhdistuksen, mutta voi olla vaikea löytää sopivaa tuotetta öljyn jälkeen niin ettei iho jää liian öljyiseksi muttei kuivaksikaan.
Pidän enemmän vichy-vedestä.