Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina tuputetaan lenkkeilyä avuksi joka vaivaan?

Vierailija
30.10.2022 |

Aivan, kuin lenkkeily olisi jokin autuaaksi tekevä lääke kaikkeen. Ärsyttää lenkkeilyn tuputtaminen joka vaivaan ja tilanteeseen. Joo ja kyllä lenkkeilen itsekin ihan kohtuullisesti, mutta ei se edes tuo koskaan mitään sen kummempaa hyvää oloa jos edes virkistää mitenkään. Ainoa, että paino pysyy paremmin jossain ruodussa, kun liikkuu päivittäin. Mutta en mitenkään nauti siitä, eikä se oleellisesti paranna elämääni, eikä sen ongelmia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily on pyhä autuaaksi tekevä asia nykyään kaikkien tulee lenkkeillä ja vain lenkkeillä ja syödä salaattia tai muuten on vähintään laiska, hullu ja juntti!

Vierailija
2/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulemma auttaa masennukseenkin. Mä olen ihan yhtä masentunut liikun tahi en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily ei auta vakavaan masennukseeni. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
4/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily omaan tahtiin on helposti toteutettavaa liikuntaa, lisäksi ulkoilma tekee hyvää. Varmaan siksi sitä tuputetaan ihmisille jotka eivät ole tottuneet liikkumaan juurikaan ja/tai joilla on vaikeuksia aloittaa.

Vierailija
5/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko noudattaa sitä. Ehkä ajatellaan että pieni kävely auttaa verenkiertoa ja keskivartaloa joka auttaa ylävartaloa, sitten kun ei ole pahin vaihe. Kipeänä tuskin kaikissa vaivoissa auttaa, muutamissa voi.

Vierailija
6/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään puhutaan myös erilaisista liikkujatyypeistä, joten  ehkä sun pitäisi tutustua ensin itseesi ja millaisesta liikunnasta oikeasti tykkäät. Vielä tärkeämpää on löytää se kaipaamasi syy lähteä liikkumaan kuin koettaa hampaat irvessä vaan liikkua jotakin. 

Elät vielä niissä vanhoissa, mustavalkoisissa liikuntaohjeissa ja joillaisia yritetään nyt raakata ihmisten mielistä, että se oma liikunta olisi kivaa ja motivoivaa. Sun liikuntasi voi olla aivan muuta kuin lenkkeillä.

Vierailija
7/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että paino pysyy ruodussa lenkkeilyn avulla on jo iso hyöty moneen terveysvaivaan. Toki ei lenkkeily ole ainoa liikuntamuoto, jota voi harrastaa, vaan monet muut lajit ajaa saman asian jos ei voi/halua lenkkeillä.

Vierailija
8/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en odota mitään apua, Teen itse mitä pystyn. Kengät jalkaan ja menoksi.

Vierailija
9/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkona kävely auttaa moneen vaivaan. Helpottaa päänsärkyä, ruuansulatusta, selkä/hartija-ja jalkakipua.

Vierailija
10/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ilmainen apu moneen vaivaan ja ongelmaan kun raittiissa ulkoilmassa käppäilee 👍

Vierailija
11/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä on auttanut henkiseen pahaan olooni on kylmäuinti. Käyn avannossa ja saunon runsaan tunnin muutamia kertoja viikossa. Silloin saan pääni hetkeksi rauhoittumaan.

Vierailija
12/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily on hyvä juttu. Ei vaadi kunnollisia lenkkikenkiä kummempia varusteita. Lenkkeillä voi melkein missä vaan ja koska vaan. Lenkkeilijä voi säätää itse vauhtiaan sopivaksi ja lenkin pituuden myös. Lenkkeily on tehokasta liikuntaa, jolla saa kunnon kohoamaan ja painon pysymään kurissa. Lenkkeileminen ei myöskään ole sikäli erityisen vaikeaa, että jokainen kyllä oppii juoksemaan, jos haluaa.

Vierailija
13/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liikunta pitää yläkerran kunnossa, ja silloin myös loppuu turha "vaivojen" keksiminen ;)

Vierailija
14/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuulemma auttaa masennukseenkin. Mä olen ihan yhtä masentunut liikun tahi en.

Tottakai se auttaa, se vapauttaa sun aivoissa samoja aineita mitä masennuslääkkeet.. Sä et oikeasti vain liiku. Laiskimus.

Vierailija
15/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitten kuuluu sanoa että liikkukaa. Muuten ei jaksa tehdä töitä ja laiskistuu.

Vierailija
16/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotijuttu. Suomi juoksi entistä pääministeriä myöten, joka oli pelkkää luuta ja jännettä. Osa maksaa siitä ilosta, että saa juosta maratoneja.

Suorituskeskeinen yhteiskunta vaatii, että ihmisen on oltava kuosissa, että jaksaa alati kasvavan taakan alla. Jos ei jaksa, herää kysymys, onko huolehdittu itsestä, joten siksi lenkille.

Vierailija
17/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin helposti toteutettavissa ja voi aloittaa tosi pienesti. Kävelee 10 min ja tulee takaisin. Siitä kun tulee tapa, niin käykin 30 min. Jne.

Vaatteet on tietysti hyvä olla säänmukaiset, mutta ulkoilun etu on juuri se, että pakko ei ole olla jotain tietynlaista varustusta. Ja kroppa varsinkaan ei tiedä, että oletko lenkillä farkuissa vai verkkareissa.

Vierailija
18/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väliä missä liikkuu. Tulisi liikkua nimenomaan luonnossa. Metsälenkkejä, järvenrantoja, puistoja talsin kun oli vaikeaa. Väitän, että luonto auttoi toipumaan, ja siitä löytyy tutkimuksia.

Kurjissa lähiöissä ja liikenteen seassa kulkiessa mieli synkkenee vain entisestään.

Vierailija
19/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreitten kuuluu sanoa että liikkukaa. Muuten ei jaksa tehdä töitä ja laiskistuu.

Ovat siinä oikeassa. Kroppa ei pysy kunnossa sohvalla makoilemalla.

Vierailija
20/39 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa tämän palstan ihmiset keistä koostuu, kun sanot oikeasti jotain järkevää painoon tai MT ongelmiin liittyen niin kaikki alapeukuttaa sohviltaan. Teiän parasta ihmiset ajattelee.. Liikunta on apukeino moneen vaivaan... Sitä on vaikea sohvanpohjalta tajuta jos ei tee minkään eteen mitään ;)