Kysyttiin kaupassa paperit, kun ostin siideriä
Olen 38-vuotias. Minkä ikäisenä sinulta kysytty vielä papereita kaupassa (ilman maskia), kun ostat alkoholia?
Kommentit (29)
21-vuotiaana vielä kysyttiin, ei sen jälkeen.
Jos näytät alle 30-vuotiaalta niin sinulta pitää kysyä henkkareita. Eli eihän tuossa ole kuin 8 vuotta arvioitu pieleen.
16 vuotiaana kysyttiin baarissa, vilautin kevarikorttia ja toivotti tervetulleeksi.
Olisit jättänyt ostamatta. Toi on rasismia.
Tutulle kuski myi Hsl-bussissa lastenlipun (silloin kun niitä vielä myytiin bussissa). Hän oli yli 50! 😂
missä kuplassa ap on ollut kun ei ole tietoinen siitä että alkoholia ostaessa voitaan kysyä papereita.
Vierailija kirjoitti:
21-vuotiaana vielä kysyttiin, ei sen jälkeen.
Jos näytät alle 30-vuotiaalta niin sinulta pitää kysyä henkkareita. Eli eihän tuossa ole kuin 8 vuotta arvioitu pieleen.
Olen kysynyt yli nelikymmpisiltäkin jos mielenkiintoisen näköinen. Kassan kameralta skannaan henkilötiedot itselleni vuoron päättyessä.
Masennuin, kun minua luultiin alaikäiseksi. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
Olin jotain 28-30v ostaessani kirkkaita, kun vielä kysyttiin papereita. Olin lähinnä mielissäni, että olen säilynyt : ) . M35v.
Kaupassa ei koskaan. Baarissa, kun olin täyttänyt 18 v. muutama viikko aiemmin.
Aina kysytään! :D Oon 30v. Ja mulle ei tule yllätyksenä että kysytään aina, koska näytän nuoremmalta. Sitten yllätyn jos ei kysytä(ei oo tapahtunut vielä.)
Koita päästä sairaseläkkeelle. Tässä kommunisti suomessa ei ainakaan kannata maksaa veroja.
No minulta kysyttiin papruja vuos sitten ja tosiaan oli ne maskit vielä käytössä. Ikää 47 ja ymmärrän miks kysyttiin. No näin naisena sehän on aina mieltä ylentävää, kun papruja kysytään.
Minulla tuota pituutta on vaan 156cm eli se kyllä vaikuttaa välillä asiaan:)
Edelleen kysytään aika usein.
Nainen 33v.
Oisko ollu 30 pintaan viimeinen kerta. Hyvin satunnaisesti kukaan kysyi kun täysi-ikäiseksi tulin.
Olin 33v ja kysyttiin henkkarit kun olin ostamassa sytkäriä.
Käyttäjä28105 kirjoitti:
No minulta kysyttiin papruja vuos sitten ja tosiaan oli ne maskit vielä käytössä. Ikää 47 ja ymmärrän miks kysyttiin. No näin naisena sehän on aina mieltä ylentävää, kun papruja kysytään.
Minulla tuota pituutta on vaan 156cm eli se kyllä vaikuttaa välillä asiaan:)
Ootpas ihanan lyhyt. Saanko nuolla peppureikääsi ja haistella pierujasi?
Tämän(kin) ketjun viestit osoittavat, että Suomessa mitään järjetöntäkään päätöstä saisi kyseenalaistaa ja kansan mielestä kaikki mitä ylempi taho päättää on aina oikein.
Papereita pitäisi kysyä kaikilta jotka näyttävät alle 30v, mutta kukaan ei kyseenalaista sitä että kuinka järkevää on papereita kysyä henkilöltä joka aivan selvästi näyttää täysi-ikäiseltä. Ja vieläpä se että paperit pitäisi kysyä joka kerta, vaikka myyjä muistaisi asiakkaan.
Syntymäpäivänäni kun täytin 18 vuotta niin silloin ei kysytty papereita. Sitten kaikkina muina kertoina ollaan kysytty aina.
M29
Olin silloin 13 vuotias