Asun maalla korvessa yksinäni ja ja tämä on mielestäni parasta aikaa vuodesta
Lähin vakituinen asutus on yli kilsan päässä ja kesämökkejä on tuossa 0,5-1 kilsan päässä useampia. Se mikä on parasta, että se mökkiläisten pörrääminen tossa yksityistiellä on lakannut ja nyt saa olla ainakin loppukevääseen saakka ihan rauhassa.
Toki ei se tiekään nyt ihan töllini vierestä mene, vaan tuossa sadanmetrin päässä, mutta näköyhteys tielle on ja kuulen kyllä aina kun auto siitä ohi ajaa, mulla kun on aina mökissäni hiirenhiljaista. Paitsi silloin kun hiiret seinän välissä rapistelee, tahi myrsky hakkaa ikkunaan, kuten parhaillaan, mutta ne onkin luonnonääniä, eikä ne siten siis häiritse.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä on ihanaa tämä raikas ja kostea ilma. Ihanaa mennä metsään vaan hengittämään.
Lähden metsään ja kerään puolukkaa ja sieniä.
Maalla rauhottuu ja on ihanaa kun on oma piha!
Ap käy kuitenkin töissä ja se tuo vaihtelua päiviin. Itse asuin tekemättä mitään, työttömänä, kolme vuotta syrjässä ja pitkästyin lopulta talven pimeyteen. Siitäkin huolimatta, että harrastin käsitöitä, kirjoittamista, pidin taloa lämpimänä yms.
Minulle sopii kaupunkiasunto, josta pääsen vuokraamalleni mökille kun kaipaan omaa rauhaa myös talvikaudella.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestäisi; pelkäisinkin ihan hirveästi!
Ottaisin ison vahtikoiran, niin ei pelottaisi
Tykkään maaseudusta ja omasta talosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta. Stalkkerit osaa nukuttaa niitä. Kokemusta on.
Mun unelma asua jossain maalla omassa rauhassa, yksin en kuitenkaan. Ei sovi tää kaupunki mulle.
Mie asun kahdestaan miehen kanssa samalla tavoin. Meillä ei ole edes mökkiliikennettä. Yksi naapuri ajaa kahdesti päivässä talomme ohi. Ihanat tähtitaivaat ja rauha. Tehdään työt kotoa käsin. Ja tullaan vähällä toimeen. Muutama hehtaari omaa maata, niin sieltä saa puuta loputtomiin. Kaupassa käydään kerran viikossa, matkaa 15km.
haluaisin muuttaa yksin korpeen, mutta minulla ei ole ajokorttia eikä aikomusta hankkia sellaista.
Jos joku tietää syrjäisen paikan, jossa pärjäisi kuitenkin julkisen liikenteen varassa, kiitollisena ottaisin tiedon vastaan.
Kauppaan pitäisi päästä pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta. Stalkkerit osaa nukuttaa niitä. Kokemusta on.
Korvessa asun myös, kauppaan 21km ja kaupunkiin 65km. Lähinaapuri tosin näkyy mutta harvemmin mitään kuuluu. Mutta melkoinen stalkkeri jos tänne sisälle hiippailee vahtikoiran nukuttamaan, ei kylläkään kovin iso mutta varmasti tulijan ilmoittaa. Itsellä kyllä sitten vehkeet millä hiipparit saa pois tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
haluaisin muuttaa yksin korpeen, mutta minulla ei ole ajokorttia eikä aikomusta hankkia sellaista.
Jos joku tietää syrjäisen paikan, jossa pärjäisi kuitenkin julkisen liikenteen varassa, kiitollisena ottaisin tiedon vastaan.
Kauppaan pitäisi päästä pari kertaa viikossa.
Onko oltava kaupunki välillä Helsinki Kemijärvi vai kelpaako kunta Hanko Utsjoki väliltä. Hankala suositella kun tuskin kautta Suomen kelpaa.
Mitä teet jos mörkö tulis illalla ikkunan taakse? Onko sulla aseita? Kuka tekee sinulle halot takkaa ja saunaa varten, entä onko sinulla lumilinko vai käsinkö pihan ja pihatien aurailet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos mörkö tulis illalla ikkunan taakse? Onko sulla aseita? Kuka tekee sinulle halot takkaa ja saunaa varten, entä onko sinulla lumilinko vai käsinkö pihan ja pihatien aurailet.
Mörkö Anttila jos tulis ap:n ikkunan taa, niin ap varmaan tarjoaisi etu pesää!
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kahvilassa käymisessä on niin kamalaa? Se on aina esimerkkinä halveksutusta, pinnallisesta, kiireisestä kaupunkilaiselämästä.
Saa siellä korvessa asua, mutta ei se ole yhtään aidompaa elämää kuin muuallakaan. Ei vain ole, sori.
Ei täällä kukaan ole kahviloita halveksunut. Löytyy niitä kahviloita kehä 3:nkin ulkopuolelta ja ihan maaltakin. Kaupunkilaiselämä on hektistä, stressaavampaa, saasteisempaa, tehtyä. Eikä oikeastaan edes ihmisen tekemää, vaan joidenkin ideologioiden ja yritysten luomaa. Kaupungit on tehty, jotta ihmiset voivat omistaa elämänsä helpommin siihen mihin yhteiskunta kannustaa, eli teennäiseen työntekoon ja rahavirran kasaantumisen joillekin muutamille ihmisille/yrityksille. Näennäisesti teemme verovaroin työtä yhteisen hyvän eteen, mutta lopulta kun katsoo valtion velkaa, on se aika kukkua. Sitten toisaalta, kaupunkilaiselämä työllistää monia, koska ihmiset sairastuvat enemmän ja joutuvat onnettomuuksiin ja levottomuuksiin enemmän. Kuuluisa oravanpyörä.
Onko ap.llä lemmikkieläintä, koiraa, kissaa...?
Ei ole yllätys että autistivajakki tykkää syksystä eristyksissä maailmasta.
Kaupunki on aivan yhtä luonnollinen asumismuoto ihmiselle. Ihmiselle on aina ollut luontevaa hakeutua toisten ihmisten lähelle asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki on aivan yhtä luonnollinen asumismuoto ihmiselle. Ihmiselle on aina ollut luontevaa hakeutua toisten ihmisten lähelle asumaan.
Ehkä, mutta kehityksen suunta on huolestuttava. Toisekseen, puhutaan että yhteisöllisyys puuttuu asuipa ihminen miten tiiviisti tahansa. Naapuriakaan juuri harva tuntee tai kiinnostaa tutustua. Liian paljon liian erilaisia ihmisiä ahdettuna vieri viereen lisää vain pahoinvointia. Siitä karsitaan vielä luonnon hyvinvointia tuottava vaikutus, niin lopputulos on pillereitä ja pikaruokaa popsiva zombi. Tai sitten joku ihmeellinen kylähullu taivaanrannanmaalari, jota katsotaan kieroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kahvilassa käymisessä on niin kamalaa? Se on aina esimerkkinä halveksutusta, pinnallisesta, kiireisestä kaupunkilaiselämästä.
Saa siellä korvessa asua, mutta ei se ole yhtään aidompaa elämää kuin muuallakaan. Ei vain ole, sori.
Ei täällä kukaan ole kahviloita halveksunut. Löytyy niitä kahviloita kehä 3:nkin ulkopuolelta ja ihan maaltakin. Kaupunkilaiselämä on hektistä, stressaavampaa, saasteisempaa, tehtyä. Eikä oikeastaan edes ihmisen tekemää, vaan joidenkin ideologioiden ja yritysten luomaa. Kaupungit on tehty, jotta ihmiset voivat omistaa elämänsä helpommin siihen mihin yhteiskunta kannustaa, eli teennäiseen työntekoon ja rahavirran kasaantumisen joillekin muutamille ihmisille/yrityksille. Näennäisesti teemme verovaroin työtä yhteisen hyvän eteen, mutta lopulta kun katsoo valtion velkaa, on se aika kukkua. Sitten toisaalta, kaupunkilaiselämä työllistää monia, koska ihmiset sairastuvat enemmän ja joutuvat onnettomuuksiin ja levottomuuksiin enemmän. Kuuluisa oravanpyörä.
Ymmärtääkseni maaseudulla on ihmisillä paljon enemmän terveysongelmia ja ylipainoa. Ongelma on miesten syrjäytyminen maalla, peräkamaripojat.
Ihminen yleisesti ottaen kaipaa seuraa, ja harrastuksia.
Tämä just! Kevättalvesta joulukuulle elämä on talvikuukausiin valmistautumista: kevättalvella tehdään polttopuut ja aloitetaan taimikasvatus. Alkukesästä kasvimaan teko, kesä kasvimaan hoitoa. Sitten alkaa sadon säilöntä talven varalle: puutarhamarjat ja - hedelmät, pavut, juurekset, kurpitsat, metsästä sienet ja marjat. Riistaa. Säilömistä riittää hyvinkin marras-joulukuulle asti. Sitten on aika valmistella puutarha ja talo talveen.
Omalla kohdallani tämä kaikki päivätöiden ja perheen päälle, jokunen eläinkin löytyy. Talvella onkin sitten aikaa rentoilla, harrastaa liikuntaa ja kulttuuria. Opiskella. Piipahtaa joskus ravintolassa ja kahvilassa.