Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun maalla korvessa yksinäni ja ja tämä on mielestäni parasta aikaa vuodesta

Vierailija
29.10.2022 |

Lähin vakituinen asutus on yli kilsan päässä ja kesämökkejä on tuossa 0,5-1 kilsan päässä useampia. Se mikä on parasta, että se mökkiläisten pörrääminen tossa yksityistiellä on lakannut ja nyt saa olla ainakin loppukevääseen saakka ihan rauhassa.

Toki ei se tiekään nyt ihan töllini vierestä mene, vaan tuossa sadanmetrin päässä, mutta näköyhteys tielle on ja kuulen kyllä aina kun auto siitä ohi ajaa, mulla kun on aina mökissäni hiirenhiljaista. Paitsi silloin kun hiiret seinän välissä rapistelee, tahi myrsky hakkaa ikkunaan, kuten parhaillaan, mutta ne onkin luonnonääniä, eikä ne siten siis häiritse.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hymy hyytyy kun tulee Timo Siiristä kylään.

Vierailija
2/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat tuon onnistumaan? Etätyöt?

Kuulostaa unelmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäisi; pelkäisinkin ihan hirveästi!

Vierailija
4/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulostaa. Minusta ei olisi asumaan vakituisesti tuolla tavalla, mutta muutama kuukausi silloin tällöin olisi ihanaa.

Vierailija
5/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin elää noin.

Vierailija
6/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun noin! Nautin!

Vierailija
7/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, voisinpa minäkin.

Vierailija
8/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa unelmalta.

Ihan käyn kaupungissa töissä. Reilu 30 kilsaa matkaa yhteen Suomen suurimmista kaupungeista ja ajan sen kesänopeuksilla 20 minuutissa ja talvinopeuksilla pari kolme minsaa pidempään. 10 kilsan päässä pari pienempää kaupunkia joissa asioin ja joihin alle 10 minuutin matka. Tuossa viiden minsan päässä on pari kauppaa jotka auki 24/7. Ei korvessa asuminen tarkoita sitä, että asuisi kaukana kaikesta. Ei suomalaisesta isommastakaan kaupungista kovin kauas tarvi mennä, kun on jo umpikorvessa. Helsinki toki poikkeus.

Vierailija
9/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa. En suostuisi asumaan missään peräreiässä vaikka siitä maksettaisiin. Elämisen äänet ja ihmiset ympärillä saa elämän maistumaan.

Yhteiskunta toimii paremmin kun ihmiset ovat erilaisia ja haluavat erilaisia asioita. Nauti siis hiljaisuudesta.

Vierailija
10/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa unelmalta.

Ihan käyn kaupungissa töissä. Reilu 30 kilsaa matkaa yhteen Suomen suurimmista kaupungeista ja ajan sen kesänopeuksilla 20 minuutissa ja talvinopeuksilla pari kolme minsaa pidempään. 10 kilsan päässä pari pienempää kaupunkia joissa asioin ja joihin alle 10 minuutin matka. Tuossa viiden minsan päässä on pari kauppaa jotka auki 24/7. Ei korvessa asuminen tarkoita sitä, että asuisi kaukana kaikesta. Ei suomalaisesta isommastakaan kaupungista kovin kauas tarvi mennä, kun on jo umpikorvessa. Helsinki toki poikkeus.

Mun mielestä et asu korvessa jos sieltä on kaupunkiin matkaa vaan 10 kilometriä! Ihme että olet kuitenkin noin syrjäisen paikan löytänyt ettei ole naapureita. Meiltä on 25 km lähimpään kunnan keskustaan ja siellä siis lähimmät kaupat. Lähimpään kaupunkiin taas on 60 kilometriä eikä sekään mikään iso ole. Tämä on korvessa :D naapurin valot ei ihan näy metsän takaa.

Vierailija
11/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin elää noin.

Siitä vaan tölliä ostamaan periferiasta. Mitä kauempaa pääkaupunkiseudusta, tai muutamasta muusta isommasta asutuskeskuksesta talosi hankit, sitä halvemmalla sen saat. Vanhoja ihan asiallisia taloja saa periferiasta muutamalla kymppitonnilla, joten eipä se kummoinen riskisijoitus ole, jos ei sitten tykkäisikään. Voihan siitä tehdä kaupunkiin paluun jälkeen vaika kesämökin, tai mnyydä pois.

Vierailija
12/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä jotta korvessakin on kaupat yötä myöten auki.

Vierailija
13/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onnea sulle <3  Mun unelmani asuinpaikaksi. Ja marraskuu on mun lemppariaikaa myös, mystisen ihana rauhoittava vuodenaika.

Vierailija
14/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet vuodesta korvessa ja puolet sesonkityön aikana pikkukaupungissa. Syksystä kevääseen se oon vain minä, koira ja kissa omassa mökissä. Työkaudeksi muutetaan vuokralle työpaikan viereen.

Kesäisin jaksaa tehdä töitä, talvisin ollaan täällä missä näkyy tähtitaivas ja juodaan kaivovettä.

Vierailija
15/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä tuollaisessa paikassa on? En kysy kettuillakseni, vaan kiinnostaa mitä siellä yksinänne puuhailette? :)

Vierailija
16/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi unelmani!

Vierailija
17/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa unelmalta.

Mun mielestä et asu korvessa jos sieltä on kaupunkiin matkaa vaan 10 kilometriä! Ihme että olet kuitenkin noin syrjäisen paikan löytänyt ettei ole naapureita. Meiltä on 25 km lähimpään kunnan keskustaan ja siellä siis lähimmät kaupat. Lähimpään kaupunkiin taas on 60 kilometriä eikä sekään mikään iso ole. Tämä on korvessa :D naapurin valot ei ihan näy metsän takaa.

Juu ei näy naapurin valot mullakaan. Se, että teillä on 25 kilometriä lähimpään kunnan keskustaan, ei tarkoita sitä, että muillakin korvessa asujilla olisi. Ihan mapsi esille ja katsomaan, kuinka nopeasti pikkukaupunkien taajaman jälkeen loppuu asutus. On sitten kyseessä vaikkapa Karkkila, tai Kajaani (en asu kumpaakaan lähelläkään), niin keskustasta ei tarvi kovinkaan montaa kilometriä lähteä mihin suuntaan tahansa, niin ympärilläsi on joko metsää tai peltoa.

Vierailija
18/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun todella korvessa. Pienen paikkakunnan syrjäisimmässä nurkassa. Kesällä tää on unelmapaikka, mutta mä vihaan tätä pimeää syksyä täällä! Pimeää ja aivan hiljaista. Kesällä on niin ihana seurata kun pihassa loikkii kauriita ja jäniksiä ja linnut laulaa.

Vierailija
19/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä siellä yksin ole. Maankorvessa kulkevi lapsosen tie. Hänt' ihana enkeli kotihin vie. 

Vierailija
20/66 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestäisi; pelkäisinkin ihan hirveästi!

Tavallaan tajuan :D Pystyn hyvin elämään "yksinäni" yksiössä kaupungissa, mutta kaukana muusta asutuksesta alkaisi kaikki pelottamaan. Vaikka olisin yhä yksin ja eläisin samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan