Tapoja ja käytäntöjä mitkä eivät enää kuulu tähän päivään
Luetellaan tähän tapoja, käytäntöjä tai perinteitä mitkä eivät mielestänne sovi enää nykymaailmaan. Perustelut myös perään. Yläpeukku = samaa mieltä, alapeukku = eri mieltä.
Aloitan: turhanpäiväinen lentäminen, esimerkiksi to-su kestäville kaupunkilomille tai yliopiston edustusreissut vierasjärjestöjen vuosijuhlille. Ylipäätään vuosittaiset lentomatkat. En pidä eettisinä käsillä olevan ilmastokriisin aikana.
Kommentit (309)
Allergioiden pitäminen luulosairautena
Vaihtoehtoisten terveydenhoitomenetelmien haukkuminen ja leimaaminen huuhaaksi.
Ryyppäämisellä kehuskelu ei pitäisi kuulua, vaan miten on?
Uskonnon perusteella syrjiminen.
Kenenkään vakaumuksen vähättely.
Ainakaan näiden ei pitäisi olla nykypäivää.
Jatkuva kynttilöiden polttaminen
Yrityslogolliset liikelahjat
Bucket list
Koska mä voin
Ilmanraikastimet.
Eläinkokeet.
Kaikkien laillisten tekojen moraalinen hyväksyntä
Piiskan antaminen lapsille.
Eli haetaan ulkoa risu ja jos on tuhmana, niin sillä piiskataan takapuolelle.
Itse en tosin ole katkeroitunut, vaikka pari kertaa piiskaa sainkin lapsena. Kovin kovaa sitä piiskaa ei käytetty ja minulle selitettiin, miksi sitä annettiin. Ei ole jäänyt mitään hampaankoloon.
Silti olen sitä mieltä, että piiskaa ei pidä antaa vaan kasvatuskeinojen on oltava muunlaisia.
Huomautuksena vain!
Vanhempien tai korkeammassa asemassa olevien teitittely kuuluu peruskäytöstapoihin, jotka opetetaan jo kansakoulussa. Vaatikaa toki teitittelyä asiakaspalvelijoilta sekä teititelkää vanhempia ja arvokkaampia!
Kaikkien roskien heittäminen sekajätteeseen. Lahjojen paketointi lahjapaperiin.
Missikilpailut. Ihmetyttää, että nämä jatkuu vielä. Jotenkin naisia esineellistäviä, vanhanaikaisia tapahtumia. Viihdearvo nolla. Ja sitten se on suuri saavutus et voittajan reisien välissä ei ole rakoa ynnä muut ihmeelliset kriteerit. Niissäkin naisissa olis varmaan tärkeämpiäkin ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Huomautuksena vain!
Vanhempien tai korkeammassa asemassa olevien teitittely kuuluu peruskäytöstapoihin, jotka opetetaan jo kansakoulussa. Vaatikaa toki teitittelyä asiakaspalvelijoilta sekä teititelkää vanhempia ja arvokkaampia!
Teitittely on hyvää käytöstä.
Minut on opetettu teitittelemään ja osaan sen sujuvasti ja luontevasti tehdä.
En kuitenkaan vaadi itseäni teititeltävän, enkä suutu jos joku ei teitittele.
Vierailija kirjoitti:
Huomautuksena vain!
>kansakoulu
Ok boomer
>arvokkaampia
Mikä tekee jostakin toisesta arvokkaamman?
Mutta baittihan tämä oli. Olihan?
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisten peittely
Kyllä! Itse en jaksella peitellä siteen tai tamponin vaihtamista sen kummemmin vaan kävelin tampooni normaalisti kädessä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Saatananpalvojaksi syyttäminen
No tämä onkin raju syytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisissa tilanteissa ihmisten jako sukupuolitettuihin ryhmiin ilman erityistä perustetta (tyttö- ja poikaryhmät koulussa tms.).
TÄMÄ!! Ongelmallista jo siksi, että siinä oletetaan opiskelijan sukupuoli ja mahdollisesti väärinsukupuolitetaan (Googlatkaa, jos ette tiedä, miksi se on haitallista).
Paskapuhetta
Humalahakuisen juomisen tuputtaminen