Mikä elämän perusasia tekee sinut onnelliseksi (muu kuin raha tai ihmissuhteet)?
Mä tulen vain aina vaan niin onnelliseksi kun on ollut siivouspäivä ja koti on siisti. Ja se, että perussiivous toteutuu joka päivä, eikä kerry mitään hirveetä työmaata siivouspäiville. On vaan jotenkin niin rento ja huoleton olo.
Kommentit (58)
Hyvin nukuttu yö.Minulla on vuosia ollut uniongelmia, joten ei ole mikään itsestään selvyys, että saa nukuttua hyvät yöunet.
Koiran turkin haistelu. Juuri tänään painoin kasvoni kiinni koiran kylkeen ja nuuskuttelin pitkään, koira oli juuri palannut pitkältä metsästysretkeltä ja tuoksui suopursulta ja vähän uitetulta koiralta.
Kissan antama akupunktio, kun se sylissä kehrätessään pistelee kynsillään niin että vähän sattuukin.
Puhtaan pyykin tuoksu, kun kerään ne ulkona auringonpaisteessa kuivuneina pyykkikoriin.
Kristillinen meditaatio/syvärukous. Tämä on oikeastaan elämäni perusta.
Kävely metsässä erityisesti syksyisin. Kauniit värit ja raikas ilma, järven aaltojen katseleminen.
Kotiinpaluu kivan reissun jälkeen. Jo reissu on mukava mutta kotiin aivan ihana palata.
Lapselle sadun lukeminen. Lapsen kiinnostus ja paino omassa sylissäni, kuvien tutkailu.
Ne pienet arjen asiat lisäävät onnellisuutta, jos ihmissuhteet ja talousasiat ovat kunnossa, mutta tuntuvat täysin turhilta, jos ne tärkeät asiat ovat rempallaan. Tässä kuitenkin listausta.
- kauniisti sisustettu koti
- tanssiminen
-työ
-musiikki
-kauniit vaatteet ja kengät
-aiemmin myös hyvä ruoka, mutta nyt ruokavalio on vienyt ilon ruuanlaitosta
-retket paikkoihin joissa en ole aiemmin käynyt
-tummapaahtoinen kahvi
-tuoksut
-inspiraatio
-elokuvat
-mukaansa tempaava kirja
-saunominen
-kasvohoito
-syysruska
-meri
Juomakelpoinen, hyvänmakuinen vesi hanasta.
Ulkomailla asuessa vesi maistu ihan hirveeltä vaikka suodattimen läpi tulikin. Sitä ei voinut juoda. Kaupasta piti kaikki juomavesi kantaa.
Elän parhaillaan elämäni onnellisinta aikaa, kun minulla on kiva, viihtyisä koti. Pihallani on pieni lintulauta, jossa ruokin lintuja. Luonnon seuraaminen ja tarkkailu antaa hyvää mieltä. Lisäksi iloitsen päivittäin rakkaan lemmikkini seurasta.
Se kun aamulla hyppään pyörän selkään, vedän keuhkot täyteen ilmaa ja lähden polkemaan kohti työpaikkaa.
Kirjat, erityisesti se tunne kun kirjastoon tulee suosikkkkirjailijan uutuus, jota olen odottanut varausjonossa kuukausia.
Meditointi. Aluksi vihasin tuota ja pidin tylsänä, mutta kun jaksaa alkuun sinnikkäästi harjoitella pystyy kokemaan todella autuaita tiloja.
Työ ja olen todella onnellinen että voin nykyään sanoa näin :)
Aamukahvi kauramaidolla, saunan jälkeen puhtaisiin lakanoihin meno, hyvä kirja, kynttilänvalo, hiljaisuus, metsä
Asun yksin. Rakastan oman kodin rauhaa ja kauneutta. Lumoudun luovuudesta.
Tunne sen jälkeen, kun on lenkkeillyt viileässä ja raikkaassa ulkoilmassa.
Iltojen pimentyminen elokuussa.
Puhtaiden lakanoiden tuoksu.
Aamukahvi.
Hyvä kirja.
Herkullinen ateria.
Ensilumi.
Joulu. Kaunis joulukuusi, joululaulut, kynttilät, hyasintit, konvehdit. Koko paketti.
Luonto ja eläimet, rakastan metsäretkiä ja kaikkea luontoon liittyvää.
Jos retkellä onnistuu näkemään eläimiä, olen vieläkin onnellisempi.
Syksyllä liikutuin kyyneliin lenkillä kun näin oravanpoikasten leikkivän metsässä äitioravan kanssa.
Se oravien pieni kikatus <3
Rakastan myös lintuja, käyn joka päivä lenkillä katsomassa sorsia ja joutsenia ja saatan viettää tunninkin vain niitä seuraten.
Mikään ei rauhoita yhtä hyvin kuin luonnossa liikkuminen.
Terveys, koira, ulkoilu koiran kanssa työpäivän jälkeen ja sitten hyvä kirja sohvannurkassa teekupillisen kera.
Siivoaminen puolestaan tekee minut onnettomaksi, inhoan sitä.
Suomen puhdas ja kaunis luonto. Pitää välillä ihan muistuttaa itseään miten onnekkaita me ollaan, kun täällä on tällaista. Monelle ulkomaalaiselle on ihan utopiaa näin puhdas ilma, laadukas juomavesi ja vaikka se, että voit huoletta poimia marjoja metsästä.
Kullin vatkaus