Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkeellä olo on hirveää!

Vierailija
29.10.2022 |

Sairastan todella vaikeaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja olen ollut eläkkeellä pian 5 vuotta. Tämä on ihan kamalaa. Päivät matelevat samanlaisina päivästä toiseen, ei mitään järkevää tekemistä, olo on turha ja tarpeeton, minusta ei ole mitään hyötyä kenellekään -mitenkään.
En jaksa enää elää.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oko sulla miestä? Jos ei niin hommaa mies.

Vierailija
22/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes pääse työkyvyttömyyseläkkeelle

Minä en olisi halunnut eläkkeelle, mutta eihän töissä olemisesta tullut yhtään mitään, kun maniat ja masennukset vuorottelivat yhtenään. Niin minut sitten vain pakotettiin eläkkeelle.

Ap

Mikään pakko ei eläkkeellä ole olla. Ihan hyvin voit töihin hakea. Vaikka eläkkeellä pysyisitkin, aina sitä saa opiskella ja harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes pääse työkyvyttömyyseläkkeelle

Minä en olisi halunnut eläkkeelle, mutta eihän töissä olemisesta tullut yhtään mitään, kun maniat ja masennukset vuorottelivat yhtenään. Niin minut sitten vain pakotettiin eläkkeelle.

Ap

Mikään pakko ei eläkkeellä ole olla. Ihan hyvin voit töihin hakea. Vaikka eläkkeellä pysyisitkin, aina sitä saa opiskella ja harrastaa.

Ja lisäyksenä vielä että eläkkeellä ollessakin voit tehdä kohtuudella töitä.

Vierailija
24/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas sektori järjestää mielenterveyskuntoutujille päivätoimintaa ja työtoimintaakin.Kokemusasiantuntijaksi mahdollisesti ?

Tsemppiä!

Vierailija
25/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minust työkyvyttömyyseläkkeen voisi poistaa kokonaan koska ihmiset tulee toimeen tt tuellakin. Vähenisi myös se kikkailu ja lääkäreille valehtelu että pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
26/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää miettiä nyt mihin suuntaan lähdet. Se on sitä niskasta kiinni ottamista, voimiesi mukaan.

Sohvaan vaan jämähtää.

Joka päivä mietin suuntaa elämälleni, jatkanko tätä turhaa taivallusta vai lopetanko kaiken tähän. Toistaiseksi olen valinnut elää, mutta kovin ohut on elämänlankani.

Ap

Miten olisi itsesi kuntouttaminen esimerkiksi psykoterapiassa ja 12 askeleen ryhmissä? - Kyllä: psykoterapia maksaa, mutta jos jaksaa taistella kynsin hampain rahoituksesta, niin saattaa jopa saadakin rahoituksen psykoterapiaan. Ensin täytyy itse etsiä itselleen sopiva psykoterapeutti, mikä sekin kyllä maksaa ja etsintä on muutoinkin vaivalloista, mutta jos jaksat etsiä ja taistella rahoituksesta ja myös työskennellä psykoterapiassa, niin se kaikki työ kannattaa!

Vierailija
27/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun ei kannattaisi sitoa ihmisarvoasi siihen miten paljon sinusta on hyötyä markkinataloudelle.  Ymmärtää, että sinun tunteesi on lapsuudestasi alkaneen aivopesun tulos jossa sinusta on koulutettu hyödykettä työvoimareserviin. Nyt olet kuin hyödyttömäksi käynyt kodinkone survottuna kaapin perälle ja et pääse toteuttamaan sitä merkitystä mikä sinulle on annettu ja mihin sinua on niin pitkään aivopesty. 

Vierailija
28/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut on lanka mullakin Ap. Tämmöistä selviämistä vaan päivästä toiseen. Joka ilta toivon, että huomenna olis edes joku asia paremmin ja voisi olla pikkuisen iloisempi elämä. Mutta ei.

Vierailija
29/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää miettiä nyt mihin suuntaan lähdet. Se on sitä niskasta kiinni ottamista, voimiesi mukaan.

Sohvaan vaan jämähtää.

Joka päivä mietin suuntaa elämälleni, jatkanko tätä turhaa taivallusta vai lopetanko kaiken tähän. Toistaiseksi olen valinnut elää, mutta kovin ohut on elämänlankani.

Ap

Miten olisi itsesi kuntouttaminen esimerkiksi psykoterapiassa ja 12 askeleen ryhmissä? - Kyllä: psykoterapia maksaa, mutta jos jaksaa taistella kynsin hampain rahoituksesta, niin saattaa jopa saadakin rahoituksen psykoterapiaan. Ensin täytyy itse etsiä itselleen sopiva psykoterapeutti, mikä sekin kyllä maksaa ja etsintä on muutoinkin vaivalloista, mutta jos jaksat etsiä ja taistella rahoituksesta ja myös työskennellä psykoterapiassa, niin se kaikki työ kannattaa!

Kun ihminen saa työkyvyttömyyseläkepäätöksen niin hänet on todettu jo epäkelvoksi psykoterapiaan. Omakustanteisesti voi käydä, mutta mitään taloudellista avustusta siihen ei tule.

Vierailija
30/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan vaan jämähtää.

Ap

Masennuksista ja maanisista kausista kärsivät onneksi ovat kuuluisia siitä että jaksavat taistella kynsin hampain järjestelmää vastaan..

Vierailija
31/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minust työkyvyttömyyseläkkeen voisi poistaa kokonaan koska ihmiset tulee toimeen tt tuellakin. Vähenisi myös se kikkailu ja lääkäreille valehtelu että pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle.

Olisin heti valmis tuohon. Jäin 53-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle.

Tt-tuella kun olisin niin olisi varaa käydä terveyskeskuslääkärillä ja ostaa lääkkeet. Oon käsittänyt, että ne maksetaan?

Sama kaikki sairaalajaksot, 50e, hiukka alle/pvä, polimaksut. Sähkölasku, vesimaksu ym. Kaikki menee sairastamiseen. Mikä olisi ratkaisu?

Maksukatto ei paljon lohduta, ulosottoon vai vieläkö jaksaa pinnistää?

Vierailija
32/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan vaan jämähtää.

Ap

Kun ihminen saa työkyvyttömyyseläkepäätöksen niin hänet on todettu jo epäkelvoksi psykoterapiaan. Omakustanteisesti voi käydä, mutta mitään taloudellista avustusta siihen ei tule.

Kyllä voi saada julkiselta puolelta rahoitusta psykoterapiaan, vaikka on työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta se vaatii paljon tahtoa, voimaa ja taistelua, joita ei useinkaan ole jo valmiiksi lannistetuilla ihmisillä. - Ai mistä tiedän? Kokemuksesta.

Vierailija
33/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oko sulla miestä? Jos ei niin hommaa mies.

Mies otti ja lähti kolme vuotta sitten, kun erään rajun, psykoottisen manian aikana varastin hänen autonsa ja ajoin sen mutkasta ulos ja katon kautta ympäri.

Ap

Vierailija
34/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan vaan jämähtää.

Ap

Masennuksista ja maanisista kausista kärsivät onneksi ovat kuuluisia siitä että jaksavat taistella kynsin hampain järjestelmää vastaan..

- Kyllä: järjestelmä ja byrokratia, mikä on kaikkia jo valmiiksi lannistettuja vastassa, on massiivinen, mutta halusin kertoa, että JOS on voimia, sitkeyttä jne., niin on mahdollista saada rahoitusta psykoterapiaan: kirjoitin JOS ja JOS, enkä voi sille mitään, JOS et ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija
35/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan vaan jämähtää.

Ap

Tämä on totta, minut todettiin "liian huonokuntoiseksi" psykoterapiaan. Toisin sanoen, lääkäri ei uskonut, että voisin millään tavalla enää hyötyä terapiasta, joten minuun ei kannattanut tuhlata resursseja.

Ap

Vierailija
36/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan vaan jämähtää.

Ap

Kyllä voi saada julkiselta puolelta rahoitusta psykoterapiaan, vaikka on työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta se vaatii paljon tahtoa, voimaa ja taistelua, joita ei useinkaan ole jo valmiiksi lannistetuilla ihmisillä. - Ai mistä tiedän? Kokemuksesta.

Hienoa, että sinulle on onnistunut. Tämä ei varmaankaan ole mahdollista kaikilla paikkakunnilla.

Vierailija
37/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas odotan kun kuuta nousevaa että minulle suotaisiin pysyvä työkyvyttömyyseläke.

Taustalla mielenterveysairauksia ( masennus, ahdistus) ja reumaattinen sairaus, ikää on 52v. Kovaa, kuluttavaa työtä takana 30v.

Tällä hetkellä kuntoustuella ( määräaikainen sairaseläke), jo kohta 3v. Myönnetty vuosi kerrallaan. Aina sama piina edessä, käy psyykkeen päälle, pahentaa vaan .

Vierailija
38/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairaseläke nousee vuoden vaihteessa niin nouseeko ulosoton suojaosuus samalla vai ulosmitataanko multa se kaikki nousu pois myös sit tammikuussa?

Vierailija
39/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon m 40 ja kotona jo kans yli 4 vuotta. Piirrän, kuntoilen, ulkoilutan koiraa, olen lasten kanssa(läsnä myös), pelaan pingistä, frisbigolffaan, uin, hoidan puutarhaa, remontoin ja rakennan lahjoitus/kierrätystavaroista kyllä tekemistä keksii kun vain viitsii tehdä aloitteen. Sulje kännykkä irrota tvn johto seinästä niin kummasti alkaa ihminen keksiä asioita joita tehdä kun nuo kaksi ärsykettä on poistettu aivojen tyydyttämis tavoista.

Kaikkea hyvää sinulle! Vaikutat suht hyvinvoivalta, ja hyvä niin.

Jos jaksaa kaikki noi, vaikuttaa että olisi jonkinlaista työkykyä jäljellä, ikääsi huomioiden vielä .

Vierailija
40/91 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sairaseläke nousee vuoden vaihteessa niin nouseeko ulosoton suojaosuus samalla vai ulosmitataanko multa se kaikki nousu pois myös sit tammikuussa?

Velat on tehty maksettaviksi. Nythän saat ne nopeammin maksettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän