Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut harrastaa kulissi elämää somessa?

Vierailija
29.10.2022 |

Eräs kaveri petti seurustelu kumppaniaan mutta kuitenkin yrittävät vielä elää yhdessä, vaikka menee päin pyllyä. Jatkuvasti somessa päivityksiä, että kuinka on ihanaa seurustelu kumppanin kanssa jne. Itteä on aina ihmetyttänyt sellainen kulissien ylläpitäminen ja näytteleminen somessa, että hyvin menee vaikka ei menisi.

Miksi jotkut harrastaa tällaista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat pellejä.

Vierailija
2/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku yrittää samalla vakuutella itselleen, että kaikki on ihan hyvin. Ettei tarvitsisi kohdata todellisuutta, pistää lusikoita jakoon ja ns. "aloittaa elämää alusta".

Vierailija
4/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon kaikki somettaa vaan sitä kulissi elämää muokattuine kuvineen. Teatteriahan tuo on koko homma.

Otetaan naamasta sata kuvaa ja valitaan niistä se missä näyttää parhaimmalta ja sekin muokataan tunnistamattomaksi. Sitten muut somettajat kehuu "apua miten kaunis", "sinä ihanuus", ja "ei uskoisi, että olet jo 30 vee". Kerätään 1200 tykkäystä ja 40 kommenttia. Tervetuloa vuoteen 2022. 

Vierailija
5/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän.

Pitää näytellä muille?

Vierailija
6/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä kuulu kysyttäessäkään sanoa, kun joku kysyy, että mitä kuuluu, "no päin persettä menee, ukko petti ja blaa blaa".

Toisaalta itse vähän pettymyksiäni julkisesti purkaneenakin sanon vain että välillä menee helvetin hyvin, välillä sitten tosi huonosti.

Niitä hyviä juttujahan sitä jaetaan, ei kukaan halua minkään ankeuttajan juttuja lukea, eikä varsinkaan kestä ajatusta siitä että pitäisikö jotenkin tukea.

Niihin hehkutuksiin taas on helppo heittää peukkua.

Vierailija
7/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat olla suosittuja? Haluavat menestyä, rahaa, kavereita, ihailua, olla kuten muut? Vaikka riittäisi vähempi tai olla omana itsenään. 

Vierailija
8/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen erään kaverin (nainen keski-ikäinen) joka näyttää kaikki tunteet somessa, jotenkin välittyy aitous ja siitä pidän. Että ihmiset osaa olla aitoja, koska ei elämä ole aina kivaa. Kaikki ei todellakaan näytä somessa niitä huonoja päiviä, mutta jotkut sitten näyttää joka on mielestäni sitä todellista elämää.

Vierailija
9/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut seuraavat tätä valehtelua?

Vierailija
10/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi koko somemaailma on todella teennäinen.

Siks en jaksa sitä seuratakaan.

On seki jotenkin omituista, jos somessa jaetaan kaikki huonotkin tuntemukset. Tuntemattomille ja kaikille yleisesti.

Eli mikään ei ole hyvä. Koko somen vois poistaa.

Vierailija
11/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On seki jotenkin omituista, jos somessa jaetaan kaikki huonotkin tuntemukset. Tuntemattomille ja kaikille yleisesti.

No tuota... Ei minun julkaisut ainakaan näy tuntemattomille. Ne näkyy mun kavereille ja siellä mun kavereissa on ainoastaan ihmisiä, jotka tunnen ja joiden kanssa haluan jakaa elämääni. Ja niitä julkaisujahan voi tehdä myös niin, että rajaa vielä niistä kavereistakin vain tietyille näkymään, ei kaikkien julkaisujen tarvitse näkyä koko kaverilistalle.

Ja kyllä, jaan sinne myös niitä perseelleen menneitä asioita. Jaan siellä mun elämää ja siihen kuuluu myös ikäviä asioita. En tietenkään kaikkea jaa, mutta en myöskään pelkkää positiivista, koska ei elämä sellaista ole. 

Mulla on myös pari kaveria, jotka on niitä, joiden profiili on pelkkää omaa naamaa eri kuvakulmista, mutta olkoon. Voin skipata seuraavaan julkaisuun, jos en halua taas kerran sitä naamaa katsella. 

Vierailija
12/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaveri ja hänen puoliso on kuin luodut toisille. Molemat yhtä tyhmiä. Ensin petetään ja annetaan anteeksi sekä samalla ryhdytään kynnysmatoksi. Ja samaan aikaan toinen fleksaa netissä kulissi liittoa. Ei voi kuin nauraa.

Vierailija
13/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin kulissien ylläpito tärkeää, ettei menetä ns. kasvoja.

Vierailija
14/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset tekee itsestään ihan pellen.

Vierailija
15/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota... Ei minun julkaisut ainakaan näy tuntemattomille. Ne näkyy mun kavereille ja siellä mun kavereissa on ainoastaan ihmisiä, jotka tunnen ja joiden kanssa haluan jakaa elämääni. Ja niitä julkaisujahan voi tehdä myös niin, että rajaa vielä niistä kavereistakin vain tietyille näkymään, ei kaikkien julkaisujen tarvitse näkyä koko kaverilistalle.

Ja kyllä, jaan sinne myös niitä perseelleen menneitä asioita. Jaan siellä mun elämää ja siihen kuuluu myös ikäviä asioita. En tietenkään kaikkea jaa, mutta en myöskään pelkkää positiivista, koska ei elämä sellaista ole. 

Mulla on myös pari kaveria, jotka on niitä, joiden profiili on pelkkää omaa naamaa eri kuvakulmista, mutta olkoon. Voin skipata seuraavaan julkaisuun, jos en halua taas kerran sitä naamaa katsella. 

Joo, ymmärrän pointin, mutta lähtökohtaisesti on teennäistä jo se, että tekee postauksen jostain omasta asiasta jotenkin yleisesti kaikille. Jos haluaa jakaa asioita ystävien kanssa, miksi ei soittaa tai tavata?

Jotenkin hölmön tuntuista jakaa asioitaan ikään kuin ''tiedottaen".

Se tekee jo alkujaan koko hommasta teennäistä. Että muotoilempa tässä nyt kaikille yhteisesti postauksen persiilleen menneestä päivästä tai jotain, tiedotan teitä yhteisesti...

Vierailija
16/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että somessa asioiden jakaminen on turhaa ja feikkiä,vaikka oiski joku "oli tylsä päivä" juttu, nii pitää seki aina muotoilla jotenki korrektisti. Eli AITOUS puuttuu koko hommasta! Ja siks se varmaan monia ärsyttääki ja tuntuu just tolta ettei jaksa seurata, koska se ei oo aitoa

Vierailija
17/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tuo ap:n kaverin puoliso ilmoittaa netissä, että "hei kävin pettämässä" :D Mutta ei, kun pitää esittää täydellistä. Ei jatkoon.

Vierailija
18/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se onnellisen elämän feikkaaminen on varmaan epätoivoinen yritys uskotella itselleenkin että hyvin menee. Sen somekulissin voi pitää kontrollissaan vaikka elämä olisi muuten sekaisin, ehkä siitä tulee olo että elämäkin olisi jotenkin paremmin hallinnassa. Kyllähän se usein menee just niin että mitä huonommin menee, sitä kovempaa toitotetaan toisille että hyvin menee. Kunnes romahdus tulee kunnolla.

En kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä sen kaiken negatiivisenkaan oksentamista someen sen enempää kuin yltiöpositiivisuutta. Sekin tuntuu melkoiselta huomiohakuisuudelta.

Vierailija
19/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, että jos muotoilee jonkun asian 100:lle tai vaikka parille kymmenellekin ihmiselle tai 'kaverille' postattavaksi, niin onko se enää niin aitoa. No ei oo. Ja sen kyllä huomaa. Ne julkasut on kuin jotain pintaraapaisuja, ei mitään oikeaa fiilisten jakamista.

Vierailija
20/31 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arman pohjantähden alla 15.9.22. Vastan sinä ohjelmassa asian tuntian lausunolla: Some vieroitaa ihmiset tosielämästä. Ihmiset elää F.B kuplassa! Minä jatkan:Jokaisen pitäsi se sanomatta ymmärtää.Myös ymmärtää kukaan ei revitä some eroja,riitoja, velkoja, ei sitä tosi asiaa, menen todella huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme