Kuka teillä hankkii lasten vaatteet?
Hankkiiko jompikumpi vanhemmista vai hankkiiko ehkä molemmat?
Kommentit (38)
Minä, äiti. Tai muutaman viime vuoden teini valkkaa nettikaupassa mieluisia ja sit katsotaan yhdessä läpi ostoskori. Tai lähetän hänelle linkin jos näen jotain mikä häntä saattaisi miellyttää.
Viime viikolla vain tilasin, kysymättä etukäteen: merinkerrasto, merinopolvisukat ja pooloneule. Mitås aina märisee että paleltaa :)
Isänsä kanssa meillä on diili, että niin kauan kun lapsi asuu kotona, minä kompensoin parempaa palkkaani ja lapsilisää vaatettamalla ja varustamalla lapsen, muuten yhteiset kulut menee 50-50.
Pääasiassa minä (äiti). Isä hoitaa usein kenkäostokset, koska hänen on autollisena helpompi käyttää lasta kaupassa. Muut ostamme pääasiassa netin kautta.
Minä, koska lapsen isällä ei kuulemma ole aikaa miettiä lasten vaatteita.
Minä äiti hankin. Joskus sukulaisilta tulee lahjaksi. Mies aina valitti vaatteista ja onkin hankkinut pojan elinaikana kolme käytettyä vaatekassia, (koko 110, 128 ja 146) ja näissä on ollut lähinnä collegepaitoja ja -housuja. Lapsi käyttää nyt kokoa 134/140. Mies vilpittömästi uskoo vaatettaneensa lapsen yli puoliksi...
Minä äiti hoidan kaikki vaateostokset ja välinehankinnat lähinnä siksi, että se on minulle mieluisaa. Vastaan myös vaatteiden lajittelusta, kierrätyksestä ja myynnistä. Tämä vaatteista eroon pääseminen ei olekaan niin helppoa kun ei haluaisi kaikkea antaa ilmaiseksi pois.
No miehethän ne aina hommaa kun akanvätykset haaskaa rahansa kampaajille ja manikyyreihin. 😖
Minä hankin suurimman osan ja hoidan myös eteenpäin kierrätyksen. Lapsilisät tulee myös mulle, joten taloudellisesti toimii. Mies on joskus minun aloitteestani käynyt lapsen kanssa kenkäkaupoilla ja viime kuussa kaupungilla aikaa tappaakseen osti lapselle t-paidan, mutta suurimmaksi osin lasten vaate- ja varustehankinnat on minun heiniäni. Mies ostelee joulu- ja synttärilahjoja oma-aloitteisesti.
Kun lapsi oli vauva, niin minä. Nyt kouluikäisenä molemmat. Minä äiti hankin sisävaatteet, isänsä kanssa käyvät ostamassa kengät, ulkovaatteet ja harrastusvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi oli vauva, niin minä. Nyt kouluikäisenä molemmat. Minä äiti hankin sisävaatteet, isänsä kanssa käyvät ostamassa kengät, ulkovaatteet ja harrastusvaatteet.
Lisään vielä, että meillä lapsilisä menee miehen tilille joten siksikin vastaa enemmän noista kalliimmista vaatehankinnoista.
Minä äitinä enimmäkseen, mutta mies niistä maksaa enemmän. Äitini myös joskus ostaa vaatteita lapsille ja joskus mieskin kyllä. Mut enemmän minä ja hankin myös just tällaiset kausivaatteet ja kengät yleensä. Mies saattaa valita lasten kanssa jonkun pipon, hanskat tai sellaista tai joskus jonkun kivan vaatteen ostaa lapsille. Ja joskus yhdessäkin tietty ostellaan, varsinkin juhlavaatteet.
Minä (äiti). Minulla on ollut vauvan kanssa aikaa käydä päivisin kirpputoreilla ja kaupoilla. Jonkin verran on tullut vaatetta myös lahjaksi. Isä kyllä ostaa, jos on kaupoilla ja on selkeä tarve jollekin. Esimerkiksi ostaa ruokalapun tai sukat.
Mies hankkii, itse en jaksa yhtään perehtyä. Asutaan kaiken lisäksi ulkomailla, jossa koulu-univormun pitää olla viimeisen päälle tiettyjä materiaaleja ja värisävyjä myöten (ei esim käy harmaat suorat housut, vaan pitää olla charcoal). Kenkiä roudataan kouluun vähintään kolmet kappaleet päivittäin, kun on oltava mustat kävelykengät, urheilukengät ja vielä nappikset, joskus tietysti myös saappaat. Krakaan on tehtävä aamuisin Windsor-solmu ja mun tekemänä se menee aina vinoon.
Tulisin hulluksi, jos joutuisin vastaamaan lapsen vaatteista.
Minä.
Mies ei edes erota vaatteista vieläkään, kenen ne edes on.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat. Lapsella on 6 talvihaalaria, 4 paria kumisaappaita, 8 pipoa, 8 kypärämyssyä, ainakin 12 paria kurarukkasia, saman verran villasukkia jne.
Molemmat vanhemmat vaatettavat lasta siitä seuraa se, että molemmat ostavat mieluisia ja lapsella on kaikkea vähintään tuplasti. Juhlamekkoja kokoa 110 taitaa olla 20 kpl.
Oho, sun yhdellä lapsella on suunnilleen yhtä paljon vaatteita kuin mun kolmella lapsella yhteensä. Ja onpas teillä paljon kurarukkasia. Tuleeko niitä kaikkia tosiaan käytettyä?
Molemmat vanhemmat. Mies ehkä enemmän ja tietää etukäteen mitä pitää hankkia ja on luonteeltaan sellainen, että kaikki pitää olla jo siinä vaiheessa valmiina, kun tarvitsee, kun itse menen vasta kauppaan.
Minä (äiti) ostan lasten alusvaatteet ja puserot ja lasten isä ulkoiluvaatteet ja kengät, kun haluaa lapsille laadukkaat ja lämpivät vaatteet. Ja ne pitää olla valmiina, kun tarvitaan. Talvivaatteet ja kengät osti jo pariviikkoa sitten ja syysvaatteet hankkii jo elokuussa, kun kaupassa on hyvät valikoimat. Ja se toimii meillä hyvin.
No minää( Äiti)