Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kun usein moititaan mummoja niin millainen mummo itse ajattelet joskus olevasi?

Vierailija
29.10.2022 |

- mummot hidastelee kaupan kassoilla ja laskevat kolikoitaan
- mummot puuttuu lastensa perheiden asioihin liikaa
- mummojen ei pitäisi enää ajaa autoa eikä somettaa
- mummojen ei pidä matkustella vaan säästää perintöä jälkipolville
- mummojen ei pidä käyttää farkkuja ja hiukset pitää leikata lyhyiksi
- mummojen pitää hoitaa lastensa lapsia ja paistaa niille pullaa
- mummot eivät ymmärrä aateekoota - on rasittavaa neuvoa niitä

~ mummo 66v ~

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan olevani vähemmän yksilö kuin mitä ollessani hedelmällisyysiässä.

Vierailija
2/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan kaikille höpöttelevä ja paljon leipova mummeli, joka vähän tissuttelee pitkin viikkoa. Aina voi ottaa vähän konjakkia tai sherryä jälkiruuaksi tai muuten vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo mummo vaikka keski-iässä olenkin ja nyt huomaan, että joudun tekemään rajauksia lasteni kanssa siihen, että minä en ole ex anoppini enkä äitini. Joten tämä mummo ei tule siivomaan kotiasi, ei puutu asioihisi ja parisuhteeseesi. Ei kävele jääkaapillesi eikä ala valmistaa ruokaa kotonasi. En soita joka ikinen päivä ja utele yksityisasioitasi ja puolisosi yksityisasioita.  Tämä mummo aikoo nauttia elämästään kun hommat on  laitettu pakettiin ja kotiorjailut ja suvun hyysääminen on ohi. Tiedän että itse sain apua aikoinaan paljonkin, mutta minä olen, sorry vaan, täysi turhake. Aion pitää huolta terveydestäni, ulkonäöstäni, harrastaa itselleni mielenkiintoisia asioita, matkustaa ja hemmotella itseäni, en elää reikäisissä vaatteissa ja tyhjentää joka kuukausi tiliäni sukulaisiini vaikka tiedän että se on suvun marttyyrien tapa eikä se lopu edes kieltämällä.

Vierailija
4/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummo jolla on hauskan näköinen koti. Sieltä löytyy aina jotain mielenkiintoista tutkittavaa ja pengottavaa, ja ne tietyt esineet jotka kuuluvat sinne. Niin kuin mummoloissa aina.

Meillä on myös sukumökki, jonka tarinat kerron aina uudelleen, vaikka kaikki osaavat ne ulkoa. Ja oikeastaan juuri siksi.

Vierailija
5/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo, joka on ollut lastensa isän kanssa kimpassa jo 35 vuotta, mutta viimeiset 15 vuotta omissa osoitteissaan. Ollaan parhaat kaverit ja tehdään yhdessä molemmille ruokaa.

Usein kyläillään toistemme luona ja autetaan toisiamme; Minä siis teen ruokaa, siivoan papan kotia ja hän taas kuskaa autolla minua milloin tarvitsee. Yhdessä pidetään huolta lapsiemme perheistä ja lastenlapsista silloin kun he apua tarvitsevat.

Vierailija
6/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyn akkana. Kuolemaani saakka. Tämä on tavoite.

Vierailija
7/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 vuotias ja vanhimmat lapseni ovat jo aikuisia, mutta heillä ei ole edes ajatuksena tehdä vielä lapsia. Jos kuitenkin leikitään ajatuksella, että minusta tulisi mummo vaikka kahden vuoden päästä, kun olen 50 vuotias, niin olisin varmasti hyvin samanlainen kuin nytkin. Mukana kuvioissa on tietenkin myös mieheni, eli lasten isä.

Minulla on lapsiini todella hyvät välit, juttelemme paljon, kuuntelen ja annan neuvoja, jos sellaisia toinen tuntee tarvitsevan. En ole tähän päivään mennessäkään tunkenut nokkaani liikaa lasteni asioihin, mutta he tietävät, että autan, jos tarvis on.

Käyn töissä varmasti vielä 15 vuotta ainakin, mutta yrittäjänä saan muokattua päivistäni sellaiset kuin itse haluan. Voisin siis käydä hakemassa lapsenlapsen hoitoon ehkä jopa nopeastikin ja voin muutenkin hurautella autolla minne tarvitsee. Olen nytkin leipova ja lauleleva mamma, joka tykkää hemmotella herkuilla ja hyvällä ruualla, joten varmasti olisin se pullia ja karjalanpiirakoita leipova mummo. Tosin oma äitinikin on vielä sellainen, ei hänkään ole kahden vuoden päästä vasta kuin 80 vuotias.

Minua ei tarvitse neuvoa tietoteknisissä asioissa ja mies on niiden asioiden asiantuntija, mutta kaikkia juttuja en edes välitä ottaa käyttööni, koska en tarvitse niitä.

Pukeutumiseni on ollut aina tavallista ja tylsää, luultavasti tästä eteenpäinkin. Matkutelemme lähinnä lapissa ja lähimaissa, kauemmaksi en ole oukeastaan kaivannut ulkomailla asuttujen vuosien jälkeen yhtään.

Hiukseni ovat lähes vyötärölle ulottuvat ja tykkään niistä sellaisenaan, en ole miettinyt niiden lyhentämistä kuin korkeintaan lapaluille asti.

Minusta tulisi ihan kiva mummo ja miehestäni ihana vaari. :)

Vierailija
8/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee rahamummo, joka antaa rahaa, lahjoja ja hemmottelee pilalle.

Vierailija
9/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen kuin nytkin. En muutu perusmummoksi joka istuu kiikkustuolissa, neuloo ja täyttää ristikoita kun en ole noin tehnyt ikinä. En myöskään ala laskemaan niitä pienimpiä kolikoita kassalla vaan osaan etsiä rahan/kortin valmiiksi jo heti kun olen asettanut tuotteet kassalle. Toivon myös ettei musta tule niin hidasta kuin suurin osa vanhuksista, se ärsyttää.

Vierailija
10/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tulevani mummoksi.

M44

Vierailija
11/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mummo on opettaja, joten tulevat miniät saavat lomille lastenhoitoapua.

Vierailija
12/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee noitamummo, tyyliin muumien Noita tai Addams Familyn mummo. Keittelen rohtoja, ennustan tulevien lastenlasten sukupuolia, ja herätän pahennusta naapurustossa pukeutumalla goottityylisesti edelleen 80-vuotiaana. Oma mummoni muuten ennusti minun saavan tytön ja niin kävi, hän näki myös enneunia. Kevyempänä harrastuksena hänellä oli bingo, joten ehkä voin lisätä sen myös omaan mummouteeni.

Vierailija
13/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pysyn akkana. Kuolemaani saakka. Tämä on tavoite.

Minkälainen siis olet?

Wikipediasta:

Akka-nimitystä on toisinaan käytetty Ukko ylijumalan naisesta, ja hänet on joskus tulkittu hedelmällisyyden jumalattareksi. Akka saattaa olla luonnon naisellinen puoli, maaemonen, jonka Ukko hedelmöittää, ja jonka sade saa viheriöimään.

"Akka" korkean olennon nimityksenä tunnetaan kansanperinteessä myös siitä, että joillain perinteisesti pyhillä paikoilla on Ukko- ja Akka-paikannimet, kuten Kolilla korkeimmat huiput Ukko- ja Akkakoli.lähde? Tämän yhteydestä korkeampiin voimiin ei kuitenkaan ole tietoa, sillä akka-sana paikannimen yhteydessä liittyy varsin arkisiin seikkoihin, kuten kirkkomatkalla olevaan paikkaan, jossa levätään tai vaihdetaan kirkkovaatteet. Osa akka-paikannimistä voi tulla saamen kielestä, jossa sillä ei tiettävästi ole yhteyttä jumalolentoihin.

---

Minkälainen akka sinä siis olet/olisit?

Vierailija
14/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen olemaan mummo, joka antaa lapsenlapsilleen aikaa ja kohtelee kaikkia lapsenlapsia samanarvoisesti. Tehdään yhdessä kivoja asioita: leivotaan, käydään puistoissa ja kirjastossa, joskus myös huvipuistoissa tai matkoilla, mennään lasten konsertteihin...jne riippuen siitä, mikä lapsia kiinnostaa.

Vierailija
15/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maatiaisakka.

Vierailija
16/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eli olet sairaseläkkeelle oleva kuormittunut raihnainen tyyppi, jonka mielenterveys ei ole ollut vuosiin hyvä. Niinhän teillä kaikilla opettajilla tuntuu menevän, kun valitatte joka tuutissa rasittavaa kamalaa työtänne.

Vierailija
17/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eli olet sairaseläkkeelle oleva kuormittunut raihnainen tyyppi, jonka mielenterveys ei ole ollut vuosiin hyvä. Niinhän teillä kaikilla opettajilla tuntuu menevän, kun valitatte joka tuutissa rasittavaa kamalaa työtänne.

Samaa ajattelin.

Vierailija
18/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin vanhemmista ihmisistä on hyvää sanottavaa itsellä, kyttäävät taloyhtiöissä, haukkuvat, sättivät sukulaisiaan yms. Muutama päivä sitten näin vanhan miehen tyhjentävänsä taskunsa ojaan vaikka roskis oli vieressä. 

En tiedä mikä siinä on, että kun ikää tulee kaikki tällänen toiminta alkaa. 

Toivottavasti ei tule itsestä samanlaista.

m.30

Vierailija
19/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus on pahin elämän vihollinen. Terveisiä kaikille . Myös niile katkerille.

Vierailija
20/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  meidän kaikkien tulee oppia ymmärtämään mummoja ja pappoja, koska meistä kaikista tulee vähitellen avaajan kuvaamia vanhuksia jos vain elämme yli 65 vuotiaiksi. Minäkin olen jo havainnut tämän, vaikka en ole vielä kuin 77 vuotias ja käytän ATK:ta sekä ajan autoa ja katselen naisia ilokseni!