Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä kun usein moititaan mummoja niin millainen mummo itse ajattelet joskus olevasi?

Vierailija
29.10.2022 |

- mummot hidastelee kaupan kassoilla ja laskevat kolikoitaan
- mummot puuttuu lastensa perheiden asioihin liikaa
- mummojen ei pitäisi enää ajaa autoa eikä somettaa
- mummojen ei pidä matkustella vaan säästää perintöä jälkipolville
- mummojen ei pidä käyttää farkkuja ja hiukset pitää leikata lyhyiksi
- mummojen pitää hoitaa lastensa lapsia ja paistaa niille pullaa
- mummot eivät ymmärrä aateekoota - on rasittavaa neuvoa niitä

~ mummo 66v ~

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hidastelu kaupan kassoilla: en käy kaupassa vaan tilaan ruuat kotiin

- puuttuminen lasten perheiden asioihin: minulla ei ole tai tule olemaan lapsia, joten ei ole lasten perheitäkään

- ajaminen autolla ja sometus: en aja nytkään, en käytä somea kuin joskus anonyymien keskustelipalstojen osalta

- matkustelu vs. säästäminen jälkipolville: aion matkustella, ei ole eikä tule jälkipolvia, joille perintöä jättäisi

- farkkujen käyttö ja hiukset: en käytä farkkuja nytkään, hiukseni ovat todella pitkät ja pidän ne sen pituisina kuin itseäni huvittaa

- lastenlapsien hoito ja pullan paisto: ei ole eikä tule lastenlapsia, pullaa teen ehkä kerran vuodessa (tai silloinkin mieheni tekee)

- "ATK": en todennäköisesti tarvitse apua tässä, mikäli en enää osaisi käyttää laitteita, olisi tilanne jo sen verran paha muistisairauden tms. osalta, että olisin jo hankkinut eutanasian (en asu tai tule asumaan Suomessa)

Vierailija
22/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mummoudu, vaan pysyn ihmisenä ja naisena, kehityn varmaan epäsovinnaisempaan suuntaan, kasvan ja muutun henkisesti sekä nautin elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen kuin nytkin. En muutu perusmummoksi joka istuu kiikkustuolissa, neuloo ja täyttää ristikoita kun en ole noin tehnyt ikinä. En myöskään ala laskemaan niitä pienimpiä kolikoita kassalla vaan osaan etsiä rahan/kortin valmiiksi jo heti kun olen asettanut tuotteet kassalle. Toivon myös ettei musta tule niin hidasta kuin suurin osa vanhuksista, se ärsyttää.

Et tiedä vielä miten aika kohtelee sinua. Vaikka istuisit pyörätuolissa.

Henkisesti kasvat ymmärtämään vanhuksia ja toisenlaisia ihmisiä. Käsitöitä eivät kaikki harrasta mutta tokko se halveksittavaa on.

Terveisin mummo 76, maksan kortilla, kävelen huonosti, tiedän että jo ikääntynyt naama ärsyttää " en koskaan vanhene" - tyyppejä.

Vierailija
24/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummothan on ihania!  Osaa välillä olla myös raivostuttavia, mutta ei se haittaa.  Mitä enemmän on ikää tullut sitä enemmän alkaa arvostamaan mummojen ja yleensäkin itseäni vanhempien ihmisten kokemusta elämästä ja ovat myös tietopankki kaikelle menneelle. On kiva kuulla miten heidän elämässä asiat on menneet silloin kun ovat olleet nuoria ja varsinkin millaisia ovat olleet sen ikäisenä mitä minä olen nyt.  

Todellakin mummot ovat kaikkea muuta kuin turhia. 

Vierailija
25/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä aikaa, kun ei ole enää ketään puhumassa menneistä sota-ajoista. Noh ehkä saamme sitten itse olla niitä jotka sellaisia juttuja kertovat.

Vierailija
26/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi asiat kannaisi ottaa enemmänkin huumorilla eikä niin vakavasti. Siis tarkoitan kaikkia niitä ihmisiä joita nuo ärsyttää.  Turhaa itkua.

Vierailija
27/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteni tärisevät jo nyt (olen 40) joten luultavasti tärisen kassajonoissa vielä paljon tuskastuttavammin sitten mummoikäisenä, anteeksi kaikille etukäteen :D

Viihdyn nyt jo itsekseni, joten tuskin tuppaudun kauheasti lasteni ja mahdollisten lastenlasteni elämään. Yhteyttä pidän laittamalla viestejä ja kyselemällä kahville silloin tällöin.

Hoidan mielelläni lastenlapsia, mutta mikään riehuttaja tai leikkijämummo en ole. Kuunteleva, rauhallinen, vanhanaikainen mummeli kylläkin. Kudon jo nykyäänkin sukkaa keinutuolissa kuunnellen vintagemusiikkia.

Ja hirveästi tykkäisin siivota muiden asuntoja, nytkin olen jo pahoittanut esim. veljeni vaimon mielen, kun heillä lapsenvahtina ollessani järjestelin ja pesin keittiön ja olohuoneen. En yrittänyt arvostella, mutta oli tosi kaaos ja mulla ylimääräistä aikaa lasten nukkuessa.

Että täytyy varmaan yrittää olla siivoamatta lasten kodeissa :P

Vierailija
28/28 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteni tärisevät jo nyt (olen 40) joten luultavasti tärisen kassajonoissa vielä paljon tuskastuttavammin sitten mummoikäisenä, anteeksi kaikille etukäteen :D

Viihdyn nyt jo itsekseni, joten tuskin tuppaudun kauheasti lasteni ja mahdollisten lastenlasteni elämään. Yhteyttä pidän laittamalla viestejä ja kyselemällä kahville silloin tällöin.

Hoidan mielelläni lastenlapsia, mutta mikään riehuttaja tai leikkijämummo en ole. Kuunteleva, rauhallinen, vanhanaikainen mummeli kylläkin. Kudon jo nykyäänkin sukkaa keinutuolissa kuunnellen vintagemusiikkia.

Ja hirveästi tykkäisin siivota muiden asuntoja, nytkin olen jo pahoittanut esim. veljeni vaimon mielen, kun heillä lapsenvahtina ollessani järjestelin ja pesin keittiön ja olohuoneen. En yrittänyt arvostella, mutta oli tosi kaaos ja mulla ylimääräistä aikaa lasten nukkuessa.

Että täytyy varmaan yrittää olla siivoamatta lasten kodeissa :P

Kuule olet niin tai näin, olet aina väärinpäin lasten ja miniöitten mielestä.

Niin paljon saa mummona niellä. Ja sivullisiltakin vielä. Kyynärsauvojen käyttö ei ole alentanut käsityskykyä ja älykkyyttä mutta alentuvaa suhtautumista saa kokea, puhutaan kuin kaksivuotiaalle.