Nämä ruuat voi ostaa 20 eurolla
Ostoslista
Pirkka porkkana 1 kg 1,59e
Pirkka nauta-sika 300g 2,69e
Pakkasmarja mustaherukka 200g 1,49e
Valiojugurtti maustamaton 1kg 1,99e
Arla luomu kevytmaito 1l 1,25e
Pirkka kaurahiutale 1kg 1,39e
Pirkka ulkokanojen munat 8 kpl 2,19e
Valkosipuli 100g 0,99e
Pirkka punasipuli 350g 1,09e
Valio luomuvoi 200g 2,89e
Pirkka paseerattu tomaatti 500g 0.99e
Pirkka peruna 1kg 1,39e
Yhteensä: 19,94 euroa
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito ja valkosipuli pois
Tilalle öljyä ja vaikka pari mandariinia tai pottua/riisiäNiin tolla maidolla ei tee mitään.
Tulevaisuuteen vinkki että valkosipulia on tosi helppo kasvattaa. Nyt voi laittaa maahan ensi kevään valkosipulit ja keväällä lisää. Istuttaa vaan oikein. Ne tarttee vaan vettä mutta ei mitään erityishuomiota. Itse olen kasvattanut ihan kaupan valkosipuleista, hyvin kasvoi kiinalaiset.
Minulle maito on yksi perustarvike. Juon sitä ruoan kanssa tai voileivän kanssa, laitan kahviin ja esimerkiksi puuron kanssa.
Myös joihinkin ruokiin tms. Aika onnetonta jos maitoa ei olisi.
Kyllä maito on monille tärkeä osa, varsinkin vanhemmalle polvelle.
Luuston kannalta myös, en ole katkonut tai murtanut luitani yhtään ja olen jo vanha ihminen, osin kiitos maidon käytön.
Kalkkitableteita tms. en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilalle öljyä ja vaikka pari mandariinia tai pottua/riisiäNiin tolla maidolla ei tee mitään.
Tulevaisuuteen vinkki että valkosipulia on tosi helppo kasvattaa. Nyt voi laittaa maahan ensi kevään valkosipulit ja keväällä lisää. Istuttaa vaan oikein. Ne tarttee vaan vettä mutta ei mitään erityishuomiota. Itse olen kasvattanut ihan kaupan valkosipuleista, hyvin kasvoi kiinalaiset.
Minulle maito on yksi perustarvike. Juon sitä ruoan kanssa tai voileivän kanssa, laitan kahviin ja esimerkiksi puuron kanssa.
Luuston kannalta myös, en ole katkonut tai murtanut luitani yhtään ja olen jo vanha ihminen, osin kiitos maidon käytön.
Kalkkitableteita tms. en käytä.
Minä taas en juo maitoa, en ole juonut varmaan 30 vuoteen, mutta syön juustoa, joskus teen viiliä jne. Luustoni on erittäin hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita, punaista lihaa, luomua, miksi valkosipulia ja maitoa? Mielummin hyvää öljyä, luomua ei tarvitse, maitoa ei tarvitse, vesi riittää juomiseksi. Mustaherukat myös turhia.
Valkosipuli turhaa? Mustaherukat turhaa?
Mitähän oikein meinaa. Ilmeisesti köyhän pitäisi syödä vain valkoisia vehnäjauhoja? :D
Ilman valkosipulia pärjää hirmu hyvin ja mustaherukkoja en ole syönyt kuin tuoreena suoraan puskasta jonkun verran, säilömään en niitä ala, mutta äitini tekemiä mustaherukkamehuja voin juoda joskus.
Vain yksi maito? Ei pitkälle pötkisi
20€:lla saa 20kpl 1€ juustohampurilaista eli helposti ruoat 10 päiväksi
Vierailija kirjoitti:
Juu, kuin jutun lehdestä. Kysymys kuuluu kauanko tuosta syö? Yksinäinen n 3 pv, pariskunta n. 1,5 pv, perheellinen 0,5 pv max.
Häh? Sä taidat tykätä puurosta jos vedät kilon kaurahiutaleita kolmeen päivään. Ja vielä kilon jogurttia samassa ajassa ja parin-kolmen munan munakkaankin joka päivä.
Tuohon päälle sitten pari-kolme annosta päivässä vaikka porkkana-perunamuussia ja esim tomaattista jauhelihakastiketta.. Kilosta perunaa ja kilosta porkkanaa saa melkoisen kattilallisen muussia.
Etkä siltikään ole vielä syönyt kaikkea jonka 20 eurolla sait tuon esimerkkilistan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Mun vanhemmat on olleet töissä matalapalkka-aloilla, eläkkeellä ja leskenä ja koskaan ei ruokakaappi kumissut tyhjyyttä. Aina on ollut peruselintarvikkeita kaapissa. Samaa tyyliä olen jatkanut itsekin opiskeluajoista lähtien. Ruuassa säästää, kun ostaa -30% tuotteita ja seuraa muutenkin tarjouksia ja on mahdollista käydä useammassa kaupassa. Cittarissa oli pari viikkoa sitten 5g perunoita 0,99 ja jauheliha 4,99 kg. Tänään kananmunat Lidlissä 1,59/10 kpl kenno. Porkkanat 0,89 kg. Pysyvästi edullisia on esim. pavut, joilla voi jatkaa liharuokia, jos ne ei pelkästään uppoa.
Eipä se Sarkomaa tarkoittanut, että se 20 on ainoa raha, jolla sitä ruokaa ostetaan nollasta, vaan hyvä lisä pienituloiselle. Tuskin täällä moni tulonsiirtojen varassa oleva on valmis antamaan 20 euroa kuukausituloistaan pois, vaikka voivotteleekin sen pienuutta.
Kaikilla ei ole mahdollista käydä useammassa kaupassa. Täällä vain sale ja K-kauppa. Aletuotteita löytää ehkä kerran kuussa.
Niin oli mullakin lapsuudessa, että pikkupaikkakunnan lähikauppaa jouduttiin käyttämään. Ei ollut autoakaan. Nykyään käyn autolla kaupassa ja vain kerran viikossa ja samalla reissulla yleensä toisena kauppana Lidl ja toisena sitten vaihdellen Cittari/S-market/Prisma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa se artikkeli, niin selviää valintojen perusteet.
Tuossa on kolmeksi päiväksi yhdelle hengelle ruoka. Ei sisällä mausteita.Omituisia perusteita. Hedelmät muka niin kalliita, että kannattaa mieluummin ostaa mustaherukoita?
Voi olisi halvempaa isommassa paketissa ja ei-luomuna. Jogurtinkin voi muuten tehdä maidosta itse.[/quote
No siihenhän menisi taas litra maitoa. Jugurtti on aika edullista kuitenkin, en itse yksinasujana alkaisi sen kanssa temppuilla.
Leipä puuttui tuosta korista ja joku leivänpäällinen. Juusto esimerkiksi, mutta oli tietenkin jätetty pois kun on kallista. Samoin kurkku tai tomaatti puuttui.
Jos kananmunan käyttää päivässä niin mitä laittaisi muuta leivän päälle tuosta? Porkkanaraastetta?
Luomut eivät ole köyhän valikoimassa. Kahta lajia sipulia?
Kahvi tai tee tosiaan on monelle tärkeä, köyhällekin.Itse kyllä käytän sikanautaa jauhelihana, hinnan takia. Ihan ok, ei ällötä. Onneksi en ole nirso eikä ole ruokarajoitteita.
Nirsot ystävät antavat minulle joskus ruokia, joita ovat ostaneet, mutta eivät sitten syö. Olen sanonutkin, että älkää vaan heittäkö pois, minulle kelpaa miltei kaikki.
Olen monesti ihmetellyt miten joku hyvä, jopa minulle herkku, on toiselle, etten tykännytkään.
Puhun nyt siis normiruokalajeista.Laittaa tuota listallakin ollutta voita leivän päälle. Ja vaikka valkosipulia siivuina. Tulee oikeasti hyvää kun ruisleivän käyttää paahtimessa ja sipaisee voita päälle eikä siihen mitään päällisiä edes tarvitse, mutta jos oikein haluaa herkutella niin sitten lisää vielä tuoretta valkosipulia.
Tulee kiva "hampurilainenkin" kun vaikka reissarin paahtaa ja sitten panee niiden puolikkaiden väliin valkosipulia ja esim jääsalaattia. Tai vaikka (puna)sipulia siivuina.
Vierailija kirjoitti:
tolla ei syö montaa viikkoa
Eikä kukaan niin ole väittänytkään. Pari viikkoa tuolla esimerkkilistalla kyllä pärjää ja etenkin jos esim vaikka nuo punasipulit vaihtaa kiloon kaalia. Samoin nuo pakastemarjat ja paseeratut tomaatit kantsii niukalla budjetilla jättää kauppaan ja ostaa silläkin rahalla vaikka porkkanaa ja lanttua kilo.
Laskekaapa kalorit paljonko ihminen tarvitsee kaloreita päivittäin,ja keskikokoinen ihminen tai keskivertoa suurempi ihminen .älkää laskeko 40 tai 50 Kiloisen pienikokoisen ihmisen päivittäisen kaloritarpeen mukaisesti.muutamassa viikossa keskikokoinen ihminen muuttuu jaloillaan horjuvaksi luurangoksi tulee puutostauteja ,terveydentila romahtaa ,voimat ei riitä mihinkään päivittäiseen toimintaan ,tulee nälkäpöhö .kaloreita kuluu päivittäin vaikka henkilö olisi petipotilaanakin.
Muu kuin ruoka (liha, kala ja peruna) on pelkkiä hilavitkuttimia.
Syömisen tehtävä on pitää ihminen ja eläin hengissä.
näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Mun vanhemmat on olleet töissä matalapalkka-aloilla, eläkkeellä ja leskenä ja koskaan ei ruokakaappi kumissut tyhjyyttä. Aina on ollut peruselintarvikkeita kaapissa. Samaa tyyliä olen jatkanut itsekin opiskeluajoista lähtien. Ruuassa säästää, kun ostaa -30% tuotteita ja seuraa muutenkin tarjouksia ja on mahdollista käydä useammassa kaupassa. Cittarissa oli pari viikkoa sitten 5g perunoita 0,99 ja jauheliha 4,99 kg. Tänään kananmunat Lidlissä 1,59/10 kpl kenno. Porkkanat 0,89 kg. Pysyvästi edullisia on esim. pavut, joilla voi jatkaa liharuokia, jos ne ei pelkästään uppoa.
Eipä se Sarkomaa tarkoittanut, että se 20 on ainoa raha, jolla sitä ruokaa ostetaan nollasta, vaan hyvä lisä pienituloiselle. Tuskin täällä moni tulonsiirtojen varassa oleva on valmis antamaan 20 euroa kuukausituloistaan pois, vaikka voivotteleekin sen pienuutta.
Kaikilla ei ole mahdollista käydä useammassa kaupassa. Täällä vain sale ja K-kauppa. Aletuotteita löytää ehkä kerran kuussa.
Niin oli mullakin lapsuudessa, että pikkupaikkakunnan lähikauppaa jouduttiin käyttämään. Ei ollut autoakaan. Nykyään käyn autolla kaupassa ja vain kerran viikossa ja samalla reissulla yleensä toisena kauppana Lidl ja toisena sitten vaihdellen Cittari/S-market/Prisma.
No miten sun lapsuus nyt liittyy siihen että tänäpäivänäkään niitä kauppoja ei ole pikkukunnissa kun sale ja K-kauppa?
Vilket skitsortiment ni har där i Finland. Dyrt är det också.
Hade igår New York steak som man betalade ca. 11 €/kg för. Samma skillnad gäller resten som var på tallriken. Mycket bättre men till samma pris.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan niin ole väittänytkään. Pari viikkoa tuolla esimerkkilistalla kyllä pärjää ja etenkin jos esim vaikka nuo punasipulit vaihtaa kiloon kaalia. Samoin nuo pakastemarjat ja paseeratut tomaatit kantsii niukalla budjetilla jättää kauppaan ja ostaa silläkin rahalla vaikka porkkanaa ja lanttua kilo.
En mä ainakaan pärjäisi noin vähällä paria viikkoa.
Eihän tuossa ollut oikein mitään syötävää, jauheliha ja potut ei kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pärjäisi noin vähällä paria viikkoa.
Eihän tuossa ollut oikein mitään syötävää, jauheliha ja potut ei kauaa kestä.
Jauhelihaakin oli vain 300 g, perunoita 1 kg. Ei niillä elä todellakaan kauan ja yhä vieläkin se punainen liha tässä ostoskorissa tympii. Asiantuntijan olisi pitänyt ehdottomasti ottaa sen tilalle kanaa tai jotain muuta terveellisempää.
Mulla menee varmasti vähintään 50€ viikossa markettiruokaan. Jos ostat hyvää kalaa, niin päivän ruuatkin on jo lähelle 20€.
Porkkana , peruna ja puuropaasto.
Vierailija kirjoitti:
Vilket skitsortiment ni har där i Finland. Dyrt är det också.
Hade igår New York steak som man betalade ca. 11 €/kg för. Samma skillnad gäller resten som var på tallriken. Mycket bättre men till samma pris.
Så är det, men inte behöver du vara elak för det. Var istället glad över att du har det bättre där du är.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalkkitableteita tms. en käytä.Minä taas en juo maitoa, en ole juonut varmaan 30 vuoteen, mutta syön juustoa, joskus teen viiliä jne. Luustoni on erittäin hyvässä kunnossa.
Juon maito kun tykkään siitä. Myös piimää. Kun syön niin tulee helpommin kylläiseksi ja nälkä pysyy kauemmin pois kun juo maitoa eikä vettä. Vettä juon kun rahat on vähissä loppukuusta. Kyllä maistuu hyvältä kun sitten saa taas maitoa vesikuurin jälkeen.
Juustosta tykkään myös, mutta ostan yleensä sitä vain eläkepäivänä. On niin kallista nykyään.