Lounaan kipuraja?
Lounaiden hinnat ovat nousseet nyt koko ajan. Itse kun käyn joka päivä töistä lounaalla ( samoin mieheni käy ) olen alkanut miettiä asiaa, että mihin lounaan hinta voi vielä nousta, ja koska en enää menekään lounaalle, vaan otan esim omat eväät.. ? vielä viime vuonna se raja oli itellä 10€ / päivä ..no nyt olen pitänyt kipurajaa 12€..eli en enää mene syömään paikkaan, jos siellä on lounaan hinta yli 12 €... mutta näillä hinnan nousuilla alkaa olemaan pian lounaspaikat vähissä ?! Ja jos nyt jokapäivä käy lounaalla nin summahan on kuussa melkoinen, eli esim 21 12 = 252 €. Ja jos molemmat aikuiset käyvät syömässä noin, niin pariskunnalla/ perheellä menee 500 € kuussa vanhempien työlounaisiin.. onkohan tässä enää mitään järkeä?
Kommentit (19)
Tehkää omat eväät. Ei vaadi aikaa, vaivaa eikä edes muutamaa euroa enempää.
budjetoin aina 7 € per työpäivä ja säästetyn osuuden siirrän erilliselle säästötilille jos ostankin edullisemman lounaan
Työpaikkani lähi lounaspaikan hinta oli viime vuonna 9,50. Kävin joka päivä. Tämän vuoden alusta alkaen hinta oli 10,50, keväällä nousi 11.00. Nyt lokakuussa 11,50. En käy enää joka päivä..
25€ on kipurajani. Töissä pitää syödä hyvin jotta jaksaa.
Lounasedulla hinta 7€, ihan kohtuullinen mielestäni.
Mulla on lounasetu jonka hinnaksi tulee noin puolet ladatusta arvosta
Joten niin kauan kun etua riittää kortilla (9 e per päivä) syön ulkona lounaat
Eri loppuu aina viimeisellä viikolla kun lounas maksaa noin 12 e yleensä
Joten 5-6 kertaa kk omat eväät
3€ alle yritän sen aina jättää, mutta ehkä 1 evääni/vkosss on 4-5€.
T. Varhaiskasvattaja
Töissä koulussa. Henkilökunnan lounas maksaa 4,7 e / hlö. Perusruokaa. Maksan mielelläni tuon.
Moni ravintola on nostanut lounaan hinnan 15 euron tuntumaan. Eipä sellaisissa paikoissa tule juurikaan käytyä, no joskus kun haluaa "juhlia" jotain eli kerran tai pari vuodessa. Yleisimmin maksan noin 12 euroa lounaasta, siihen tulee työnantajan tukea parisen euroa (e-passi). Joka päivä ei ole todellakaan varaa käydä syömässä, vaan useimpina päivinä viikossa on eväät tai haen kaupasta salaattia tai jotain vastaavaa. Ja olen hyvätuloinen, perheen ainoa palkansaaja.
Jos lounas maksaisi max 6-7 euroa, voisin ehkä syödä joka päivä. Mutta vain ehkä, sillä eväät tulevat siltikin paljon halvemmaksi.
40 vuotta eväitä töissä. 1-4 euroa/pv.
Noin 5 €. / päivä. Omia eväitä , ja pari kertaa viikossa salaattibuffetista
Riippuu lounaan laadusta. Meillä on todella hyvä lounas, etenkin kasvislisäkkeet + salaatti ovat sellaisia, joita en itse jaksaisi noin monipuolisesti vääntää ja kalliiksikin se tulisi. Lounas maksaa nyt 9,80 ja maksaisin ilman muuta ainakin 15 euroa, ennen kuin lakkaisin käymästä.
Vierailija kirjoitti:
budjetoin aina 7 € per työpäivä ja säästetyn osuuden siirrän erilliselle säästötilille jos ostankin edullisemman lounaan
miinuksista huolimatta olen säästänyt tällä tyylillä kolmessa vuodessa 1500 €
Laittakaa Itse ruokaa kotona tulee paljon Halvemmaksikin jos vielä ei osta valmiita eineksiä on terveellisempää .
Oikein nokkelat kertoilevat täällä omien eväiden hintoja, tuskin ap tarkoitti tätä. Mutta onhan se kiva olla hauska.
Oma rajani lounaspaikan hinnoissa on 10 euroa.
Olen pannut merkille, että hinnat lounaspaikoissa nousevat ja ruuan laatu heikkenee, samoin valinnan vara.
12 euroa kinkkukiusauksesta on melkoisen paljon ylihintaa, keittolounaat ovat vähentyneet, levite on jotain margariinin tapaista, lihapullat ovat Saarioisten jne.
Se lounas on sitä arjen luksusta. Korona-aikana tajusin kuinka tärkeä henkireikä se lounas oikeasti on. Omat eväät / Mikroateria työpaikalla ei ole sama asia. Esim monipuolinen salaattipöytä monessa lounaspaikassa on jo niin kauniisti aseteltukin kauniisiin kulhoihin että jo se tuntuu hienolta. Ja tuntuu siltä arjen luxukselta. Itellä raja on 12€
Vierailija kirjoitti:
Oikein nokkelat kertoilevat täällä omien eväiden hintoja, tuskin ap tarkoitti tätä. Mutta onhan se kiva olla hauska.
Oma rajani lounaspaikan hinnoissa on 10 euroa.
Olen pannut merkille, että hinnat lounaspaikoissa nousevat ja ruuan laatu heikkenee, samoin valinnan vara.
12 euroa kinkkukiusauksesta on melkoisen paljon ylihintaa, keittolounaat ovat vähentyneet, levite on jotain margariinin tapaista, lihapullat ovat Saarioisten jne.
Joo omien eväiden hinta ei tähän nyt kuulu. Lounaspaikat ovat kieltämättä ku sisessa paikassa, ruoan hintojen nousua kun ei voi suoraan laittaa lounaan hintaan. Silloin ei kävisi enää kukaan. Ite oon huomannut että monessa paikkaa lounas on heikentynyt, jälkiruoka poistunut tms. Ja hinta kuitenkin noussut.. minulla 10 euroa / päivä.
Järkevät on tuoneet omat eväät mukana aina.