Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL lippujen hinnankorotukset ok, mutta niiden painotukset eri lippuryhmiin täysin epäoikeudenmukaiset!

Vierailija
29.10.2022 |

Hinnankorotuksia lippuryhmiin sijoitettaessa ei ole otettu huomioon korotuksen perusteena oleva kustannusten kasvu vaan taloudellisen tuoton maksimointi. Isojen massojen alueille lippujen hintoihin iso korotukset ja näennäisesti vastaantulona marginaaalialueiden matkustajien lippujen hinnat laskevat huomattavasti. Tästä kassa ja viestintä tykkää, mutta oikeudenmukaisuudesta vähät väliä.

Esityksen mukaan 30 vuorokauden kausilippu nousisi AB- ja BC-alueilla kahdeksan prosenttia eli 65,30 eurosta 70,60 euroon. Sen sijaan CD- ja ABCD-alueiden lippujen hinnat laskisivat, esimerkiksi ABCD:n 30 vuorokauden kausilippu peräti 23 prosenttia eli 142,70 eurosta 109,70 euroon.
Eli kohta tällä menolla kuukauden matkat Rautatientorilta Oulunkylään (10 min.) tai Siuntioon (60 min.) ovat lähes samanhintaiset!

https://yle.fi/uutiset/3-12668543

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun autoilun kulut nousee, niin hyvähän noitakin on hilata ylöspäin

Vierailija
22/25 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi hinnoittelee itsensä pian nurkkaan ja köyhtyy tulojen keruussa entisestään. Kun ei ole järkeä, ei ole järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muutaman kerran nähnyt bussissa aikuisen lastenvaunuineen, joissa ei ole lasta näkynyt.

Ehkä hän on juuri vienyt lapsen hoitoon. Tuliko mieleen?

Vierailija
24/25 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hsl-valtuusto päätä viime kädessä hinnoista ja se taas on pullollaan poliitikkoja? Pakkohan siellä on olla helsinkiläisten poliitikkojen enemmistö siuntiolaisiin nähden. Kuinka he antavat tämän tapahtua? Nimet esiin!

Vierailija
25/25 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muutaman kerran nähnyt bussissa aikuisen lastenvaunuineen, joissa ei ole lasta näkynyt.

Ehkä hän on juuri vienyt lapsen hoitoon. Tuliko mieleen?

Miksi henkilö joka on vienyt lapsensa hoitoon kuljettaisi rattaita mukana ? Kun omat lapset oli pieniä jätettiin rattaat sinne päiväkotiin ei niitä mukaan otettu, ei edes pulkkia kuljetettu mukana vaan jäivät sinne siihen asti kun lapset haettiin kotiin. Miksi kukaan siis tyhjiä rattaita kuljettaisi töihin mukanaan ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme