Lapsi itkee aamuisin päiväkotiin jäädessään vain, jos yksi hoitaja on vuorossa? Mistä on kysymys?
2-vuotias jää yleensä suht reippaasti päiväkotiin, mutta silloin kun naapuriryhmän yksi hoitajista on aamuvuorossa, joudun irroittamaan lapsen väkisin itsestäni kaamean huudon säestämänä. Muiden naapuriryhmän hoitajien kanssa ei ole näin ja oman ryhmän hoitajien kanssa tietenkin jää oikein tyytyväisenä, ei edes katso taakseen.
Mistä mahtaa olla kysymys? Tämä hoitaja on aivan huippukiva, mutta jokin tässä hoitajassa saa lapsen ihan sekaisin.
Kommentit (7)
heh, vielä parempi olisi lapsi ottaa kokonaan pois päiväkodista. äidin on ehdottomasti jäätävä kotiin ja hoitaa lapsensa itse!
Lapsi lopettaa itkun jo ennen kuin olen päässyt ovesta ulos. Ystäväni vaan oli sitä mieltä, että minun pitäisi ottaa asia puheeksi hoitajan kanssa. Itse en ole ajatellut tilanteen olevan sen tasoinen, että pitäisi puhua.
ap
Hoitaja varmasti vaan hiukan vieraampi lapselle. Lapset kiintyvät joskus toiseen hoitajaan hiukan paremmin. Uskon että tilanne rauhoittuu heti kun olet kadonnut näköpiiristä. aika yleistä tuon ikäisillä lapsilla. Hiukan vastaava tilanne on sellainen missä lapsi kiukuttelee vain toiselle vanhemmistaan päiväkotiin tuodessa. esim jos isä tuo lapsen, lapsi jää iloisesti ja kun äiti vie lapsen, lapsi jää itkien ja huutaen päiväkotiin. mistähän silloin on kysymys?