Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa on niin kylmä, että juon nytkin yrttiteetä pysyäkseni lämpimänä

Vierailija
28.10.2022 |

Muilla samaa?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta omassa kodissa pitäisi pystyä olemaan ilman villapaitoja ja villasukkia!! Ap

Juuri näin. Asunnossa on silloin liian kylmä jos pinnat tuntuvat kylmiltä. Ja tuo ero voi olla vain pari astetta. Sitä vastaava energiankulutuksen kasvu ei ole suhteessa siihen että toisessa asumismukavuus on 9, toisessa 3.

Tietysti asunto ei saa valskata määrättömästi.

Uskon että vanhoihinkin kerrostaloihin saa helposti lisä-älykkyyttä lämmityksen säätöön varsinkin nykyään kun paikkakunnan tuleva lämötila osataan arvata tarkasti. Eli pannuun osataan lisätä hönkää riittävän ajoissa.

22/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta omassa kodissa pitäisi pystyä olemaan ilman villapaitoja ja villasukkia!! Ap

Miksi?

Jos Sijaltainen nousisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa samaa, vaikka on 60-luvun kerrostalo ja palelen herkästi. Ihan mukava lämpötila, illalla pidän villatakkia mutta muuten pärjäilen vaikka t-paidassa. Ja mä olen todella herkkä kylmälle.

Vierailija
24/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi totutella hieman viileämpään.

Vierailija
25/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muistelin, miten kylmä tähän vuodenaikaan oli vuokralla.

Jos maksaa älyttömän suurta vuokraa pelkistä seinistä, olisi siihen nyt hel.. syytä kuulua sellainen

lämpötila asunnossa, kuin asukas haluaa! Termostaatit pattereissa on sitä varten, että niistä voi lämpötilaa säädellä, nykyään ne ovat ihan turhat, kun ne eivät vuokrataloissa vaikuta mitään!

Onneksi nykyään oma talo ja todellakaan en ikinä enää aio palella omassa kodissani, maksoi mitä maksoi!

Vierailija
26/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ongelma vain heille, jotka eivät halua olla liikkeessä, vaan vain löhötä sohvalla.

Voi, kun ehtisi maata sohvalla :D Ai niin ,ei mulla edes ole sohvaa. Ja työtä teen päiväkodissa, tänäänkin olin 3, 5 tuntia pihalla energisen porukan kanssa, ja noin 45 min meni, kun puin rimpuilevaa sakkia pihalle :D

Mutta varmasti helpointa aina ajatella, että suotta tuokin tuolla nurkuu. 

2

Vierailija
27/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako vuosikymmentä on riittävä totutteluaika sun mielestä? Osa vastaajista ei ehkä ole elänyt paria enempää mutta kyllä siinäkin jo ehtii oppia miten sietää kylmyyttä.

Vierailija
28/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri muistelin, miten kylmä tähän vuodenaikaan oli vuokralla.

Jos maksaa älyttömän suurta vuokraa pelkistä seinistä, olisi siihen nyt hel.. syytä kuulua sellainen

lämpötila asunnossa, kuin asukas haluaa! Termostaatit pattereissa on sitä varten, että niistä voi lämpötilaa säädellä, nykyään ne ovat ihan turhat, kun ne eivät vuokrataloissa vaikuta mitään!

Onneksi nykyään oma talo ja todellakaan en ikinä enää aio palella omassa kodissani, maksoi mitä maksoi!

Ja tääkin on jännä. Mun lapseni asuu vuonna 1938 rakennetussa talossa, jossa ei palele yhtään. 

ja itse tässä 2004 rakennetussa jäädyn. Ja lämmittelen suihkussa , häpeällistä joo.

Vierailija
29/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota viinaa niin pysyy lämpimänä.

Vierailija
30/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotitaloon.

Vierailija
31/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 17, 5-18 

Jos oltaisin venäjällä olisi totuteltava. Ystäväni on kertonut sieltä muuttaneensa aikoinaan pois , koska näki ympärillä ihmisiä paleltuvan "koska oli normaalia"

Vierailija
32/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu kirjoitti:

Muuta omakotitaloon.

Tota noin. Se on nimittäin niin että kerrostalo on rakenteeltaan se lämpötaloudellisin koska asunnon seinistä viiden takan on lämmin tila, vain yksi seinistä on kylmä.

Jos ikkunat eivät valskaa, lämmityskustannukset asuntoa kohden ovat kohtuulliset. No joo, ilmanvaihto tietysti, onko lämmönvaihdinta.

Mutta anyway, on vastuutonta jos kerrostalossa joutuu palelemaan. Insinöörit ovat silloin epäonnistuneet. Piste.

Vierailija
33/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus asumisterveyteen. Kaikki muutkin siihen samaan. Kylmyys ja kosteus kerää hometta. Itse alan talvehtia kun mennään viileellä.

Lämppärin joudun hankkimaan. Ja muhkean peiton. Ja paljon teetä.

Kantsii mittailla itse nurkat ja laittaa tulokset asumisterveyteen.

Kuuma suihku useamman kerran päivässä.

T. Pipopää

Vierailija
34/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuse housuun, se lämmittää hetken.

Vierailija
35/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuonna 2017 loppuvuonna valmistuneessa kerrostalossa. Kotini sijaitsee 5. kerroksessa. Silloin kun huoneistojen lämpöjä mittailtiin, oli meidän asuntomme kaikkein lämpimin talossa, joten meillä ei palella. Ihanan lämmintä ja välillä saa ihan tuulettaa.

Vierailija
36/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patterit on lämpimät jo täällä.

Vierailija
37/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa oli aina talvisin 19-20 astetta, eikä lämpötilaa voinut itse säätää. Lisäksi ikkunoiden kautta tuli kylmää. Pukeutumiskysymys tuokin oli, ja niitä peruja on aikamoinen kasa villavaatteita. Saattaa tänä talvena olla taas niillekin käyttöä.

Vierailija
38/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Minä olen varsinainen kuumakalle.

Nukun vieläkin parvekkeen ovi raollaan.

20 astetta on aivan liikaa.

15-17 on optimaallinen huonelämpötila minulle :)

Vierailija
39/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipukeutumista talvella.

Vierailija
40/48 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sähköllä toimiva lisäpatteri kämppään niin ei tarvitse palella. Niin minä tein. Sähkölasku itselläni yksiössä 10-15€, joten ei kannata palella.

Myös sähköinen lämpöpeitto on IHANA! Sohvalle kääriydyn sen sisään ja voi sitä ihanuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi