Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sexpo: Isyyshuijauksen pitäisi olla rikos Ristolla on Suomessa satoja kohtalotovereita

Vierailija
28.10.2022 |

Vinkukaa alle aiheesta.
https://www.is.fi/perhe/art-2000009165194.html

Sexpo: Isyyshuijauksen pitäisi olla rikos – ”Ristolla” on Suomessa satoja kohtalotovereita

Vaihtoehdot

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Tosin yleisimmälle huijausmuodolle eli ehkäisy on kunnossa, vaikkei ole, ei voida mitään. Silloinkin joutuu isäksi tahtomattaan.

Vierailija
2/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko isyyshuijauksella nyt sitä, että nainen väittää jollekin miehelle saavansa/saaneensa tämän kanssa lapsen, tietäen lapsen olevan oikeasti toisen miehen (biologinen) lapsi? Tuo on mielestäni selvää petosta.

Mutta kiinnostaisi myös, mitä jos nainen tietää tai epäilee, että on mahdollista, että lapsi on ehkä sittenkin toisen miehen lapsi kuin sen miehen, joka luulee olevansa isä (ja ettei muita vaihtoehtojakaan välttämättä ole). Onko tuollaisen mahdollisuuden selvittämättä jättäminen rikollista? Tai se, että ei kerro isänä itseään pitävälle miehelle, että voi kuule olla jonkun toisenkin miehen lapsi? Vaikuttaako se kuinka todennäköisenä isänä se nainen pitää itseään isänä pitävää miestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei. Tosin yleisimmälle huijausmuodolle eli ehkäisy on kunnossa, vaikkei ole, ei voida mitään. Silloinkin joutuu isäksi tahtomattaan.

Hmmm joo, sille mies ei tietenkään itse voi yhtään mitään, että panee jonkun raskaaksi kun "luotti liikaa". Vastentahtoisesti isäksi tulemiselle miehet ihan oikeasti voivat tehdä jotain.

Sille mies ei voi mitään, että nainen, joka sanoo heidän saavan yhdessä lapsen, valehtelee ja se onkin jonkun toisen miehen lapsi. 

Vierailija
4/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin ilman vanhemisrajaa.

Vierailija
5/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm joo, sille mies ei tietenkään itse voi yhtään mitään, että panee jonkun raskaaksi kun "luotti liikaa". Vastentahtoisesti isäksi tulemiselle miehet ihan oikeasti voivat tehdä jotain.

Sille mies ei voi mitään, että nainen, joka sanoo heidän saavan yhdessä lapsen, valehtelee ja se onkin jonkun toisen miehen lapsi. 

Molemmissa tapauksissa kyseessä on huijaus. Ensimmäinen vain johtaa todisteettomien raiskaustapausten kaltaiseen sana sanaa vastaan tilanteisiin.

Vierailija
6/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten se isyyshuijaus, kun aviomies saa salaa lapsen toisen naisen kanssa ja sen vuoksi nainen joutuu maksamaan suuremman osan perheen kuluista, kun miehen rahoja menee salaa ruokkoihin?

Vierailija
7/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitäisi olla. Kaikenlainen toisen ihmisen huijaaminen, hyväksikäyttäminen ja kaltoinkohtelu on aina väärin ja tämä täysin riippumatta sukupuolesta tai mistään muustakaan vastaavasta! Vääryys on aina väärin teki sitä mies/isä, nainen/äiti tai ihan kuka tahansa. Sääntöjen on oltava kaikille yksiselitteisesti yhdenvertaiset ja samat ja tämä koskee niin oikeuksia kuin velvollisuuksiakin ym.

Vierailija
8/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, naiset voivat sanoa nuorena muutenkin mitä sattuu, ei voi tietää mielentilaa. Jos ei ole isä, ei maksa. Se on laissa vika jos muu kuin isä maksaa ja jos sitä ei haluta. Systeemi etsi kai maksajaa.

Vierailija
9/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai pitäisi olla. Kaikenlainen toisen ihmisen huijaaminen, hyväksikäyttäminen ja kaltoinkohtelu on aina väärin ja tämä täysin riippumatta sukupuolesta tai mistään muustakaan vastaavasta! Vääryys on aina väärin teki sitä mies/isä, nainen/äiti tai ihan kuka tahansa. Sääntöjen on oltava kaikille yksiselitteisesti yhdenvertaiset ja samat ja tämä koskee niin oikeuksia kuin velvollisuuksiakin ym.

On myös lasta kohtaan väärin.

Vierailija
10/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko isyyshuijauksella nyt sitä, että nainen väittää jollekin miehelle saavansa/saaneensa tämän kanssa lapsen, tietäen lapsen olevan oikeasti toisen miehen (biologinen) lapsi? Tuo on mielestäni selvää petosta.

Mutta kiinnostaisi myös, mitä jos nainen tietää tai epäilee, että on mahdollista, että lapsi on ehkä sittenkin toisen miehen lapsi kuin sen miehen, joka luulee olevansa isä (ja ettei muita vaihtoehtojakaan välttämättä ole). Onko tuollaisen mahdollisuuden selvittämättä jättäminen rikollista? Tai se, että ei kerro isänä itseään pitävälle miehelle, että voi kuule olla jonkun toisenkin miehen lapsi? Vaikuttaako se kuinka todennäköisenä isänä se nainen pitää itseään isänä pitävää miestä?

Jos nainen on epävarma isästä niin tehköön isyystestin ja kertokoot tuloksen miehille. Jos sen jälkeen väärä isä suostuu ei buologisejsi isäksi, niin se on miehen valinta, jota hänellä ei ole oikeutta myöhemmin perua.

Huijaustapauksissa isyyden vou irtisanoa heti kun se paljastuu eikä ile vastuussa elatusmaksuista.

Vierailija
11/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa tapauksissa kyseessä on huijaus. Ensimmäinen vain johtaa todisteettomien raiskaustapausten kaltaiseen sana sanaa vastaan tilanteisiin.

Tiedätkö kun miehelle emätinyhdynnän harrastaminen naisen kanssa sisältää raskauden riskin. Mies voi ehkäistä raskauden käyttämällä kondomia, keskeyttämällä yhdynnän, jättämällä sen väliin, hankkimalla itselleen vasektomian...

Jos nainen sanoo, ettei suostu emätinyhdyntään miehen kanssa silloin jos mies käyttää kumia, keskeyttää yhdynnän, hankkii sterilisaation (vaikka koska se, että mies haluaa omalta osaltaan parhaan mahdollisen raskaudenehkäisyn, loukkaa naista) niin silloin mies itse valitsee joko ottaa isomman riskin raskaudesta tai olla harrastamatta just tuon epäilyttävän naisen kanssa seksiä.

Tai jos mies muuten vain ei itse tahdo edes yrittää ehkäistä mitään vaan jättää sen naisen vastuulle niin silloin mies on jättänyt raskauden todennäköisyyden sen naisen käsiin ja sillä voi sitten olla sen näköiset seuraukset, että miehestä tulee isä. Ei se petos ole kuin miestä itseään kohtaan, itsepetosta. Olla ymmärtämättä, että mies itse siinä kämmäsi ja oli tyh mä.

Vierailija
12/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna testi synnärillä. Siinä se menee samalla kun lapsi tuodaan maailmaan. Mies kerkiää vielä kotiin pakkaamaan sillä välin kun nainen toipuu, jos tulee huonoja uutisia.

Vierailija
13/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kun miehelle emätinyhdynnän harrastaminen naisen kanssa sisältää raskauden riskin. Mies voi ehkäistä raskauden käyttämällä kondomia, keskeyttämällä yhdynnän, jättämällä sen väliin, hankkimalla itselleen vasektomian...

Jos nainen sanoo, ettei suostu emätinyhdyntään miehen kanssa silloin jos mies käyttää kumia, keskeyttää yhdynnän, hankkii sterilisaation (vaikka koska se, että mies haluaa omalta osaltaan parhaan mahdollisen raskaudenehkäisyn, loukkaa naista) niin silloin mies itse valitsee joko ottaa isomman riskin raskaudesta tai olla harrastamatta just tuon epäilyttävän naisen kanssa seksiä.

Tai jos mies muuten vain ei itse tahdo edes yrittää ehkäistä mitään vaan jättää sen naisen vastuulle niin silloin mies on jättänyt raskauden todennäköisyyden sen naisen käsiin ja sillä voi sitten olla sen näköiset seuraukset, että miehestä tulee isä. Ei se petos ole kuin miestä itseään kohtaan, itsepetosta. Olla ymmärtämättä, että mies itse siinä kämmäsi ja oli tyh mä.

Ei se silti oikeuta huijaamaan. Tavallisin huijausskenaariohan on luottamukseen perustuva parisuhde, missä nainen haluaa lapsen ja mies ei halua. Koko parisuhteelta mene pohja, ellei toiseen voi luottaa. 

Vierailija
14/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaiset ovat katalia.

Vierailija
15/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut. Täällähän vasektomian salaa hankkinut mies ristiinnaulittaisiin, jos hän olisi selän takana varastanut naisen hedelmällisimmät vuodet saada lapsi.

Vierailija
16/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitenkään ymmärtää niitä jotka äänestää ei tähän. Pakko olla päässä vikaa tai sitten tietää että oman lapsen isäksi on huijattu joku syytön mies.

Vierailija
17/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi olla rikos, mutta silloin pitää myös osoittaa toteen, että teko on tahallinen. Joka tapauksessa se kahden vuodenmääräaika on kumottava ja isyys on voitava perua milloin tahansa. Nykyinen laki on epäoikeudenmukainen kaikkia osapuolia kohtaan.

Vierailija
18/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti oikeuta huijaamaan. Tavallisin huijausskenaariohan on luottamukseen perustuva parisuhde, missä nainen haluaa lapsen ja mies ei halua. Koko parisuhteelta mene pohja, ellei toiseen voi luottaa. 

Mä luulen, tästä ei varmaan ole tutkimusta, mutta että tuollaista tarkoituksellista huijaamista tapahtuu enemmän tuoreissa tai orastavissa suhteissa, yhdenyön jutuissakin...

Koska onhan se todella epäilyttävää, että parisuhteessa (yhtään pidemmässä) keskustellaan ensin, että tehtäiskö vauva. Nainen sanoo kyllä, mies ei. Ja sitten nainen alkaa huijaamaan ehkäisyn kanssa, hups... Tai ylipäänsä, vaikka nainen ei niin kovasti myöntäisi haluavansa lasta, niin kyllä pidemmässä parisuhteessa mieskin osaa sen verran tulkita toista, että tietää halusiko se nainen sitä vai ei. Pitkässä suhteessa, vaikka nainen olisi väittänyt että ei hänkään lapsia halua, niin on varmaan aika vaikea esittää että se tarkoituksella alkanut "vahinko"raskaus olisi naiselle joku järkytys?'

Mutta tinder-miehelle tms panollehan on helppo sanoa, että en halua lapsia, pannaan kun totuus on, että kukaan mies ei tahdo kanssani parisuhteeseen, olen hullu, mutta tahdon lapsen ja sitouttaa sillä itselleni myös miehen. Ja näitä miehiähän riittää jotka on valmiina jättämään ehkäisyn pois.

Vierailija
19/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut. Täällähän vasektomian salaa hankkinut mies ristiinnaulittaisiin, jos hän olisi selän takana varastanut naisen hedelmällisimmät vuodet saada lapsi.

Kusipäisempää toimintaa ei kyllä olekaan.

Vierailija
20/78 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että petollisuutta esiintyy vain Suomessa?

Jos näin uskot niin sinun kannattaa ottaa uskollinen vaimo rajan takaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi