Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mustasukkainen mieheni exästä. Tämä toistuu jokaisessa parisuhteessa.

Vierailija
28.10.2022 |

En ymmärrä mistä tämä johtuu ja mitä tälle voisi tehdä. Kärsin itsekin tästä todella paljon.

Olen siis ollut elämässäni useita kertoja parisuhteessa ja joka ikinen kerta saan suorastaan pakkomielteen mieheni exästä/existä. Stalkkaan heistä kaiken mahdollisen, koen huonommuutta verrattuna heihin ja kuvittelen, ettei mieheni koskaan voi rakastaa minua yhtä paljon kuin eväänsä. Monesti saatan stalkata ja yrittää etsiä noista naisista kaiken mahdollisen vielä vuosia sen jälkeen, kun olen jo eronnut itse miehestä.

Jos eroan ja mies löytää uuden, ei tämä uusi nainen minua juurikaan kiinnosta. Saatan käydä tutkimassa hänen somensa kerran ja se siitä.

Olen puhunut tästä joskus psykologillakin ohimennen, muttei psykologikaan osannut sanoa oikein mitään tähän. Oli hänen mielestään kuitenkin tosi erikoista.

Olen luullut, että ikä auttaa ja se että yrittää vaan saada itselleen itsevarmuutta, mutta eipä tunnu auttavan. Tämä on todella ahdistavaa ja kuluttavaa ja rasittaa tälläkin hetkellä parisuhdettani todella paljon.

Onko kellään muulla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ne exät alkaa vaivaamaan ja pännimään jos toinen kysymättä alkaa tuomaan niitä esille. Tulee todellakin sellainen tunne, että on exät vielä kovastikin mielessä.

Vierailija
22/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve itsevarmuus ja itsetunto on ihan kaiken a ja o. Ilman niitä on kaikki hankalaa ja just esim tuollaista eikä se sitten ainakaan itsetuntoa paranna kun sen oman turhan mustasukkaisuuden, turhien epäilysten (ja syyttelyiden) sekä epävarmuuden takia kumppani toteaa ettei suhteelle ole jatkoa.

Sitten sitä saa taas yhden itsetuntoa entisestään tuhoavan kokemuksen ettei kelpaa eikä ainakaan omana itsenään vaan tulee hylätyksi.

Ja seuraavalla kerralla takertuminen ja omistuksenhalu on aiempaakin voimakkaampaa. Samoin itsensä vertailu muihin sekä siitä seuraava alemmuudentunto sekä jopa vihakin kumppania kohtaan, että miksi ne sen aiemmat on olleet itseä parempia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos eroan ja mies löytää uuden, ei tämä uusi nainen minua juurikaan kiinnosta. Saatan käydä tutkimassa hänen somensa kerran ja se siitä."

Johtuisiko siitä että olet itse ollut eron alullelaittaja?

Vierailija
24/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kokemuksia itsellänikin, tosin en kovin paljoa stalkkaa kun tiedän, että siitä tulee vaan paha mieli. Huono itsetunto ainakin vaikuttaa. En tiedä miten sen saisi paremmaksi. Homma on yleensä lähtenyt siitä, että mies on suhteen alussa kehunut exäänsä jossain jutussa. Ei todellakaan haukkua tarvitse, mutta kehut väärässä kohdassa kyllä horjauttaa omaa jo valmiiksi huonoa itsetuntoa.

Sun mieli koittaa pyytää poistumaan. Erotkaa ajoissa pahaa oloa tuottavista kumppaneista.

Vierailija
25/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin rakastamaan itseäsi. Tiedän, klisee, mutta niin se vaan menee.

Vierailija
26/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kokemuksia itsellänikin, tosin en kovin paljoa stalkkaa kun tiedän, että siitä tulee vaan paha mieli. Huono itsetunto ainakin vaikuttaa. En tiedä miten sen saisi paremmaksi. Homma on yleensä lähtenyt siitä, että mies on suhteen alussa kehunut exäänsä jossain jutussa. Ei todellakaan haukkua tarvitse, mutta kehut väärässä kohdassa kyllä horjauttaa omaa jo valmiiksi huonoa itsetuntoa.

Se huono itsetunto pitää korjata ja vasta sitten alkaa edes harkita uutta/seuraavaa parisuhdetta.

Vierailija
27/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon ja tee palvelus miehille ja jätä ne rauhaan. N28

Vierailija
28/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai joku persoonallisuushäiriö.

Kuten?

Harhaluuloisuushäiriö, epävakaa persoonallisuus.

Vierailija
29/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huono itsetunto pitää korjata ja vasta sitten alkaa edes harkita uutta/seuraavaa parisuhdetta.

Tällä hetkellä en edes harkitse. Olisi kiva saada neuvoja miten se huono itsetunto korjataan?

Vierailija
30/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja käytännössä näin tekee: ei juuri kukaan ja parisuhdetta päinvastoin haetaan siihen lääkkeeksi

Vierailija
31/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ne exät alkaa vaivaamaan ja pännimään jos toinen kysymättä alkaa tuomaan niitä esille. Tulee todellakin sellainen tunne, että on exät vielä kovastikin mielessä.

Ymmärrän tuon, ettei eksiä ole syytä muistella, mutta sekin on vähän outoa, sen ajan pitäisi pyyhkiytyä pois.

"Oletko käynyt Lontoossa?"

"Joo, kerran"

"Ai milloin?"

"Olin silloin Annin kanssa..."

"Tarvitseeko sun tuoda sun eksä joka keskusteluun!?!?"

Vierailija
32/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Tiedän tämän. Mutta jos lähentelee jo neljääkymmentä ja tilanne on ollut tämä aina (myös oman itsetunnon kanssa) ja kaikkea on yritetty, niin mitä ihmettä tässä enää keksii?

Vierailija
33/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin mies menee hoitoon?

Vierailija
34/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu huonosta itsetunnosta.

Ex-mieheni nykyinen on väitellyt kasvatustieteistä. Sukujuhlissakin pitää varoa, ettemme satu kahden exäni kanssa minnekään. Onhan se nyt todennäköistä, että jos grillijuhlissa minä menen takaovesta mennäkseni vessaan ja exäni tuleekin etuovesta oikaistakseen sisäkautta terassille, me poikkeamme makuuhuoneeseen. Ei tuo minusta ole pelkästään itsetunnosta kiinni, minusta tuossa on pakko olla jo sairauttakin mukana.

Vierailija
35/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiukan samanlaisia tilanteita ollut. Erikoista on se että olen itsevarma ja rauhallinen muuten, en tapaa haikailla kenenkään perään tai ole ikinä ollut vihainen lapseni toisen vanhemman uusista kumppaneista, enkä arvele että mies olisi kertaakaan varsinaisesti haikaillut eksäänsä enkä ole kokenut huonommuutta, iän myötä se on muuttunut. Noissa tilanteissa yhdenmukaista on ollut se että miehen entisestä suhteesta on lyhyt aika ja jotain riitoja selvästi olikin vielä menossa. Rajattomat ja huonosti hoidetut erot ovat sosiaalisesti vaarallisia.

Viimeksi aloitin seurustelemaan miehen kanssa jonka eksä alkoi hankalaksi vasta tavattuaan minut yhden kerran. Siihen asti heillä ei ollut minulle näkyviä ongelmia vaikka erosta oli vasta puoli vuotta. Homma levisi sitten ihan kunnolla ja eksä alkoi miestä kohtaan hankalaksi (lasten asioissa ym) sen yhden näkemisen jälkeen. Lopetin suhteen vuoden jälkeen koska en tykkää olla keskellä muiden sotkuja joihin en voi vaikuttaa ainakaan myönteisesti.

Mulla on myös nuoruudesta sellaisia kokemuksia että kumppanin eksä on alkanut vainota minua. Luulen että huoleni suurimmalta osin kumpuaa tästä. Yritän pitää itseni kartalla eksän puuhista jos hän osoittautuu yhtään aggressiiviseksi tai ilkeäksi koska olen joskus tullut täysin varoittamatta pahoinpidellyksi kumppanini humalaisen eksän toimesta vain siksi että olen ollut olemassa, muuta kontaktia ei ole ollut. Miehiin olen ollut huono luottamaan erityisesti koska vaikuttaa ettei heillä ole oikein taitoja erota kunnolla ja vetää rajoja ennen etenemistä ja sitten siitä aiheutuu tuollaista kaikkea kaaosta.

Nykyään en halua enää edes yrittää tapailla ketään, elän omaa elämääni. Parempi näin.

Vierailija
36/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella erikoiselta. Itse hädin tuskin muistan kumppanini exien nimiä.

Vierailija
37/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä en edes harkitse. Olisi kiva saada neuvoja miten se huono itsetunto korjataan?

Siihen tarvitaan terapiaa. Osaava terapeutti osaa suositella terapian tueksi kirjamateriaalia. Yksinään on hirmu vaikea lähteä korjaamaan vinossa olevaa itsetuntoa.

Vierailija
38/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon, ettei eksiä ole syytä muistella, mutta sekin on vähän outoa, sen ajan pitäisi pyyhkiytyä pois.

"Joo, kerran"

"Ai milloin?"

Niin että sun pitäis päästä niitä juttuja kertomaan, mielelläsikö kuuntelisit sitten itse kumppaniltasi jatkuvalla syötöllä mitä on exiensä kanssa puuhannut? Enpä oikein usko.

Vierailija
39/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin mies menee hoitoon?

Miksi menisi? Ap.lla tässä se ongelma on eikä miehellä. Laitatko sinäkin miehes menemään hoitoon kun itsellä on päässä vikaa?

Tyypillinen palstanainen, ihan vieraantunut moraalista ja ilmeisesti feminismipeikko tehnyt pesän päähän.

Vierailija
40/94 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joo, kerran"

"Ai milloin?"

No pitääkö se exä nyt siinä erityisesti aina mainita. Olisit voinut myös vastata, että "kyllä olen käynyt lontoossa silloin ja silloin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän