Ja kuka köyhä oikeasti käy säännöllisesti yksityisellä sektorilla hoidattamassa terveyttään?
Eli Sarkomaan väitteen mukaan henkilö, joka on niin köyhä, että hänelle 20 euroa on iso summa monen viikon ruokiin, on samalla niin varakas, että käyttää säännöllisesti yksityisen puolen terveydenhuoltopalveluja, joissa yksittäinen lääkärinkäynti (ilman mitään toimenpiteitä) maksaa kevyesti 200 eur.
Ja joku teeskentelee uskovansa tällaista tarinaa?
Joo, viimeksi kun kävin yksityisellä hammaslääkärillä, niin edelläni laskua maksaneen asiakkaan maksettava summa yhdestä ainoasta käynnistä oli muuten sellainen yli 2000 euroa!
Ei Sarilla oikein matematiikka pelaa.
Kommentit (63)
2000 € on varmasti jostain toimenpiteestä, leikkauksesta, laboratoriotesteistä yms. Viimeksi yksityisellä yleislääkärillä laskua tuli 86 €.
Sairauskuluvakuutukseni korvaa kaiken vuosittaisen omavastuun jälkeen. Omavastuu on noin satasen, en muista tarkalleen. Vakuutus maksaa alle 400 € vuosi, mutta on sitten vapaa käyttämään lääkäriä, milloin vain tahtoo. Voi varata ajan suoraan myös erikoislääkärille.
Jotkut köyhtyneet pitävät kiinni varakkaampana aikana hankkimastaan vakuutusturvasta, koska saavat sen verran suurta hyötyä ja turvaa siitä. Olisi tosin hyvä saada kaikki ihmiset samalle viivalle hoitoon pääsyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan köyhä, joka itse maksaa. Ja tuskinpa eläkkeellä olevan sairaanhoitajan entinen työnantajakaan maksaa hänen lääkärikulujakaan enää eläkkeellä.
Kaikki, joilla on vakuutus. Köyhä tajuaa hankkia vakuutukset, tietenkin.
Eli köyhä, jolle 20 euroa on rahaa ruokaan, pystyy silti maksamaan moninkertaisesti tuon kokoisen summan täysin turhista vakuutuksista?
Nää teidän selittelyt ovat naurettavia ja säälittäviä tyhmyydessään.
Turhista? Juuri sen köyhän pitää pitää huoli vakuutuksistaan. Vakuutusmaksut ei todellakaan ole monia satoja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt jo vuosikausia Terveystaloa sairastumisiin.
Pääsen sinne heti enkä kolmen viikon kuluttua.Eli olet ollut vuosikausia työtön?
Mielenkiintoinen pitkäaikaistyötön, joka silti laukkaa yksityisellä sektorilla hoidossa. Valehtelusi on ilmiselvää.
Kaikilla töissäkäyvillä kun on työterveyshuolto joten eivät tarvitse mitään Kela-korvauksia koska työnantaja maksaa.
Kaikilla työssäkäyvillä ei ole työterveyshuoltoa tai se on minimi, eikä kata mitään hoitoa. Duunarina joudun käymään terveyskeskuksessa tai yksityisellä hoidattamissa sairaudet.
Kunhan lapsi siirtyy tuosta omalle lompakolleen niin varmaan minäkin siirryn yksityisten palveluiden käyttäjäksi. Minulla on jo yksityinen hammashygienisti ja se velottaa työn laajuudesta riippuen 100-170e kerta. Käyn 1-2 kertaa vuodessa puhdistuttamassa hampaat. Olen jollain kumman ilveellä myös onnistunut adoptoimaan hammaslääkärin itselleni tk:sta joka hoitaa aina minua ja jos hän ottaa vastaan yksityisellä niin alan käydä hänellä.
En jaksa odotella kunnalliseen hammaslääkäriin. Silti hirvittää jos hintoja hilataan vielä ja pienikin kela korvaus kutistuu.
Hampaita en viitsi silti retuperälle jättää, tulehdukset yleensäkin väsyttää. Nyt on se aika vuodessa kun tulee yleensä hammaslääkärillä käyntiä. Mikä lie onkin syynä.
Julkiselle fyssarille on esim hankala päästä, mutta pakko käydä säännöllisesti jos on vaivaa. Esim itsellä menee jumpasta huolimatta hermo lapaluun alta pinnetilaan ja särky on sitten aikamoinen. Käyn parin kk:n välein fyssarilla, hän ottaa 50e kelakorvauksen jälkeen (muistaakseni kelakorvaus oli 14e/käynti). Kyllä siihen pienituloisenakin oli varaa (hoitovapaalla), mutta on se kelakorvaus aika iso säästö per vuosi (84e).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen sinne heti enkä kolmen viikon kuluttua.Sama täällä. Mä en käytä julkista terveydenhuoltoa enää muuhun kuin lasten neuvolakäynteihin. Ja tuo työterveydestä mölisijä on kyllä ihan pihalla asiasta. Ihan kuin työterveys kattaisi mitään muuta kuin työhön liittyvän.
On sulla sitten surkea työterveydenhuolto. Meillä työterveys ainakin kattaa aivan kaiken, on kattanut kaikilla työnantajilla joilla olen ollut.
On täällä mielenkiintoisia "köyhiä", joilla ei ole rahaa ruokaan mutta samalla on varaa vakuutuksiin ja jatkuviin yksityislääkärikäynteihin. Kukaan näistä ei myöskään ole työelämässä, kun kuulemma työterveyshuoltoa ei ole.
Ja sitten se parin euron kelakorvaus on ratkaiseva taloudelle.
Olette huvittavia, ihanko oikeasti kuvittelette kenenkään uskovan teitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen sinne heti enkä kolmen viikon kuluttua.Sama täällä. Mä en käytä julkista terveydenhuoltoa enää muuhun kuin lasten neuvolakäynteihin. Ja tuo työterveydestä mölisijä on kyllä ihan pihalla asiasta. Ihan kuin työterveys kattaisi mitään muuta kuin työhön liittyvän.
On sulla sitten surkea työterveydenhuolto. Meillä työterveys ainakin kattaa aivan kaiken, on kattanut kaikilla työnantajilla joilla olen ollut.
Monella muulla ei kata, esimerkiksi kuntasektorilla on yli 400 000 työtekijää, joiden työterveyshuolto on minimitasolla.
Sarkomaan naapurustossa varmaan nyt ihmetellään, kenestä köyhästä eläkeläisestä on kyse, kun sellaisia ei alueella ole. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan köyhillä rahaa viinaan tupakkaan ja eläimiinkin. Mitä yks ehkä kerta kaks vuodesaa yksityisellä käynti siihen nähden maksaa.
Ja sitten tällaiselle ihmiselle 20 euroa on iso raha monen viikon ruokaan?
Älä nyt naurata.
Opettele vähän logiikkaa.
Ja 1-2 kertaa vuodessa ei ole sama kuin Sarkomaan väittämä "säännöllinen terveydenhuoltaminen yksityisellä". Ja se 1-2 kertaa vuodessakin on 200-400 euroa minimissään, joten jos ihminen on niin köyhä, että 20 euroa pitää riittää monen kuukauden ruokaan, niin tällainen ihminen ei tuhlaa vuodessa 10- tai jopa 20-kertaista summaa johonkin yksityiseen lääkäriin. Varsinkaan koska se ei ole kenellekään välttämätöntä vaan silkkaa luksuskuluttamista.
Jokainen määrittelee kohdallaan sen luksuskuluttamisen ja mihin ei ole "varaa". Enpä usko, että ko. eläkeläinen pahemmin Wolttailee valmisruokia tai vetää röökiä. Samoin itse pienituloisena valitsen mielummin sen yksityisen hammaslääkärin kuin edellä mainitut.
Vierailija kirjoitti:
On täällä mielenkiintoisia "köyhiä", joilla ei ole rahaa ruokaan mutta samalla on varaa vakuutuksiin ja jatkuviin yksityislääkärikäynteihin. Kukaan näistä ei myöskään ole työelämässä, kun kuulemma työterveyshuoltoa ei ole.
Ja sitten se parin euron kelakorvaus on ratkaiseva taloudelle.
Olette huvittavia, ihanko oikeasti kuvittelette kenenkään uskovan teitä?
Työterveys ei todellakaan kata kaikkea terveydenhuoltoa. Riippuu ihan siitä millaisen sopimuksen työnantaja on tehnyt hoitavan tahon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen sinne heti enkä kolmen viikon kuluttua.Eli olet ollut vuosikausia työtön?
Mielenkiintoinen pitkäaikaistyötön, joka silti laukkaa yksityisellä sektorilla hoidossa. Valehtelusi on ilmiselvää.
Kaikilla töissäkäyvillä kun on työterveyshuolto joten eivät tarvitse mitään Kela-korvauksia koska työnantaja maksaa.
Vastaukseni sinulle:
En ole työtön ,vaan eläkeläinen
Terv.hyvin toimeentuleva eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaukseni sinulle:
En ole työtön ,vaan eläkeläinen
Terv.hyvin toimeentuleva eläkeläinen
No sittenhän koko keskustelu ei koske sinua, höpsö. Kun Sari tarkensi puhuvansa köyhistä, sellaisista, joille 20 euroa monen viikon ruokiin on iso raha.
Sinä varmasti pystyt kustantamaan omat mielihalusi ihan itse, etkä tarvitse siihen sosiaalitukia. Vai haluatko ehdottomasti olla sossupummi?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa odotella kunnalliseen hammaslääkäriin. Silti hirvittää jos hintoja hilataan vielä ja pienikin kela korvaus kutistuu.
Hampaita en viitsi silti retuperälle jättää, tulehdukset yleensäkin väsyttää. Nyt on se aika vuodessa kun tulee yleensä hammaslääkärillä käyntiä. Mikä lie onkin syynä.
Se Kela-korvaus ei nytkään kata edes toimistomaksua.
Joten saat ihan vapaasti hoidattaa hampaasi missä haluat, mutta voit maksaa sen täysin itse. Niin toimivat normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan lapsi siirtyy tuosta omalle lompakolleen niin varmaan minäkin siirryn yksityisten palveluiden käyttäjäksi. Minulla on jo yksityinen hammashygienisti ja se velottaa työn laajuudesta riippuen 100-170e kerta. Käyn 1-2 kertaa vuodessa puhdistuttamassa hampaat. Olen jollain kumman ilveellä myös onnistunut adoptoimaan hammaslääkärin itselleni tk:sta joka hoitaa aina minua ja jos hän ottaa vastaan yksityisellä niin alan käydä hänellä.
Joten miten koko keskustelu koskee sinua? Ei mitenkään. Sinulla on täysi vapaus jo nyt hoidattaa itsesi yksityisellä (tosin jos tarvitset mitään vaativampaa, niin sitten se on sulle vain voi voi, kun niitä ei hoideta yksityisellä) mutta silloin ei kannata yrittää vinkua olevansa niin köyhä, että joutuu hankkimaan monen viikon ruoat 20 eurolla.
Ilmeisesti väärä puolue ja väärä henkilö puolustamassa pienituloisia?
Poistetaan Kela-vähennys, vaati Kokoomus mutta onneksi vasemmistohallitus tuli apuun ja kieltää ehdottomasti, että tälläistä edes suunnitellaan koska 20-30 euroa kuukaudessa on pienituloiselle oikeasti merkittävä rahasumma.
Eiku.
Just, että kun "köyhä" maksaa sen 200-2000 euroa yhdestä käynnistä yksityisellä hammaslääkärillä, niin se joku kämäinen 4 euron Kela-korvaus on siinä muka merkittävä? Älä nyt naurata.