Mitä haluaisit sanoa työpaikalla, mutta et kehtaa?
Yksi asia per viesti. Ja jotakin työhön liittyvää siis. Mä haluaisin sanoa kolmelle firman johdossa istuvalle , että nyt on kyllä korkea aika jäädä eläkkeelle. Ette ole enää täysin työkykyisiä, taidot ja tiedot ovat auttamattoman vanhentuneita. Iän puolesta siis olisivat voineet eläköityä jo vuosia sitten, mutta siellä yhä porskuttavat ja se valitettavasti näkyy koko firman tuloksessa.
Kommentit (244)
Pomolle voisin sanoa, että kaikki tietää ja näkee sinun olevan patalaiska lusmuri joka on hyvä vain välttelemään hommia.
Pomolle en uskaltaisi kertoa että ilmoitin verottajalle kassan ohi myynnistä. Enkä kyllä muillekkaan työntekijöille
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä omia asioitasi, ei kiinnosta tippaakaan. Keskity työntekoon ja anna muille työrauha. Koko ajan ei tarvitse olla äänessä.
Joskus olen sanonutkin, että tuonne kahvihuoneeseen voitte mennä juttelemaan omista asioistanne.
Sama. Jos ollaan tietokoneilla vierekkäin niin ei ole mikään pakko puhua mitään. Itse olen siinä sen takia, että saan raportit tehtyä mahdollisimman tehokkaasti ja hyvin. Oletan, että toinenkin istuu siinä tekemässä jotain, niin miksi ei tee, vaan jauhaa jostain asiasta, kuin pelkäisi hiljaisuutta? Tai jos siistijänä tulet siihen niin voit sinäkin pitää pääsi kiinni. Tee työsi. Ei kiitos mitään ajatusta keskeyttävää "olipa kylmä yö/kiva kun on aurinkoista/taitaa alkaa lunta sataa" tyylistä juttua.
Firman johtajalle sanoisin, että olet vienyt meitä useita vuosia ajassa taaksepäin, kyvyttömyyteesi takia. Tee kaikille palvelus ja lopeta, tai anna meidän edes tehdä rauhassa töitä.
Eräälle kollegalle sanoisin: "Lopeta tuo muille v*ttuilu, muiden kiusaaminen ja opiskelijoiden kyykyttäminen. Et ole siinä asemassa, että sinulla olisi varaa nälviä muita."
Itse asiassa juuri mikään ei estä minua sanomasta sitä. On vain ajan kysymys, milloin sanon sen.
Sanottuani sen aion mennä pomon luo ja sanon itseni irti. En kestä enää päivääkään v*ttuilua enkä kyykytystä. Etsikööt uuden työntekijän tuohon p*skapaikkaan muita nöyristelemään ja eritteitä siivoamaan. Minä lähden.
- Hoitoalalla työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hölötä omia asioitasi, ei kiinnosta tippaakaan. Keskity työntekoon ja anna muille työrauha. Koko ajan ei tarvitse olla äänessä.
Joskus olen sanonutkin, että tuonne kahvihuoneeseen voitte mennä juttelemaan omista asioistanne.
Sama. Jos ollaan tietokoneilla vierekkäin niin ei ole mikään pakko puhua mitään. Itse olen siinä sen takia, että saan raportit tehtyä mahdollisimman tehokkaasti ja hyvin. Oletan, että toinenkin istuu siinä tekemässä jotain, niin miksi ei tee, vaan jauhaa jostain asiasta, kuin pelkäisi hiljaisuutta? Tai jos siistijänä tulet siihen niin voit sinäkin pitää pääsi kiinni. Tee työsi. Ei kiitos mitään ajatusta keskeyttävää "olipa kylmä yö/kiva kun on aurinkoista/taitaa alkaa lunta sataa" tyylistä juttua.
Se tunne, kun olet itse uudehkossa työpaikassa tai teille tulee uusi työntekijä, ja siihen asti on ollut sellainen hyvä flow, jossa työt tehdään ja läppää heitetään sopivasti.
Sitten yksi v***:n aamu se tapahtuu...
"Miks täällä on niin hiljasta. Te ootte niin hiljasia. Mä tykkään höpöttää. Mä oon semmonen höpöttäjä. Mulla on muuten niin tylsää. Tiedättekste, millaista unta mä näin viime yönä..."
...
Että haukun firmaa joka ikinen päivä somessa. Aiheesta kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessasta paperi loppunut. Olisi aika noloa mennä pyytämään lisää...
Eipähän jatkuvasti hypätä siellä WC:ssä kuluttamassa työaikaa. Ja voi ne paperit ostaa itsekkin ellei muutamaa tuntia pysty pidättelemään.
Eikä varsinkaan sitä paperia. Yksinyrittäjänä ymmärrän varsin hyvin ettei sitä paperia ole ylettömästi varastoon hankkia. Sitoo pääomaa turhaan.
Anteeksi että olen täällä. Olen kyllä kovasti yrittänyt sopeutua, mutta en ole pystynyt tämän parempaan. Ja puolisoni mielestä suhtaudun työhöni liian kunnianhimoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pomolle en uskaltaisi kertoa että ilmoitin verottajalle kassan ohi myynnistä. Enkä kyllä muillekkaan työntekijöille
Kiini jäit vasikka. Huomenna alkavat yhtä naista koskevat yt neuvottelut. t. Toimitusjohtaja
Vaihdoin äskettäin työtä, mutta edellisessä paikassa oli mies jota rakastin salaa. Olisin halunnut kertoa hänelle siitä.
Jos kirjoittaisin ajatukseni niin ensin poistettaisiin tämä ketju. Sen jälkeen perässäni olisivat supo,cia,fbi ja pahimpana kaikista säpö. Eli en kerro mitään mielipidettä työpaikastani. Paska kuitenkin on!
Että suurin osa työyhteisön henkilöistä on epäpäteviä ja heidän tekemien virheiden korjaukseen menee huomattava osa työaikaani. Lisäksi näille tampioille asioiden selittäminen ja muu politiikka vie sitten loputkin.
Aika monikin asia tässä firmassa on mennyt päin vittua. ALV jäänyt hoitamatta,kuten lähes kaikki muutkin verot. Mutta hauskaa on ollut. Siis tekisi mieli sanoa tuolle ns. tj.lle että mene hoitoon.
"Antakaa minun olla rauhassa ja tehdä työni."
Olen työtehtävissäni täsmäkoulutettu ja osaavampi ja taitavampi kuin johtaja. Hän simputtaa minua yli vuoden jälkeen joka päivä jostain yksityiskohdasta. Kontrollia valta-aseman näyttämisen vuoksi.
Pian sanon hänelle "Poistu, häiritset työtäni".
Seurauksena väkivltaa, sekin on nähty.
Ravintolassa.
Että olen täysin turha työntekijä. Yritän saada muut tekemään työni.
Olet pätevä, mutta todella outo ja selvästi lesbo, vaikka olet miehen kanssa.
Asioiden vatvomisesta yli puolet pois ja tekoja lisää. En jaksaisi kuunnella samoja asioita monelta eri henkilöltä. Pitäisi mennä tekemään töitä, mutta työkaveri saattaa puhua yli puolikin tuntia asioita jotka jo tiesin. Jos sanon suoraan, niin en ole kykenevä tekemään yhteistyötä. Vihjailua ei ymmärretä. Ei ole tulospalkka, joten sikäli ihan sama miten sen työajan käyttää, mutta turhauttaa.