Ei minkäänlaista joulun tuntua
Ei tunnu yhtään joululta eikä siltä että huomenna on aatto. Onko muita samoin tuntevia?
Kommentit (10)
Sama juttu. Oispa vaan jo äkkiä perjantai ja joulu ohi. Vuosi vuodelta vähemmän innostaa.
Eipä juuri ole. Olisi edes lunta mutta täällä ihan mustaa ja vettä sataa. Lahjoja ei tarvinnut ostaa kuin kaksi ja varmaan nekään ei kelpaa mutta aivan sama.
Joulun tunne on muuttunut iän myötä. Joulun aikaan kuollaan, niin minulle siihen liittyy ikävää ja menetyksen tunnetta. On ollut surua liian usein ja se värittää jouluun oman sävynsä. Toisaalta ajattelen, että joulua voi viettää onneksi niin monella tapaa ja tärkeintä on tehdä siitä oman näköinensä. Joulu on kuitenkin talven piristäjä ja jos haluan, että siihen kuuluu uusia perinteitä minä myös kehitän ne. Nyt en osaa kuvitella joulua ilman pitkää kävelylenkkiä sataapa kuinka paljon tahansa. Ulkoilessa voi murehtia aikansa kuolleita ja sitten piristyy ihmisten jouluikkunoista yms.
No en vielä erityisemmin joulua. Käyn laulamassa Kauneimmat ja ehkä jouluaaton kirkossa. Se tekee minulle joulun vaikka en olisi siivonnut tai kinkkua ostanut.
eipä tämä joulu yksin miltään tunnu. mielelläni olisin etelässä perheeni kanssa mutta pomo niin mul kku ettei antanut lomaa vaikka töissä hiljaista ja ihan hyvin olisin voinut olla lomalla.
Vierailija kirjoitti:
eipä tämä joulu yksin miltään tunnu. mielelläni olisin etelässä perheeni kanssa mutta pomo niin mul kku ettei antanut lomaa vaikka töissä hiljaista ja ihan hyvin olisin voinut olla lomalla.
Sulla sentään perhe.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ei oo edes huvittanut laittaa mitään jouluvaloja tai joulukoristeita.
Joulukoristeet saa kätevästi tyhjistä kaljatölkeistä, on sinistä, punaista, kuparin väristä ym. Ei tarvitse erikseen laittaa, heittelee vaan lattialle kun on juonut tyhjäksi. Taattu joulun tuntu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla sentään perhe.
niin joka siellä etelässä ja minä yksin suomessa...
Sama juttu. Ei oo edes huvittanut laittaa mitään jouluvaloja tai joulukoristeita.