Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä vuokranantaja

Pampu
28.10.2022 |

Haluan tuoda esille toisen kannan vuokra-asunnoista kun useimmiten vain puhutaan asioista vuokralaisten kannalta. Minulle jäi vanhempi ok-talo entiselle asuinpaikkakunnalle kun uuden miehen perässä muutin. Kun en onnistunut heti talon myynnissä niin otin vuokralaiset ja nyt kun olen itse joutunut vakavan sairauden takia normaalia aikaisemmin eläkkeelle ja tulen menehtymään sairauteeni lähivuosina, eläkkeeni on pieni ja minulla on vielä velkaa tuosta ok-talosta. Haluaisin nyt yrittää myydä taloni pilkkahinnalla pois jotta velkani saisin myös pois kun viimeiseen puoleen vuoteen en ole vuokralaisiltani saanut vuokria enkä kaukolämpömaksuja enkä vesimaksuja. Mielestäni olen ollut aina hyvä ja asiallinen, huolehtiva vuokranantaja ja olen jopa neuvonut ja yrittänyt auttaa vuokralaisiani miten voisivat omia tulojaan parantaa ja hakea asumistukea ym. kuitenkaan liikaa heidän asioihinsa puuttumatta. Mies tekee töitä päivät ja yöt ympäriinsä ja vaimo on kotona, heillä on yksi alaikäinen lapsi. Nyt sain käräjäoikeuden päätöksellä heille häädön, mutta eivät ole tehneet mitään pakatakseen ja uutta asuntoa eivät ole etsineet. Vuokralaiset eivät vastaa enää puheluihini, kävin toissapäivänä paikan päällä vesimittarin lukemassa ja mies sattui olemaan paikalla ja ylimielinen puheissaan. Häätöä ei voikaan nyt toteuttaa lapsen takia kun sos.puoli haluaa turvata lapsen asumisen. Minulla olisi ostajaehdokas talolleni, mutta en pysty tällä hetkellä taloa ostajaehdokkaalle edes näyttämään vaikka siihen oikeus minulla olisi, talo ja piha on nimittäin kaameassa sotkussa. Olen joutunut nyt rahaa puolisoltani lainaamaan että olen saanut lämmöt ym. maksettua, ja kun niin olisin tarvinnut vuokrarahatkin omaan elämiseeni. Olen itse nyt "kusessa" vuokralaisteni laiminlyöntien takia. Joudun varmaan itse nyt hakeutumaan sosiaalipuolen asiakkuuteen kun minut on litistetty - mutta saankohan sieltä apua kun omistan ok-talon (jossa vuokralaiset)? Haluan myös siksi tuoda tämän näkökulman tietoisuuteen ettei aina sorruttaisi ajattelemaan vuokranantajia rikkaina ihmisinä, vaan joukossa on kaltaisiani köyhiä jotka sitten lintataan. Kun seuraavan kerran te vuokralaiset mietitte millä kaikin keinoin saisi vaan ajateltua omaa tilannetta ja miten vain saisi vuokranantajaa "kusetettua" niin se ei välttämättä ole reilua.

Kommentit (38)

21/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pukkaat horsmaa parin vuoden päästä niin mitä sillä on sulle väliä mitä sille talolle käy. Anna putkien jäätyä ens talvella jos ei vuokraajaa kiinnosta. Katkaisisin jo varmaan sähköt ja vedet koko torppaan ihan vain vittuillekseni ennen pois menoa.

Laittavat minut vielä vankilaan ennen kuin horsmavaiheeseen päästään.

Vierailija
22/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajan vakuutus? Jäi ottamatta kun se maksaa?

Parin kuukauden vuokravakuus on pieni summa, jos vuokralainen heittäytyy hankalaksi.

Lukutaito? Vakuutus on ihan eri asia kuin vakuus.

No niinpäs olikin. Tuo on epäilemättä hyvä idea. Mitähän tuo mahtaa maksaa?

En muista tarkemmin, mutta aika huonosti tuo kattaa ongelmia.

Sellainen vakuutus olisi hyvä, joka kattaisi tuhot ja vuokrarästit.

Vastasit mutu tuntumalla? Vuokranantajan vakuutus kattaa mm vuokrarästit, tuhot, jne. Ja hinta ja kattavuus riippuu vakuutuksen laajuudesta eli siitä paljonko olet valmis vakuutuksesta maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden vuokravakuus on pieni summa, jos vuokralainen heittäytyy hankalaksi.

Vaan kun sellaista ei ole eikä tule. Olisi kovin kallis.

Tappiot voi toki vähentää verotuksessa pääomatuloista, mutta mistäs vähennät, jos niitä pääomatuloja ei ole!

Vierailija
24/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kovasti ap. Tiedän paljon huonoja vuokralaisia. Mitään ei enää kannata vuokrata,kun ei tiedä,millaiset vuokralaiset saa.

Ensimmäinen ohje;

Lopeta kaikki maksut taloosi.

Et siis maksa, sähköä, lämmitystä, vedentuloa, et lumitöitä kunhan talvi tulee. Jos talossa sinun huonekaluja sinä saat ne hakea vaikka poliisin avulla.

Hetkinen nyt. Miten se helpottaa tilannetta että antaa noiden mennä perintään?

Vierailija
25/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun kaikki kulut nousee nostakaamme vuokria myös rutkasti kun jättävät maksamatta häätö päälle pääsemme pummeista eroon ja maksavat järkevät tilalle tai sitten tyhjänä.

26/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden vuokravakuus ei riitä alkuunkaan kun puhutaan puolen vuoden ajan maksuista.

Vierailija
27/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta se talo asukkaineen ja hae vakuutuksesta rahat.

Vierailija
28/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kääntyisin moottoripyöräkerhon puoleen, jossa on perintä-alan ammattilaisia jäseninä. Sossupummikin kuuntelee ja toimii, kunhan hänet kohdataan ja motivoidaan oikealla tavalla.

Vierailija
29/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vuokralaisten kunnan asia ja vastuu hommata häädetyille uusi kämppä, jos lapsiperhe on ongelmissa. Ei kunta voi sanoa, että "niillä on lapsi, et voi häätää, sori siitä".

Vierailija
30/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä omistat talon ja nyt sulla on käräjäoikeuden päätös häätää asukkaat pois. Ellei muuten niin sitten virkavallan avulla. Sulla on oikeus myydä asunto. Ja sosiaalitoimi turvaa sen perheen mukulan asumisen niin, että he tarjoavat tälle perheelle asunnon. Sosiaalitoimi ei voi talloa sun yli tässä asiassa.

Itse käsittelen yleistä asumistukea ja vastaan on tullut useampi tarina holtittomista vuokralaisista, jotka on jouduttu häätämään asunnosta vaikka sitten poliisin avulla. 

Vierailija
31/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit mutu tuntumalla? Vuokranantajan vakuutus kattaa mm vuokrarästit, tuhot, jne. Ja hinta ja kattavuus riippuu vakuutuksen laajuudesta eli siitä paljonko olet valmis vakuutuksesta maksamaan.

No ei todellakaa korvaa vuokrarästejä! Jokainen järkevä vuokranantaja edellyttää vuokralaisilta laajan kotivakuutuksen. Tämä kattaa sen, mitä vuokranantajan vakuutuskin kattaisi. Luepa esim. täältä

https://www.taloustaito.fi/Rahat/vuokranantajan-vakuutus--kannattaako-o…

Vierailija
32/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lastensuojeluilmoituksen lapsesta ainakin

Vierailija
33/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä omistat talon ja nyt sulla on käräjäoikeuden päätös häätää asukkaat pois. Ellei muuten niin sitten virkavallan avulla. Sulla on oikeus myydä asunto. Ja sosiaalitoimi turvaa sen perheen mukulan asumisen niin, että he tarjoavat tälle perheelle asunnon. Sosiaalitoimi ei voi talloa sun yli tässä asiassa.

Itse käsittelen yleistä asumistukea ja vastaan on tullut useampi tarina holtittomista vuokralaisista, jotka on jouduttu häätämään asunnosta vaikka sitten poliisin avulla. 

Tämä on oikea vastaus! 👍

Vierailija
34/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä apua joltain lakipuolen asiantuntijalta.

Mutta siis ymmärrän pointtisi. Ihmiset monesti luulevat, että vuokra-asunnon omistajat ovat jotain rikkaita. Eihän se niin mene. Tavallisesti vuokranantajat ottavat velkaa ja ostavat asunnon sillä velkarahalla. Ei se asunnon omistaminen heistä tee rikkaita. Ja sitten, kun laina on 20 vuoden päästä maksettu, voivat ottaa uuden lainan asunnon remontoimiseen.

Vierailija
35/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kovasti ap. Tiedän paljon huonoja vuokralaisia. Mitään ei enää kannata vuokrata,kun ei tiedä,millaiset vuokralaiset saa.

Ensimmäinen ohje;

Lopeta kaikki maksut taloosi.

Et siis maksa, sähköä, lämmitystä, vedentuloa, et lumitöitä kunhan talvi tulee. Jos talossa sinun huonekaluja sinä saat ne hakea vaikka poliisin avulla.

Hetkinen nyt. Miten se helpottaa tilannetta että antaa noiden mennä perintään?

Siten että vuokranantajan omat menot vuokralaisen elatukseen loppuvat sen jälkeen!

Vierailija
36/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaa korvaa vuokrarästejä! Jokainen järkevä vuokranantaja edellyttää vuokralaisilta laajan kotivakuutuksen. Tämä kattaa sen, mitä vuokranantajan vakuutuskin kattaisi. Luepa esim. täältä

https://www.taloustaito.fi/Rahat/vuokranantajan-vakuutus--kannattaako-o…

Vuokralainen voi milloin vaan irtisanoa sen ottamansa laajan kotivakuutuksen.

Tuollainen hulttiopwehe varsinkin

Vierailija
37/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saa ahne vuokranantaja köniinsä. Oikein! Tsemppiä vuokralaisille!

Vierailija
38/38 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt sun muut etuoikeudet katkolle välittömästi.

Ei minkäänlaista armoa hyväksikäyttäjille.

Mitkään lapsi-jututkaan ei saa olla esteenä häädölle. Tuollainen porukka voi sosiaalitoimiston myötävaikutuksella hommata itselleen uuden asunnon. Tai asukoot vaikka veneen alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi